Bedækning/Pris {{forumTopicSubject}}
Hej næste sommer står jeg og min kæreste med 2 hingste til rådighed. vi er dog uenige om prisen af bedækning på dem.
den ene er den første generations drumhorse. 5050 shire/irish cob. i avlen skal 2. generation være med bedækning på shire eller clydesdale hoppe. drumhorse er både en ny og gammel race, da den gamle er ved at ophøre med avlsheste har nogen valgt at starte en ny avl med godkendte avlsdyr så man skaber nye mål for racen og der er derfor meget meget få af dem.
den anden er DK's 2. bedst kårede shagya araber, som er kåret med 8-8-8-7 for krop, 7-8 for lemmer, 8-9-8 for bevægelse, 8 for helhed. spring teknik og kapacitet 8.
Passende stor hingst af god type. Passende dybde og bredde. Kønt hoved. Velansat, middelang hals. God skulder, velmarkeret manke. Ret god overlinie. Velformet, kun middellangt kryds. Lemmerne passende tørre, lidt indfodet for. Bevægelsen god og taktfast i skridt, let og taktfast, men svingende for i trav. Velafbalanceret med særdeles god ledaktion i galop.
min kæreste og jeg er derfor vildt i tvivl om hvad prise skal være da det er 2 meget forskellige typer krop og sind. nogle gode bud? eller meget gerne erfaringer
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
jul 2014
Følger: 55 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 31
den anden drumhorse får jeg at vide 5000 for bedækning, og her skriver du et par tusind.
samtidig har jeg også set ikke godkendte avlshingste tage 4000 for bedækning og rent faktisk få hopper til det
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Har I ikke en race forening?
Hvad med målrettet at spørge dem, som ved hvad det korrekte svar er?
jul 2014
Følger: 55 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 31
jan 2018
Følger: 15 Følgere: 80 Heste: 20 Emner: 1 Svar: 21
Så det med priserne er lidt svære for, hvis prisen er for høj, kan interessen måske være lav.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Men det kan jo være, at avlsforbundet forlanger en bestemt pris.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Så det er måske ikke ønskværdigt at få så mange hopper som muligt på bekostning af prisen. Regningen for sådanne skader kan du nemlig ikke sende videre til hoppeejer.
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Så det er lidt balancegang, at få ramt den korrekte pris på hver enkelt hingst.
Bedækning/Pris