{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Hoppe i fol , kan ikke finde ro {{forumTopicSubject}}

Heej , ja en af mine fars venner har lige købt to nye ponyer , som står ved os og de er begge i fol , den ene er længere henne end den anden .
Men ja sussie som vi kalder hende (hende der længest henne) hun kan slet ikke finde , og vandre rundt , og vil ikke ikke rigtig være sammen med de andre heste , hun stod inde det meste af dagen igår , fordi hun ikke ku finde ro .
og der er meget uro i hendes mave .
Men vi har ikke set der har været voks propper endnu (de ankom igår)
Hun går også kun og små spiser .
og igår aftes var den helt gal da de andre kom ind , og vandre rundt i sin boks , så vi lukkede hende ud lidt , også løb hun i 5 minutter , også ville hun gerne ind igen , også var der lidt mere ro på hende , men stadig utrolig meget liv i maven
Nogen der evt ved hvorfor hun opføre sig sådan ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe i fol , kan ikke finde ro
  • #2   18. apr 2009 Det ikke alle heste som får vokspropper smiley

• #3   18. apr 2009 Jamen dem de har købt hende af sagde bare at hun sku fole inden fole inden for en mdr .
    Det er lidt svært når man hverken kender hesten eller en fast termins dato smiley derfor jeg søger lidt hjælp ved jer herinde .
    Hun opføre sig lidt som en hest der ku fole når som helst .
    Maven er sunket bagud , og er mega stor

Jeg troede at alle fik voks propper heeh .
    Men har også kun haft en hoppe der har folet hjemme ved os , så ved ikke helt vildt meget om det
    Så godt njeg har jer folk her på hg heeh

• #4   18. apr 2009 Enten forsøger hesten at sige med sin adfærd at der er noget galt, ellers er den stresset over flytning/anden daglig struktur ellers kan den jo have ondt.

Jeg ville lade sådan en hest komme ud i det gode vejr, det kan ihvertfald hjælpe på stress.

• #5   18. apr 2009 Hej

lyder som om den er stresset over flytningen og over der lige pludslig er fremmede heste omkring hende.

i har ikke muglighed for at lukke de to nye ( går ud fra de kender hinanden) ned i nogle bokse "For sig selv" altså så der er lidt afstand til de andre heste.
    Den kan være meget stressende for en ifoldet hoppe og skulle til at omgåes andre heste når den er ved at skulle fole. Nogle bliver anda så agrasisive at de går til andgreb på deres føl.

Har i haft lukket den ud sammern med nogle andre ?

• #8   18. apr 2009 heej alle sammen . tak for jeres gode råd .
    Men hun stresser mest når hun er på fold og vil slet ikke være sammen med de andre , heller ikke den hun kender .
    Her i dag kom hun ud i morges sammen med de andre , men allerede kl 12 begyndte hun og vandre rundt , og stille sig ved ledet .
    Så hun kom ind , og når hun står inde er hun meget mer rolig , og virker til at være meget bedre tilpas
    (og hun skal ind 1 gang om dagen da hun skal have et x-tra mål tid , da tidligere ejer ikke har holdt hende i ordenligt foder stand)
    Jeg har også haft hende ude og gå en tur , det vil hun også heller end at gå med de andre heste , ku være jeg sku gå nogle flere ture med hende så ?
    Den anden virker til allerede at være faldt godt til , og vil gerne være sammen med de andre .
    Jeg sys heller ikke selv det er smart at flytte en hest 1 mdr inden den skal fole , men det ku jeg desværre ikke bestemme , kan ku prøve at køre mit bedste for hesten nu .

Men det er også mega svært og vide hva man kan gøre for hesten , når man slet ikke kender den , og ikke har fået noget afvide om den .

• #10   19. apr 2009 Hej.
    Som du beskriver det, villle jeg mene a inde for de næste par dag, vil du have et lille føl:-)
    Nå hun er så urolig som du skriver er det et tegn på der er ved af ske noget, og man siger som regl a nå vokspropper kommer foler hoppen inde for 48 time.
    Held og lykke med det:-)

• #11   19. apr 2009 Ja jeg sys også selv det tyder lidt på det .
    I dag er hun dog lidt mere rolig .
    hun har været inde og få sin middags mad kl 13 , og ud igen bagefter , men hun står meget og hænger i dag , altså hun ser udmattede ud .

• #12   19. apr 2009 Jamen mon ikke så der kommer et lille føl i aften/nat når der er ro i stalden.
    Min hoppe var på samme måde, som du siger din er:-)
    På nogen hopper kan man osse se om skamlæben er blevet noget større.Men blir da spændene for jer.

• #13   19. apr 2009 Jaa heeh .
    jeg har lige været ude og muge ud ved hende , og der havde hun skubbet alt sin halm ud til siderne , og hun havde tisset utrolig meget , i nat , mere end hun har gjordt før .
    de dage hun har været her , og jeg har muget ud ved hende var der kun en fuld trillebøre (staves) men i dag var der to smiley
    men håber da snart på det lille følle kommer ud heeh smiley

• #14   19. apr 2009 Hun har i hvert fald alle tegn til a skulle fole inde for det næste døgn.
    Så mon ikke der kommer et lille lækkert føl til verden inde længe:-)

• #15   19. apr 2009 jo det håber vi ihvertfald

Kommentér på:
Hoppe i fol , kan ikke finde ro

Annonce