Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingst høje vs. hoppe højde
  • #1   19. jul 2008 120 kan godt gå tror jeg.. Hvis det er en spinkel hingst..

• #2   19. jul 2008 jeg vil ikke sige mere end 110 smiley

• #4   19. jul 2008 Er det 30 eller 40 cm. forskel hver vej man plejer at sige som tommelfingerregel?
    Tror det er 30 cm.
    Så hingsten må i dit tilfælde være 125.

• #5   19. jul 2008 Altså jeg kender en hoppe på 118 der har fået 2 føl med en tung hingst på 135. smiley

• #6   19. jul 2008 Max 12 cm højer end hoppen!

• #7   19. jul 2008 altså et føl bliver ikk større end at hoppen kan fole det.. min venindes gamle pony, havde en shetlænder som mor og en araber som far.

• #8   19. jul 2008 Ida T: Det passer så IKKE! Hos malke kvæg putter man en er de store hvide kødkvægs tyre på dem for at få større kalve, men største delen af dem skal tages ved kesersnit!

• #11   19. jul 2008 Nadia R:
    minder mig om noget jeg så igår: en hoppe på ca. 120 cm er i brunst og der står en MEGA stor belgier ved siden af - hingst og de stod bundet på en slags pæl agtig noget hvor hinsten blev ved med at hoppe op på hende og hun kunne jo ikk engang gå:( mega synd og hun skar hul i sin hals da hunhavde en snor om halsen og så var der folk der ville melde ham og så flyttede han jo ponyen væk fra hingsten og gav hende en halsrem på som dækkede såret:(

• #12   19. jul 2008 Nannapigem og co. : ved ikk med kør, men nu er det jo heste vi snakker smiley og hvorda vil du ellers forklarer at en stor DV hingst som carano, på over 170 cm. har fået pony føl?

• #14   19. jul 2008 ja meget D:

• #15   19. jul 2008 Hvis det er bedækningen der er problemet, kan man jo bare få hoppen insemineret smiley Som de andre siger, føllet bliver ikke større end at hoppen kan have det i mavsen smiley

• #16   20. jul 2008 Det kommer meget an på hingstens bygning, og hoppens. For selvom føllet tilpasser sig meget, vil en hingst med kraftig knoglebygning, give kraftige knogler og evt stort hoved selvom hoppen er lille. Så der er flere ting der skal tages højde for når man ser på om hingsten er for høj til hoppen

• #17   20. jul 2008 Ja ang størrelse vil jeg sige en hingst på max 20 cm højere end hoppen.

Ang det med føllene tilpasser sig. Ja det gør de i mange tilfælde men ikke i alle, og dem der ikke gør, død hoppen gerne under folning. Og ydermere så er der det med størrelsen af hans "ting" og dybten af hoppen... Hvis hingsten er for stor, kan han gøre stor skade på hoppen indeni. Så skal man gå højere op en 20 cm vil jeg sige at man skal bruge frisk eller frost sæd, og ikke naturlig bedækning.

Hvorfor store heste på 170 kan få pony føl, ja det gør jo ikke noget når hingsten er mindre, det kan man gør som man vil, men igen hvis forskellen bliver for stor så bruges frisk eller frost sæd.

Kommentér på:
Hingst høje vs. hoppe højde

Annonce