{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

kan maven skjule sig?? {{forumTopicSubject}}

i foråret var min hoppe på kæreste ferie... hun var i kraftig brunst i godt 2 uger, og fra den ene dag til den anden måtte hingsten ikke så meget som se på hende..(de gik sammen i løsdrift)

jeg har ike kunnet se brunst tegn på hende siden.. men synes ikke maven er ret stor..

Kan det lade sig gøre at man stadig ikke kan se noget overbevisende hvis hun skal fole midt i april..
Altså kan følle gemme sig så godt???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan maven skjule sig??
  • #1   24. jan 2008 Mine ene som skal fole ca. 1 april var ret "usynlig" indtil for få uger siden. Så i nogen grad er det muligt. Især hvis hoppen er tynd i forvejen, så ser den bare mere normal ud meget længe. Se evt. billeder hos min Spokojna. Nogle er fra 2½ måned før hun folede, og man kan absolut ikke se det... Men man kan typisk se tegn på at maven ikke "følger ribbenene" hen mod bagbenene, og er rundere langt nede.

• #2   24. jan 2008 Ja, det kan sagtens lade sig gøre.. Jeg selv havde en pony som var i fol uden vi opdagede det.. Det var først i december at jeg begyndte at få problemer med at stramme gjorden. Vi fik så dyrlægen ud og der lå et stort føl i maven på hende. Han blev født 3. marts smiley Så måske skal du få et tjek for en sikkerheds skyld så du evt kan skifte foder osv.. smiley

• #3   24. jan 2008 Billede 15 og 19 hos spokojna....

• #4   24. jan 2008 okay det er jeg sku glad for..
    der var dyrlæge ude i 5. mdr for at tjekke hende for så at give en vacc. imod virus abort..
    men han sagde at hun spændte så meget i livmoren at det var svært at mærke, men han troede ikke der var noget..
    Jeg tror bare selv der er noget..
    og hun har som sagt ikke vist brunst tegn, og der står hingste i stalden...

• #5   24. jan 2008 Tænkte faktisk på at oprette et lignende indlæg, så spørger lige om nogle lignende herinde smiley

Min hoppe var til hingst i hele juli måned, dyrlægen var og tjekke hende 1 uge efter hjemkomst, men kunne ikke se noget der. Men hun har ikke været i brunst siden, kan hun være i fol alligevel? Fordi vi måske fik hende tjekket for tidligt? Jeg syntes ikke at jeg kan se på hende at hun er tyk, hun ser meget normal ud, men hun er også meget svær at fodre på, og i forhold til sidste vinter ser hun faktisk pæn ud nu?

• #6   25. jan 2008 umidlbart vil jeg tro han har været der for tidligt..
    Jeg prøvede for nogen år siden at få min insimineret ved en af profferne.. der kom dyrlægen på 17. dagen og scannede, og der var den på str med en femkrone..

• #7   25. jan 2008 Okay, håber jeg også. desværre har vi ikke lige penge til at der kommer en dyrlæge ud og tjekker nu. venter bare til juni måned og ser om jeg ikke får en dejlig fødselsdagsgave smiley

• #8   25. jan 2008 Stephanie Schøn :'D
    Kan kun give det samme svar som til Trine.. Synes du skal få dyrlægen ud igen og se på hende. Det kan sagtens være hun er i fol smiley

Trine
    Jeg vil da krydse fingre for at hun er i fol smiley

• #9   25. jan 2008 Ja, det kan sagtens lade sig gøre.. smiley forskellige fra hoppe til hoppe smiley min egen er så rund så man skulle tro hun kunne fole i morgen xD dog skal hun første fole til juni smiley

• #10   25. jan 2008 Vi har en islænder som skal fole i juni/juli og vi kan heller ikke rigtig se noget på hende, men hun er begyndt og sætte yver, så vi tror den er god nok, på at mærke om yveret begynder og hæve på...

• #12   25. jan 2008 Ja er rimelig sikker på at hun ikke foler for tidligt, nu arbejder jeg i landbruget og ser drætige dyr hver dag. og dyr begynder og sætte yver meget tidligt i drægtigheden... Ikkevoldsomt meget men de gør det. og ja hoppen begynder først og sætte mælk i yveret en måndes tid før hun skal fole. indtil da er det sådan noget vand ligende noget hun danner i yveret

• #13   25. jan 2008 måske giver du hende det forkerte foder kender en med samme problem indtil nu hvor det er blevet noget bedre

• #14   25. jan 2008 tak for svar..
    Det giver mig lidt håb..
    Mht. foder får hun så hun er dækket ind for at være sikker...
    jeg holder også meget øje med hendes yver, men synes ikke rigtigt der er noget.. men det var der heller ikke sidste gang hun var ifolet, (der tabte hun i 6-7 mdr.)

• #15   5. feb 2008 du behøver ikke at få hende scannet det er vist også for sent nu men du kan få hende håndprøvet af din dyrlæge for at være sikker

Kommentér på:
kan maven skjule sig??

Annonce