{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

pinto - ingen papirer men avl? {{forumTopicSubject}}

kig min profil med savannah...

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=116667

Jeg kunne godt tænke mig at få et føl på hende og havde overvejet ox eller welsh... men er nu kommet frem til at jeg vil bruge en godkendt hingst fra pintoforeningen...

Men hvad kan føllet? altså kan det kåres eller er det bare endnu en blanding?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pinto - ingen papirer men avl?
  • #1   4. mar 2010 Først vil jog da sige, hvor har du da en smuk pony... Læser hendes profil færdig bageter, kiggede kun lige billeder.
    Desvæære er der visse racer som der ikke må krydses ind i pinto, og det er blandt andet fjordhest.
    Og det første der lige slår mig når jeg ser billederne er at hun ligner araber/fjordhest. Og så er hun så heldig at være blevet smukt broget.
    sådan en blanding er tit den skønneste blanding, men prblemet bopstår i mange tilfælde når man krydser dem igen. Hvis man så igen putter en let hest på feks araber, så kan afkommet falde ud med fjordheste ben og araberens, smukke slanka krop, eller omvendt.
    Min veninde havde den skønneste blanding af de to, da jeg var barn. Han var super lækker Charme selvtillid og lækkert håår, det kan jeg se at hun også har.

• #2   4. mar 2010 har fundet ud af at der er ox welsh og shetter i hende... men kan ikke finde ud af hvorfor folk så siger fjordbolle...

• #3   4. mar 2010 Hun ligner da bare der er noget bolle i hende, det er da ingen skam. Det må jo ha været en smuk en.
    Men godt for dig hvis du gerne vil have hende kåret, at der ikke er fjordhest i, mener jeg nemlig at de kårer hopper i stamtavle.
    Men ellers kig på deres hjemmeside

• #4   4. mar 2010 Måske der er islænder i hende, fik lige læst lidt i hendes profil med hendes X gangart....

• #5   4. mar 2010 kan kun se noget med at hopper uden papirer kan få bilag til hovedstambog, hva det så betyder...

ja jeg må tage kontakt til dem og høre hva de siger...

• #6   4. mar 2010 jeg har en hoppe der er svensk varmblod, hendes mor har afstamning, mnen faren er en uregistreret hingst, hun bliv kåret i F1, det er den "dårligste". Min pinto Som jeg også har til salg, hun er kåret i F1, hun har et led hvor der mangler oldeforældre, men hendes føl ville kunne komme i hovedstambogen.

• #7   4. mar 2010 Det er lidt forvirrende i starten, men de er altid hjælpsomme inde fra Pinto hvis man har nogle spørgsmål.

• #8   4. mar 2010 Du vil kunne kåre din hoppe i F1, og et hoppeføl efter en kåret pintohingst, vil så kunne komme i F2. Kårer du ikke din hoppe vil et evt hoppeføl kun komme i F1.

Men jo altså kun så fremt at de vurdere at der ikke er fjorhest i hende

• #9   4. mar 2010 Den dun farve som jo er kende tegnet for fjorhesten, og oftest krydsninger af disse, findes jo også i stor stil hos welsh, og også lidt hos shetlændere, så det skal nok passe med de racer du tror hun er (alle er for øvrigt godkendt til indkrydsning i pinto)

• #10   4. mar 2010 Knapstrupper, Appaloosa, Pintloosa, Shire, Jyde, Belgier, Islands heste, Irish Cob, Tinker, Traver, Curly Coated, Haflinger, Fjordheste, Frieser, Svensk skovhest, Draft Horses og Hackney er IKKE godkendte til indkrydsning i pinto.
    Men som du siger, prøv at ringe til dem smiley

• #11   4. mar 2010 Jeg kan nu heller ikek se fjordhesten i hende, men i hovedet ligner hun lidt araber..

Er hun kåret pinto? Ellers ville jeg ikke rende rundt og kalde den pinto smiley

Jeg syntes det er en rigtig flot hest smiley

• #12   4. mar 2010 den der x gangart, er noget når hun bliver rigtig tændt så vil hun ikke trave eller galopere men så laver hun sådan en blandet af det hele... men om det er tølt pas eller trav skridt eller galop kan ingen sige... hun skal så bare rides ned og frem og så traver hun igen... lidt sjovt hun gør det, men det er kun når min datter rider ehnde... har aldrig oplevet det selv... kun set det fr sidelinien...

men jeg vil da arbejde på at få hende kåret hvis det er muligt...

• #13   4. mar 2010 Hun kan stilles til Kåring i DPF og derved kan evt. føl komme i F2

• #14   4. mar 2010 jeg er altså desværre ret sikkre på at din hoppe ikke kan gokendes hverken f1 eller kåres som pinto hvis der er enten shetlænder, fjordhest eller islænder i desværre, men hun er jo super køn aligevel

• #15   4. mar 2010 fæhesten nu med billeder af sin søn - Shetlændere kan godt kåres til at være pinto

"Dog må der ikke i afstamningen være følgende racer indkrydset : Knapstrupper, Appaloosa, Pintloosa, Shire, Jyde, Belgier, Islands heste, Irish Cob, Tinker, Traver, Curly Coated, Haflinger, Fjordheste, Frieser, Svensk skovhest, Draft Horses, Hackney."

Dette er taget fra (link fjernet)

• #16   4. mar 2010 okay.. så ved jeg det nu

• #18   4. mar 2010 Super smuk hoppe... jeg ville helt sikkert stille hende til kåring i pintoforbundet i F1, og så bruge en avlsgodkendt pintohingst som du selv siger.

Så vil føllet også kunne kåres i pintofoeningen hvad enten det bliver ensfarvet eller broget.

• #19   4. mar 2010 Og nej, da hun ingen papirer har er der heller ingen dokumentation for hvilke racer der er i hende, så hun vil ikke kunne afvises at stille til kåring i forbundet.

• #20   5. mar 2010 jamen så vil jeg fluks melde mig ind i dpf og så tager vi den derfra...

• #21   5. mar 2010 TAK FOR HJÆLPEN ALLESAMMEN... rart når man kan få svar på sine spørgsmål... :o)

• #22   5. mar 2010 Det var så lidt... håber du finder ud af det smiley

Altid lidt sjovere at avle med papirer, så man kan tage til kåringer og føl- og plageskuer osv. så jeg synes det er den helt rigtge fremgangsmåde du tager.

Kommentér på:
pinto - ingen papirer men avl?

Annonce