15. jan 2006 Følger: 89 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Endelig i brunst Endelig i brunst
Her til formiddag fik jeg endelig en besked fra hingsteholder at min 3 års hoppe var blevet bedækket.
På lørdag er det 3 uger siden jeg kørte shetlænderhopperne til hingst, og der var hun ved at være ovre en brunst. Den "gamle" kom ret hurtigt i brunst som forventet og blev bedækket halvanden uge, sidste gang her den 26. Og så skulle det lige passe med at han kunne tage den 3 års bagefter, da hun var ret så meget i brunst til plagskuet for 4 uger siden på lørdag, og normal har en 3 ugers cyklus.
Så jeg var ved at være noget bekymret da hun ikke kom i brunst efter de sædvanlige 3 uger, da min ene hingst var sluppet løs i trailere på vej til skuet, så jeg frygtede at han havde været en tur på hoppen selvom det ikke så ud til det, og det ville have været meget svært i en trailer, især når de begge var helt grønne.
Men idag kom hun så, 4 uger efter sidste brunst, og 6 uger efter forrige, så det var bare sidste brunst der var malplaceret.
Så jeg er bare superglad, fik nemlig sidste år et ren shetlænderføl bare efter en hingst der ikke var kåret, som var en ups´er, så havde absolut ikke lyst til en næste år igen.
Ville bare lige dele min glæde med jer, god forlænget weekend
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Endelig i brunst