Navn til hygge avl! Navn til hygge avl!
Heeeeej!
Min mor og jeg går med drømmen om, at opstarte hygge avl, med nogle lækre heste som vi også gerne vil kåre og gøre noget specielt ud af, men vi er lidt i tvivl om vi må kalde det eksempelvis “Stald Salomon”
Altså, om vi skal have tilladelse til, at kalde det Stald foran? Det skal ikke være et stutteri, men jeg har en islænder, som er ifolet og hun er sat til, at fole i April, så mit spørgsmål er, om jeg kan kalde føllet (der kommer lide et eksempel igen) “Julie fra stald Salomon”
Jeg håber i forstår hvad jeg mener
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Jeg ved ikke om man kan søge patent på et navn, og hvor man i så faldt skulle undersøge hvilke navne man ikke må bruge, men du må gerne kalde det "stald et eller andet"
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.868
Du kan i princippet kalde dine afkom lige nøjagtig hvad du vil - dog er der nogle etiske hensyn at tage omkring etablerede stutterinavne. Hvis der i forvejen er avlere med samme navn, så bør man finde et andet.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
Du skal bare være opmærksom på at heste må max hede 30 tegn ved Seges. Så lad være med at bruge xx "fra stald" xx.
Giver det mening?
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.980
Islændere skal navngives navn fra fødested. før i tiden kunne man godt selv finde på et stednavn eller bruge sit efternavn, ligesom mit avl hedder fra Vang fordi jeg ikke ejede en gård men gerne ville have noget personligt alligevel.
Nu er reglerne skærpet så nye stednavne skal være navnet på det faktiske sted og må ikke være efternavne eller stednavne man selv finder på. Gårdnavne skal f.eks. kunne spores tilbage så det ikke blot er et stednavn man lige selv fandt på. Har gården ikke sit eget navn må man bruge den by eller område det ligger i.
Navn til hygge avl!