{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
340 visninger | Oprettet:

hejsa er der nogen der kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}

hej alle avler og folk der har føl.
i må kunne hjælpe mig. nu har jeg ledt overalt men kan ikke finde nogen steder eller huske hvornår føllet skal starte på basisvacinitionerne (staves?) altså hvor gammel den skal være.
håber der er nogen der vil hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hejsa er der nogen der kan hjælpe?
  • #1   16. jun 2005 jeg ved at man vaccinere engang og så 14 dag efter det er hvor gamle de skal være før man gør det... føllet SKAL vaccineres da det er et krav der hvor den står da der er en rideskole og der heltiden kommer heste til og fra som kan føre sygdom med sig.

• #2   16. jun 2005 okay så er der et godt stykke tid endnu den er kun ca. 1mdr. skulle bare lige sikre mig.

• #3   16. jun 2005 Udover stivkrampe, som de bør få hurtigst muligt efter fødslen, så skal de først vaccineres når de er over 5½ måned gamle.

Hvis hestene går hjemme og har begrænset omgang med andre fremmede heste og aldrig kommer på en stævne plads eller lignende, så er der er efter min mening heller ikke nogen grund til at vaccinere dem.

I alle andre tilfælde bør man gøre det, ikke mindt for at beskytte de heste der går hjemme.

Hvis man skal til stævner eller dyrskue så skal dyrene være vaccineret indenfor det sidste år inden deltagelse.

Der er nogle forbund der vist allerede har indført vaccination hver ½ år ved heste der kommer til topstævner. Ifølge de dyrlæger jeg taler med er det forrykt, de siger at den normale vaccine holder mindst 18 måneder.

Så det er en jungle (lige som alt andet) og man kan næsten selv vælge

/Michael

• #4   17. jun 2005 Hej
    Man vac hoppen 1 md før fødslen mod stivkrampe, så er føllet imun i 4 mdr efter fødslen. når føllet så er 4 mdr.vac. alm og revac.igen efter 1 mdr
    smiley
    frieserhilsen Laila

Kommentér på:
hejsa er der nogen der kan hjælpe?

Annonce