1.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nyfødt føl og dækken Nyfødt føl og dækken

Jah nu prøver jeg her..

Jeg har jo fået føl igår..
Moren og føller går på døgn fold.(Og nej kan ikk laves om)
Og jeg har lagt et dækken på føllet selvfølgelig.. hun har haft det age mens det har været varmt idag selvføgelig og ville hun fortsat få de dage det er vamrt i vejret.
Men nu er mit spørgsmål..
Pt har hun et hundedækken på regnog vindtæt med fleece før..
Tror i jeg skal skifte det ud med et der er lidt varmere nå det begynder og blevet noget koldere i vejret...?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyfødt føl og dækken
  • #1   16. sep 2009 hvad vil du gøre til vinter?

• #3   16. sep 2009 Jamen ligemget havd vil jeg jo ikk kunne tage dækkenet af føllet kan man jo heller ikk med almindelig heste.. men efterosm det er for koldt ofr hende nu og gå uden dækken om natten og nå det blæser rigtig meget så skal hun jo have dækken på..

Men tilbage til mit spørgsmål.. Skal hun have et tykkere dækken på nå det begynder og blvie meget koldere i vejret elelr vil hun sætte pels nok inde under regndækkenet til hun kan holde varmen kun meg rengdækkenet

• #4   16. sep 2009 Et føl kan ikke selv regulere varme/kulde, som voksne heste kan. så den kan ligge i solen og stege, men kan ikk regulerer at det er varmt for den. så synes det er fint du har lagt dækken på den, nu den ikk kan komme ind, da det er ret sent at få føl nu smiley

• #5   16. sep 2009 men jeg tror nu nok hun skal sætte pels under regndækkenet når det bliver koldere, mine plejer at få en god pels under deres regndækken hvis ikk de får vinterdækken på.

• #6   16. sep 2009 det hjælper nok lidt på mængden af pels, men ja, jeg ville mene du skull elægge et tykkere dækken på når det blir koldere...

• #7   16. sep 2009 jah må nok sige jeg er ikk helt 100 men pt få hun lov og gå med regndækken tror jeg også må jeg bare holde øje med om hun holder sig varm og hvis hun ik gør må hun få et med lidt gram i

• #8   16. sep 2009 Vil sige det kommer rigtig meget an på racen. Men ville aldrig være tryg ved at lade et føl gå med dækken. De skal have et sted at gå i læ men det er det! Men tillykke med føllet og held og lykke med det smiley

• #9   17. sep 2009 Jeg ville ikke lægge dækken på et føl, da det gør den mere sart. Mine har aldrig haft dækken på før de blev 3 år og blev redet (selvfølgelig flees(staves?) hvis de var våde).

men kan godt se problemet hvis den går ude om natten. Jeg ville nok bare lad den gå med regn dækken så den kan lægge vinter pels til.

Tillykke med føllet og held og lykker frem over;)

• #10   17. sep 2009 Nå kan se jeg ikk fik meget hjælp herinde.. Jah det skal være lå skur men det har intet med det skal være halm eller andet i det læskur..

Dette har intet med jeres mening og gøre at hesten skal være naturlige for hellere hun få dækken af end hun dør eller bliver syg og det gør hun nemlig hvis ejg piller det af.. hun er en dv/paloimno blanding med lidt holstiner i så hun kan bestemt ikk holde varmen.. det svare til i ville klipe en hest også lukke den ud uden ngoet dækken på..

Men tror vist bare jg ringer til en dyrlæge for halvdelen som skriver her kan ejg se ikk ahr en dyt forstand på føl om hvordna med varme

• #11   17. sep 2009 Nej men dit føl er nok heller ikk født midt i sep...
    hun skal på inge måde have sit dækken af.. skal ik hvae et sygt føl fordi i mener at ehstne skal være som i nature i naturen var hun højstsansynligt blevet syg

• #12   17. sep 2009 Og derud over er mit spørgsmål meget klart skal den blive ved med og gå med det dækken hun har på nu ellers et varmere senere hen det er mit spørgsmål..?

kan ikk bruge til ngoet at i vil tage dækkenet af hende for det sker ikk da jeg faktisk godt kan lide mit føl og ikk vil have hun bliver syg..
    Så folk som faktisk ved noget omkring dækken og føl er dem jeg gerne vil have svar for det det faktisk er ret vigtig..

• #13   17. sep 2009 Jah men nu er forskellen jo også at fælende bliver født tidligt derfor har du jo ingen erfaring om en der bliver født meget sent på året.. Der min pointe er har også selv været på stutteri så ved skam godt en del selv men da jeg aldrig rigtig har haft så sent et før så er jeg ikk helt sikker.. men tror bare jeg vil lade hende beholde et regndækken på end til hun evt bliver kold og kan se hun ikk kan hodle varmen også må hun have er varmere på.. men af kommer regndækkenet aldrig.. jo til foråret selvføgelig =)

• #14   18. sep 2009 Hestehaven: at der er bund i et læskur er INTET KRAV...
    og mange bygger et skur hvor der er "bar" bund i, så hvis ikke der kommes halm i er det stadig for koldt for lille følle og ligge derinde...

det er heller ikke alle hopper og føl der bruger dette skur..

Til ejer:
    en anden side af sagen er så, at en god hoppe vil sørge for føllet ikke ligger for længe på jorden og det bliver koldt, hoppen vil sørge for det kommer op og er aktivt så det holder varmen...

jeg ville ikke give det et tykt dækken på som føl.
    syntes det er ok med et tyndt dækken, vinden har trods alt også været kold den sidste tid, så jeg havde nok gjort det samme som dig i dette tilfælde...

hvis jeg var dig ville jeg enten få lavet så de kunne komme ind næste gang eller få et føl tidligere på året...

Held og lykke med den lille.

• #15   18. sep 2009 jeg kan ikke se det er noget problem at der ikke er bund i en læskur...

er der det kræver det også man skal muge der engang imellem, hvilket ikke er nødvendigt uden bund.

Kommentér på:
Nyfødt føl og dækken

Annonce