{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Så kom føllet...men det døde... {{forumTopicSubject}}

Ja torsdag kom så det længe ventet føl fra Sweety og Kings knight. Det blev et rigtigt smuk rød hingste føl med blis og 2 bagsokker. Den var rigtigt godt sat sammen så det ud til.

Mine forældre var ikke hjemme, og de kørte begge tideligt på arb... og der var ingen af dem der ringede til mig og sagde noget. Onsdag var jeg nemlig hjemme og var syg. Og tænke de ringede hvis Sweety fortsatte med sine fole tendenser som jeg havde set tirsdag.

Sweety havde nemlig lagt yver til flere gange, men på dag 4 var der så ingen yver og ingen føl.... men det var der så denne gang. Sweety var gået 5 uger over tid.

Jeg snakkede med min venninde ca lidt over 13 om eftermiddagen, da jeg lige kort før var blevet ringet op af min mor, som forresten mente hun syntes at Sweety var lidt underlig og havde en mærkelig bule på røven, så derfor ringede jeg til min venninde som arbejter kun ca 5 min gang fra gården om hun ikke lige ville tjekke til Sweety.....

Det gjorde hun så, og men jeg var i røret, fandt hun det lille føl liggende død på marken. Hun kørte ind efter mig, og vi var tilbag i løbet af 20 min.

Da jeg kom var føllet helt stift, så det har været død i noget tid. Vi ringede fluks efter dyrlægen da Sweety havde en mærkelig bule bag på. Han kom hurtigt og det viste sig kun og være en væskesamling. Sweety havde det ellers helt fint og det hele var kommet ud, og børen var lukket igen.

Dyrlægen var enig med os, føllet var født levende. Den beskyttende skald der er på ders hove fra de bliver født var slidt, og han var helt tør på begge sider, pelsen sad fast, og han havde en pølle i halen.... Aner ikke hvad der er sket med ham, kun at han ikke har levet ret længe.

Den lille hingst så bare ud somom han sov, og man kunne intet unormalt se på ham. Det var en meget mærkelig oplevelse, et stift men stadig varmt føl (på gund af vejret)

Men ja der er så ingen føl til os. Fredag blev han hentet af Daka. Og det var bare ikke sjov. Har været så sur, ked af det og alle mulige andre følelser her de sidste par dage. Har heller ikke haft den store lyst til og snakke om det, men på et eller andet tidspunkt måtte det jo ud.

Kan bare ikke forstå hvorfor vi ikke måtte beholde ham...

En meget sørgelig historie om min tordag. Til dem der vil se ham, er her et link til et billede af ham. Husk blot at han er væk, så det er ikke så fedt et billede.

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1199799_l.jpg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom føllet...men det døde...
Kommentér på:
Så kom føllet...men det døde...

Annonce