{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

foder til 9 mdr føl? {{forumTopicSubject}}

hvad får jeres?

min får:
350 g tørnehøjmølles - horse balance.
500 g foderblanding. (valset byg, hel havre, lucerne, bioflager og lidt melasse.

det får hun 3 gange dagligt + wrap.. og halm på folden om dagen.

men hun fungere ikke rigtig på tørneshøj produkter. synes både det er meget forvirrende og dyrt hvad folk anbeflader i butikkerne, men de skal jo også have nogle oenge i kassen.. hvad er jeres erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til 9 mdr føl?
  • #2   2. feb 2009 Jeg vil ikke give heste under 2 år korn, da der er alt for meget stivelse i.

Jeg fodrer mine plage med PAVO Podo Grow, og det er bare super godt smiley

Selvfølgelig får de også masser af hø og gulerødder.

• #3   2. feb 2009 jeg har snakket med efterhånden ingenfor tjørnehøj mølle, men synes overhovedt ikke om foderet, hun køre ikke godt på det.. ej helle rikke min hoppe som ellers er nem et fodre på..

korn sagde dyrlægen faktisk jeg skulle give hende?? har hørt alle rygterne.. men hvis det er den rigtige mændge er der ingen problemer..

• #4   2. feb 2009 Mit plag er fodret op, med brogårdens produkter.. Jeg er dog skiftet over til møllerens hestespark.. Hvilket er billigere, og begge mine heste kan fodres på det.. de er begge helt vilde med fodret.. de for dog også tilført salvamingrøn, hvidløg, salt, lucerne og gullerøder.. og de er dækket rigtig fint ind begge to.. smiley De for selvfølgelig også godt med hø.. smiley og er begge i fin stand.. Mit plag er også til pas.. smiley Hun har en pæn pels, hendes hove er sunde, og øjne stråler.. smiley

• #6   2. feb 2009 er medmeld smiley
    måske skulle jeg ksrive den derinde? smiley

• #8   5. feb 2009 hej jeg foder mine heste med foder fra kirstinedal fik lavet foderplan igenmmen dem og jeg må sige at jeg er utrolig glad for dette foder,mine heste har bare fået så pæn pels og har ikke haft problemer med at holde hul, i denne vinter. samt at de få det hø de kan spise grunden er at de gå i løsdrift og det kræver lidt mere foder end hvis de kom på stal om natten.

www.kirstinedal.dk

jeg mener at du skal få lavet foderplan til dit føl,men vil nok mene at det skal have nok hø at tygge på, det er jo med til at holde maven og tarmen igang.

Diana

• #9   24. feb 2009 Hey. Gammelt indlæg ved det.

Men ville bare lige sige, at der er da meget korn i Pavo, og dermed stivelse.

Vi bruger Tjørnehøj, tilskudsfoder, horsebalance, fordi der ikke er noget korn i. Og så får de wrap eller hø.

• #10   24. feb 2009 Hov, jeg så lige at Karina havde skrevet at de altid skal have halm. Puha nej, der er for meget lignin i, (eller hvordan man nu staver det) hesten kan slet ikke omsætte halm.

• #11   24. feb 2009 nej..
    men i horsebalancen skal der tilføres korn smiley

de dør ikke af korn, bare de er dækket ind med andet..
    hvis det er dækket ind med proteiner, mineraler og vitaminer kan man regulere korn efter huld.. så vokser de ikke hurtigere ind ellers..

også selvfølgelig massere af grovfoder oveni!

Kommentér på:
foder til 9 mdr føl?

Annonce