{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Hoppe med føl , taber sig {{forumTopicSubject}}

Heej hg .
Vi har en dejlig traver hoppe på en 8år , hun har fået føl for ca 1 mdr siden .
Hun var tynd da hun kom her , mens hun var ifol , så vi gjorde alt hvad vi kunne for at få hende til at tage så meget på som muligt inden føllet kom , og hun tog da også lidt på , men efter føllet er kommet , så taber hun sig bare mere og mere .

Hun får 1kg lucer , 1kg heste spark plus , også har hun fri angang til wrap , hver dag .

Men hun tager bare ikke på , hun blir ved med at tabe sig , nogen der har et god råd eller flere , til hvad jeg evt kan gør ?

Det skal lige siges , at føllet er godt i stand , og mangler bestemt ikke noget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe med føl , taber sig
  • #1   9. jul 2009 det tager jo meget for en hoppe i fol at give føllet mad. Hvis den ku n får 2 kg foder på en dag, skal den have noget mere. Men ja tjek for orm.

• #2   9. jul 2009 det er godt nok ikke meget fuldfoder du giver til din diegivende hoppe???

min hopp får:
    2½kg horselux basis
    ½ kg varmebehandlet majsflager
    1 kg betfor roer
    1½kg mash foder
    150g sojaskrå
    1 dl olie
    2 pumpeslag feed complex

dette uddeles over 6 fodringer, min hoppe var også mager en måned efter foling, og der var ingen tvivl om hvor de kg sad henne som hoppen tabte, for der gik et flot fed føl ved siden af hende...

og så har hun også fri adgang til hø ved siden af.

du kan kigge mit fotoalbum der hedder sachiko, på sidste side de 3 billeder i midten lodret er hvad hun ændrede sig fra og være, til hun så ud en måneds tid senere...

jeg fodrede også som en gal hele vinteren for og få hende til og tage på, men det er svært når de samtidige er drægtige, min har fået ordnet tænder, fået ormekur, gået på godt græs, men intet hjalp...

så viste det sig at hun havde mineralmangel.

• #3   9. jul 2009 majs, olie, valset byg og melasse:)

• #4   9. jul 2009 Vestergård , kan godt se en stor forskel
    Og vores føl er også et stort flot buttet føl heeh .

Det foder jeg skrev hun får , det får hun 3 gange om dagen , og hun er kun 147 høj .

Vores er tjekket , for diverse orm , og tænder , osv . men der er intet .

• #5   9. jul 2009 Der er melesse i hendes foder

• #6   9. jul 2009 men hvis hun taber sig må hun sættes op alligevel, for det er tegn på hun bruger mere energi end hun får...

ellers ender du med og have et skelet rendende rundt om 5 mdr når følle skal fravænnes...

• #7   9. jul 2009 Ja , men er det så ikke bedre jeg fordeler det ud på flere måltider ?

Hun fik taget blodprøve da hun kom , da vi havde mistanken om hu´n havde et eller andet , men det havde hun ikke

• #8   9. jul 2009 hvis du skal have det optimale ud af foderet skal hun have maks 2 liter af gangen, da det er det hun kan optage.

jeg mener også du bør sætte hende op i foder, og så dele det ud over nogle flere gange..

det min får er to liter 6 gange daglig, og der er så sket et kæmpe fremskridt, selvom man siger at det næsten er umulig og fodre en tynd hoppe op i diegivningen, da meget af det vil gå i mælken til føllet skal hun have en kæmpe mængde for der bliver noget "tilovers" som sætter sig på hoppen.

• #9   10. jul 2009 giv din hoppe noget som føllet også må spise så det også tager noget af det foder. Jeg bruger tjørnehøjmølles breeder og min hoppe får 2,5 liter 2 gange om dagen og både hun og føl tager pænt på af det og så får de wrap 2 gange om dagen og går på græs 24/7.

Kommentér på:
Hoppe med føl , taber sig

Annonce