2. maj 2006 Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
sprøjtes i brunst {{forumTopicSubject}}
hej
jeg har en hoppe som er rigtig svær at få i ordentlig brunst. hun laver kanone føl og er en kanon mor men starts processen er lidt svær!
hun kommer altid op til hingsten når dyrlægen har konstateret hende godt brunstig, men lige så snart hun ankommer til hingsten går det over. hun gik enda i løsdrift men en hingst for 4år siden uden overhoved at vise interesse i hele sommer perioden. så efter hun havde været ved hingsten i måned sidste gang sprøjtede dyrlægen så hende igang.
nu skal jeg så have hende til hingst nu her. ville det være en ide at sprøjte hende dagen inden jeg køre hende bar for at hun ikke skal være os hingsten så længe eller minimere det ricikoen for drægtighed når det er en kunstig brunst ( eller en fremkaldet brunst ved ikke hva det heder)
jeg er lidt uklar over hvad der er bedst eller ej, så håber nogle af jer ved noget....
jeg lytter altid på dyrlægen det er tit bar de dyreste muligheder,
hende som har hingsten sagde at det ville være fint at sprøjte hende igang..
hva sys i???
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 43 Emner: 137 Svar: 606
så syntes det vil være en god ide da det kan være svært at ramme helt plet uden.. med kan du jo regne ud hvornår brunsten er størst..
Held og lykke.:
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.804
men det har vist ikke været det bedste år for første gangs "pletskud''... hingsteejer var bekendt med flere hopper der ikke løsnede æg i år... der må være en ''dårlig årgang'', også min fars jyde Mille, måtte afsted for anden gang i går...
så jeg vil sige, at der sker ikke noget ved at sprøjte hende...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
sprøjtes i brunst