1.204 visninger
|
Oprettet:
Hoppe med føl , taber sig {{forumTopicSubject}}
Heej hg .
Vi har en dejlig traver hoppe på en 8år , hun har fået føl for ca 1 mdr siden .
Hun var tynd da hun kom her , mens hun var ifol , så vi gjorde alt hvad vi kunne for at få hende til at tage så meget på som muligt inden føllet kom , og hun tog da også lidt på , men efter føllet er kommet , så taber hun sig bare mere og mere .
Hun får 1kg lucer , 1kg heste spark plus , også har hun fri angang til wrap , hver dag .
Men hun tager bare ikke på , hun blir ved med at tabe sig , nogen der har et god råd eller flere , til hvad jeg evt kan gør ?
Det skal lige siges , at føllet er godt i stand , og mangler bestemt ikke noget
jan 2005
Følger: 81 Følgere: 94 Emner: 57 Svar: 491
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
min hopp får:
2½kg horselux basis
½ kg varmebehandlet majsflager
1 kg betfor roer
1½kg mash foder
150g sojaskrå
1 dl olie
2 pumpeslag feed complex
dette uddeles over 6 fodringer, min hoppe var også mager en måned efter foling, og der var ingen tvivl om hvor de kg sad henne som hoppen tabte, for der gik et flot fed føl ved siden af hende...
og så har hun også fri adgang til hø ved siden af.
du kan kigge mit fotoalbum der hedder sachiko, på sidste side de 3 billeder i midten lodret er hvad hun ændrede sig fra og være, til hun så ud en måneds tid senere...
jeg fodrede også som en gal hele vinteren for og få hende til og tage på, men det er svært når de samtidige er drægtige, min har fået ordnet tænder, fået ormekur, gået på godt græs, men intet hjalp...
så viste det sig at hun havde mineralmangel.
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 242
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Og vores føl er også et stort flot buttet føl heeh .
Det foder jeg skrev hun får , det får hun 3 gange om dagen , og hun er kun 147 høj .
Vores er tjekket , for diverse orm , og tænder , osv . men der er intet .
feb 2007
jun 2006
ellers ender du med og have et skelet rendende rundt om 5 mdr når følle skal fravænnes...
feb 2007
Hun fik taget blodprøve da hun kom , da vi havde mistanken om hu´n havde et eller andet , men det havde hun ikke
jun 2006
jeg mener også du bør sætte hende op i foder, og så dele det ud over nogle flere gange..
det min får er to liter 6 gange daglig, og der er så sket et kæmpe fremskridt, selvom man siger at det næsten er umulig og fodre en tynd hoppe op i diegivningen, da meget af det vil gå i mælken til føllet skal hun have en kæmpe mængde for der bliver noget "tilovers" som sætter sig på hoppen.
nov 2007
Følger: 100 Følgere: 54 Heste: 18 Emner: 18 Svar: 255
Hoppe med føl , taber sig