477 visninger
|
Oprettet:
side med stamtavle {{forumTopicSubject}}
har for ikke ret lang tid siden fået en problem pony at ride, og den har så pas men ikke stamtavle (den er hollænder(zamira)), nu har jeg så siddet og kigget passet godt igennem og opdager så at der er et stempel i hvor der står ¨vereniging het nederlands appaloosa stamboek¨ og jeg kan bare ikke få det til at passe, da jeg ikke syntes at der er ret meget appaloosa over den??
så nu vil jeg spørge om der er en side, hvor man kan søge på hesten, og så få nogle oplysninger på den!?
sep 2007
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 179
har fundet athenes stamtavl her inde, og der står info og der er billeder af nogle af hendes forfædre.
det er ikke sikkert hesten er der, men prov evt. at søg.
men vær. OBS på hvis hesten har skiftet navn. For Athene hed nemlig Julieth før, og det er det hun hedder der inde.
sep 2008
Følger: 44 Følgere: 48 Heste: 2 Svar: 213
prøv den
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
http://www.sukuposti.net/index.php
Her har jeg fundet MANGE stamtavler på heste jeg kender.
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
nu skal jeg ikke køre alle over en kam, men ved der er meget fusk med papirerne for og få heste til dk fra holland...
kender flere der er blevet snydt på den måde...
f.eks. en veninde som købte hesten som værende hollands varmblod, men da hun så kigger papirerne igennem står der den var frieser, men da hesten var brun med hvide aftegn kunne den ikke være frieser!
hesten var så ved nærmere undersøgelse blevet brændemærket med en ring med et kryds i som så viser sig og betyde at hesten er kasseret som ridehest i holland og forsikringspengene er udbetalt på hesten, så denne hest skulle ha været slagtet i holland, men er så i stedet blevet solgt til dk.
nogle hestehandlere står klar ved slagterierne i holland og opkøber de her heste som ellers skunne ha været slagtet...
der er selvfølgelig også ærlige folk som importere fra holland, dem skal man ikke glemme.
men prøv og tjek om ponyen er brændebærket...
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 45 Svar: 260
side med stamtavle