Rødt føl bliver mørkt Rødt føl bliver mørkt
Hallooo
Jeg har verdens sødeste lille røde hoppeføl på ca. 1½ måned. Hun er som sagt rød, og så har hun en stor hvid stjerne, er meget lys på benene og ca. halvdelen af halen er lys.
Nu er hun så begyndt at tabe sin følpels - hun blev helt sort/mørkebrun om mulen for et par uger siden, og jeg har set mange røde heste med sorte muler, så det tænkte jeg ikke over. Da hun blev mørk rundt om øjnene, tænkte jeg heller ikke over det. Men nu har hun altså mange mørke hår på 'kinderne' og store 'pletter' af mørkt hår på ørerne, og idag da jeg kiggede i hendes man, hale og pels så jeg at hun var helt mørkebrun/sort indenunder
Kan det passe at hun bliver sort eller mørkebrun? Kan hun risikere at skifte farve, f.eks. fra mørkebrun til sort, eller endda blive skimmel?
Er meget ked af det, for jeg elsker simpelthen røde heste
- Tror i at hun får hvide sokker, siden hun er helt lys på benene? Hendes hove er også lyse.
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 178 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.400
Her kan man se at hun er mørk på mulen og om øjnene (:
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.370
Benen bliver ikke hvide. Min havde også lyse ben som føl, selvom de blev sorte, da han tabte følpelsen.
Skimler plejer tit at få hvide hår rundt om øjnene allerede når de taber følpelsen og en hest kan kun blive skimmel hvis en af forældrene er skimmel...
Men smuk er hun nu!!!
(",)
Ps Du skal regne med at stjernen kommer til at fylde meget mindre når hun bliver større. Som du kan se det på ham her: http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/316324.jpg?25-04-2009
(link fjernet)
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 178 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.400
nov 2007
Følger: 100 Følgere: 54 Heste: 18 Emner: 18 Svar: 255
apr 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 10 Emner: 99 Svar: 686
her er et linke til et lyserødt føl der er ved at tabe sin pæls, og er svedfuks inden under(:
www.bricksite.com/stutterialby?id=228647
Rødt føl bliver mørkt