{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Plag - løsdrift eller boks? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

vi står og skal flytte (til Aabenraa), og dels har jeg svært ved at finde løsdrifter dernede, og dels kan jeg ikke blive enig om, hvad der er bedst.

Mine (hoppe og føl) står nu i løsdrift, og de trives, men pga. en enkelt af hestene kan det være noget livsfarligt at gå ud til dem. Men jeg er nok ikke så uheldig at støde på sådan en hest i andre stalde.

Det er jo bedst ang. OCD, med løsdrift. Men tænkte, jeg kunne bruge jeres erfaringer, jer som har prøvet begge dele til jeres plage?

Min hoppe er blevet lidt små-vild af løsdriften, men det er fordi hun stresser med at holde styr på de andre, især den ene. Føllet er ikke stresset, og hun bevæger sig rigtig fint rundt i flokken.

Og så - mindre eller større stalde? Går ud fra, det er bedst med lidt ro - mindre stalde, til plage, men hvad synes I?

Nu hvor de har mulighed for at bevæge sig hele tiden, er jeg lidt ked af at stoppe dem i en boks, men på den anden side vil de måske få mere ro, og så er det jo god træning for plagen til senerehen.

Jeg er lidt rådvild smiley Kom med jeres erfaringer.

Lone

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plag - løsdrift eller boks?
  • #1   1. mar 2010 altså nu ved jeg ikke hvor gammel den er?(:
    Min er 2 og fylder snart 3, om hende har jeg i boks, hun nyder at kunne slappe helt af uden af skulle holde øje med de andre, og hun skal nok sørge for at få bevæget sig i alle de timer hun er ude... Men hun kommer sent ind, og tidligt ud smiley

• #2   1. mar 2010 Laudino står i boks.. - det trives han fint med..

• #3   1. mar 2010 Plage og føl tager ikke skade af at stå i boks om natten, i min verden har de kun godt af det. Så længe de er ude hele dagen, og vilbringer sommeren på græs, så er det fint.

Mine føl og plage står i bokse, føllene to sammen, og så er de ude fra dag et af, og ingen af dem jeg har haft i røngent har haft OCD.

De har godt af at blive trukket ind og ud hver dag, og lære at være lidt i hænder.

Min nabo bøvler tit med sine føl, og hans går i løsdrift med deres mor når de er små. Det kræver virkelige disiplin at gå ud og have dem i hænder hver dag.

Annette

• #4   2. mar 2010 hejsa,

tak for svar. Har tænkt på det samme - de tager ikke skade af at stå i boks. Har også tænkt på, at de hviler sig vel lige meget i løsdrift/ på boks, og så er det vel ligemeget, om de sover i boksen eller ude..

Jeg har trænet med mit føl, siden hun var en uge, men det er også fordi, vi har en ridebane indhegnet med træ LIGE ved siden af banen. Og så er der gode forhold, hvor man kan trække hende en tur. Og self. stalden og har trænet hende til at stå i boks alene.

Men ja, ellers havde jeg også haft svært ved at træne.

Tænkte også, det måske er smart nok at hun kan vænne sig til en rutine. Ind, ud, mad...

Og få et ridehus at træne hende i !! Savner jeg virkelig.

Ja, jeg tror egentlig, I har ret. Boks med meget foldtid og hal, tror jeg, jeg vil lede efter. smiley Tak.

Lone

Kommentér på:
Plag - løsdrift eller boks?

Annonce