{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Føl på bestilling ... {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg med to hopper og en hingst. Jeg havde overvejet og bedække hopperne med hingsten her senere i år.

Den ene af hopperne har halv stamtavle, og er efter DOMINIQUE OLH 656 OL DK. Hun er en sort OLH hoppe på 167 cm, og kan med hendes gener både levere et rød, palomino og buckskinfarvede føl, samt sort og brunt.
(link fjernet)

Den anden hopper er en blandings hoppe, rød med lidt pletter (knapstrupper pletter) og har ingen papir. Hun er 174 cm høj. Ingen billeder her inde endnu, men jeg ligger lidt billeder ind i et fotoalbum.

Hingsten er min egen Kings knight. Part breed palomino araber hingst, fuld kåret med rød papir.
Ca 164 i stg, og er her inde.
(link fjernet)

Mit spørgsmål er så ... nogen der mangler føl ?
Overvejer nemlig og sætte begge hopper i fol, men begge føl skal sælges. Er der nogen der kunne finde på at bestille et føl fra en af disse hopper ?

Det vil natuligvis være med kontrakt, osv. De færdige detaljer er ikke færdige og det vil være noget man kan snakke om, men hvad siger i til det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl på bestilling ...
  • #1   4. jan 2009 Hvad bliver prisen ca. ?

• #3   4. jan 2009 Han er godt nok lækker ham din hingst.. smiley Men om der er nogen der kan finde på at bestille et føl, ved jeg ikke.. Altså havde jeg din oldenborger hoppe.. havde jeg nok valgt at vælge en forædler oldenborger eller fuldblod til hende, når hun er oldenborger.. smiley

• #4   4. jan 2009 Jeg tror ikke det vil være noget problem.
    Jeg kender da et par stykker der har søgt efter en føl mave, og har fået gode resultater ud af det ..

• #5   4. jan 2009 Noget helt andet er også, at kender man ikke den blanding.. så kan det også være svært at sige hvordan føllet vil komme til at se ud, og hvordan den vil være i bygningen osv.. Altså nu har din oldenborger og hingsten stamtavle.. så de to, kunne man jo godt tænke sig til med gang mæssigt osv, men du skal også huske på om de passer sammen..

• #6   4. jan 2009 Prisen vil ca bliver de 10000 vil jeg mene, det er noget jeg skal have snakke med resten af de involverede om. Måske lidt mindre.

Der er jo mange der gerne vil have føl, så tænkte det måske var noget for nogen. Om hvilken hingst der skal på OLH hoppen ja så er det ikke noget vi vil gøre noget seriøst ud af, måske ville det være fint med en anden olh hingst med sådan bliver det ikke =)

Her er et link til et par billeder af den røde hoppe : Sabrina
    (link fjernet)

• #7   4. jan 2009 Team Damgård.. Stine..:) .
    Det er jo altid en gambel, det er det hver gang man laver føl, sådan er det jo bare =) Men hun har noget kraft og en god bygning, og han har bevægelserne. Alle de føl efter kings knight har fået en god gang =)

• #8   4. jan 2009 jeg kunne godt overveje det

• #9   4. jan 2009 * Pony Gården *
    Ahhh nu må vi se, hvis du tænker på finanskrisen. Men ja det er rigtigt det er ikke det store salg i heste disse dage, men det er jo så også først om et år der vil stå føl =)

Carina O, cool, har lige skrevet en besked til dig =)

• #10   4. jan 2009 Men ja føllene ville kunne stilles i PSA, dog ikke kåres hvis det er en hingst, men kun hvis det er en hoppe.

Kings knight har leveret nogle fine føl, med gode sind, som er lette og højt stillet og med stor gang, samt godt sat sammen.

• #11   4. jan 2009 Ja det da rigtig.. smiley Men ja, det kan jo godt være nogen gerne vil have et føl.. smiley Sabrina deri mod syntes jeg passer godt sammen med din hingst.. smiley og især når hun er rød.. smiley

• #12   4. jan 2009 Ja sabrina er en fin dame, og så så sød, hun har også store bevægelser, så måske en god gangmaskine der vil komme ud af det ?

Det er ikke nemt, men vil et eller andet sted gerne have føl på de to damer, da jeg er sikker på at det vil blive nogen gode føl. men har hest nok, så hvis der skal føl til verden skal de sælges =)

• #13   4. jan 2009 * Pony Gården * Ja det lyder ikke godt, ved godt der er svært og sælge disse dage. Kender flere med heste til salg der ikke kan få dem afsted da de ikke vil gå ned i pris =)

• #14   4. jan 2009 Jeg kunne måske godt finde på det, men kun efter den røde..

• #15   4. jan 2009 Tror da sagtens folk kunne finde på det (:
    Og tror da helt klart du kan få nogle fine følbasser med den hingst smiley

Kender en der have et føl som hun blev budt en masse penge for uden det overhovedet var født smiley

• #16   4. jan 2009 Ville helder sætte en oldenborg på den sorte smiley Man ville kunne få mere for føllet, men det ville så også koste mere at lave det smiley

Kommentér på:
Føl på bestilling ...

Annonce