813 visninger
|
Oprettet:
Fuldblods hingst avlsspørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hvis min fuldblods hingst bedækker en kåret DV hoppe, hvor skal der så laves papirer på føllet? Eventuelt nogen der ved hvad det koster ?
Og hvad så hvis det er en hoppe uden papirer, og man vil have hestepas på følle ?
Skal min hingst meldes som avlshingst, og hvor ??
Det er første seson han skal bedække, og jeg kan ikke få fat i dem der har forstand på fuldblodsavl. Så håber der er nogen her på HG der har erfaring, og kan fortælle mig noget.
Mvh. Anette Jensen.
nov 2007
Følger: 100 Følgere: 54 Heste: 18 Emner: 18 Svar: 255
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
de vil hjælpe dig
ellers lækker hingst du har
mar 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 30 Svar: 511
feb 2008
Følger: 59 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 127
Har prøvet at ringe med de havde desværre lukket.
Nej til mundkurv : Ja, han er lækker syns også det er lidt spild af gode gener, at han bare går.
Kastanjegården : Fuldblod skal ikke kåres, får at lave med papirer. Det er de fra føl af, gemmen deres stamtavle.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
ja synes bestem også du skal bruge ham til avl
også til galopheste
da han er ud af en rigtig god stamme
mar 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 898
http://www.varmblod.dk/heste/foel/registrering/regler.html
Fra Landscentret, heste:
"Undgå problemer med registrering. Hoppeejerne skal være påpasselige ved valg af hingst, så der ikke opstår problemer med registrering af føl til næste år.
Hingsten skal være avlsgodkendt og optaget på hingstelisten i et dansk avlsforbund eller godkendt i et EU-anerkendt avlsforbund. Hvor afkommet fødes ind i et dansk forbunds hovedafsnit, vil der kunne udstedes dokumentation for afstamning, jf. nærmere regler herfor.
Såfremt der ønskes anvendt en hingst, der udelukkende er godkendt i et udenlandsk EU-anerkendt avlsforbund, skal hingsten tilmeldes EU-hingstelisten, samt der skal fremskaffes dokumentation for hingstens identitet, DNA-bestemmelse/afstamnings-kontrol, kåring og afprøvning.
Er ovenstående forhold ikke inden for de af Landsudvalget for Heste fastsatte regler, kan der ikke påregnes registrering af føllet."
Se mere på:
(link fjernet)
Håber det er til lidt hjælp;)
Og super lækker hingst i øvrigt;)
mar 2008
feb 2008
Følger: 59 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 127
mar 2008
Fuldblods hingst avlsspørgsmål