3 måneder og bædækker!? - HJÆLP!!! 3 måneder og bædækker!? - HJÆLP!!!
Nu har jeg virkelig brug for et godt råd fra nogle erfarne avlere!
Jeg har et hingsteføl fra 22 februar (altså knap 3 måneder gammel), som er totalt fremme i skoene.. I dag kommer jeg ud på marken, og så står han sgu og prøver at bedække sin mor!?!? -Og som om det ikke er nok, så har hoppeplagen fra sidste år også lige fået en tur.. Og ja, han er udemærket godt klar over hvad det 5. ben skal bruges til. Jeg prøver at få ham ned, men det kan jeg slet ikke, for han bliver bare ved. Grynter og skriger helt vildt! -Det er da ikke normalt for et 3 måneder gammelt føl?? Han er en blanding mellem haflinger og OX araber, så han er ikke så stor, men alligevel totalt stærk.
Jeg mærkede efter da han kom ind i stalden, om stenene var nede, men synes kun jeg kan mærke to små kugler på størrelse med kastanier, er det dem??
For så ser jeg ingen anden udvej end at få ham skåret hurtigst muligt, for jeg kan jo ikke engang lade ham gå med sin mor?
Det er ikke meningen at han skal forblive hingst, men det var først meningen at han skulle skæres i efteråret.. Men jeg kan vel ikke engang resikere at lukke ham sammen med den 1 års mere..
Hvad skal jeg gøre?
Jeg ringer til min dyrlæge i morgen og hører af hvad hun vil gøre, for det her bliver for farligt tror jeg..
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.213
bare synd at få han kastereret allerede så får han ikke hingste udsene, men kan da godt fårstå når han er sådan!!
synes virkelig det er tidligt! Har set en ½ års gøre det og der er også kommet føl ud af det (se hende under mine billeder)
God ide med at kontakte dyrlægen imorgen!!!
PØJ PØJ
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Vi har ingen vallakker, og skal ingen have. Hvis han fortsætter sådan her, bliver han fravænnet om en måned, for det er alt for farligt at omgås ham lige for tiden. Det er så mærkeligt, for han har respekt for min gamle hoppe, men ikke for de andre når de er i brunst.. Så rider han alt og alle.. Er bange for han springer på mig en dag!!
mar 2005
mar 2005
mar 2005
Min gamle hoppe gider ikke opdrage på ham, for hun har nok i sit eget føl..
Jeg ringer til dyrlægen i morgen og hører hende af hvad vi skal gøre..
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 7 Svar: 157
og han bedækker IKKE han øver sig bare på at blive stor....
mar 2005
apr 2005
Følger: 96 Følgere: 96 Heste: 8 Emner: 337 Svar: 2.511
Det kunne være spændene og lærerigt at høre
3 måneder og bædækker!? - HJÆLP!!!