802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hys drægtig hoppe, normalt? Hys drægtig hoppe, normalt?

Kan hopper godt blive mere hys og opmærksomme af at være drægtig? Fandt min hoppe her i aftes stående i den ene ende af boksen og virkede mut. Mens jeg striglede hende var det flere gange hun fik øje på noget og stod anspændt og fast med blikket det samme sted flere gange. Jeg tænke en træktur var en god idé så vi gik ned på banen, hvor hun gik roligt med hovedet helt nede ved jorden. Der var et væltet bogstav som jeg rejste, hvilket hun ingenting sagde til, men næste gang vi nåede derhen blev hun meget anspændt havde hovedet helt oppe og fnyste rigtig meget, løb et par runder om mig og syntes bestemt ikke vi skulle derhen. Den samme reaktion havde hun til de køer der står lige i nærheden som hun har set og været ligeglad med mange gange før. Hun løfter også mere på halen og jeg har troet hun var gået i brunst, men fik hende scannet d. 3 juli hvor hun var på dag 32 og der var stadig en fosterblære som var vokset helt som den skulle.
Hun viser også tydeligt ubehag ved at blive redet, men tænker der er noget låst(kiropraktor/dyrlæge kommer næste uge), samt snotter hvidt snot efter hver gang hun er blevet motioneret, ingen feber.
Det er lidt rodet der her, men vil høre om i tænker det er normalt opførsel ved en drægtig hoppe?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hys drægtig hoppe, normalt?
  • #1   12. jul 2019 Umiddelbart tror jeg ikke det har noget med drægtigheden at gøre. Jeg tænker det er en opførsel der kunne komme af den havde smerter, måske pga låsning. De kan blive mere nervøse og se farer alle steder, da de jo er flugtdyr.
    Faktisk vil mange hopper i 3-4 måned blive betydelig mere rolige pga et øget hormon produktion.

• #2   12. jul 2019 Hvis ikke du havde skrevet at hun er scannet drægtig d 3, så ville jeg mene hun er gået i brunst. Se tiden an til efter hun er blevet behandlet og se om ikke hun er oppe at køre fordi der er noget, der ikke er, som det skal være.

• #3   12. jul 2019 Iøvrigt kommer jeg i tanke om at det kan være rigtig dårligt at behandle en drægtig hoppe. Måske du skal spørge behandleren om hun plejer at gøre det. Jeg giver fx aldrig kranio sakral til drægtige hopper og min massør behandler heller ikke drægtige hopper.

• #4   12. jul 2019 Ingemann, det var også en tanke jeg havde, at det kunne være på grund af smerter, men hvis det ikke anbefales at behandle en drægtig hoppe hvad gør jeg så?

• #5   12. jul 2019 Sunshine, det var også det jeg mistænkte og en af grundende til hun blev kontrolscannet, men hun var stadig drægtig og alt så ud som det skulle. Hun har været hys mere end 10 dage, så hvis det var normal brunst ville hendes humør ændring vel kun vare de 5-6 dage brunsten er?

• #6   12. jul 2019 Spørg dyrlægen og Kiropraktoren om det er tilrådeligt at behandle. Er hun låst skal der jo gøres et eller andet. Men de ved som regel hvad der er af muligheder for behandling. Også selvom hoppen er drægtig

• #7   12. jul 2019 Det hvor jeg står, der er en hoppe, som i mange år blev brugt som avlshoppe. Hun har alle dage været en hoppe der selv har bestemt hvad hun ville, når hun ville og hvorfor hun ville. Det ændrer sig ikke når hun er i fol, til gengæld bliver hun langt mere hys, jo længere hun når i drægtigheden og mod slutningen opfører hun sig som en uopdragen hingst. Hviner, slår med forbenene, hopper endda på andre hopper i brunst osv. tydeligt hun bliver påvirket af hormonerne smiley

• #8   14. jul 2019 JustADreamer, det er da beroligende at høre de kan få den adfærd smiley

Kommentér på:
Hys drægtig hoppe, normalt?

Annonce