{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

sprøjtes i brunst {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har en hoppe som er rigtig svær at få i ordentlig brunst. hun laver kanone føl og er en kanon mor men starts processen er lidt svær!
hun kommer altid op til hingsten når dyrlægen har konstateret hende godt brunstig, men lige så snart hun ankommer til hingsten går det over. hun gik enda i løsdrift men en hingst for 4år siden uden overhoved at vise interesse i hele sommer perioden. så efter hun havde været ved hingsten i måned sidste gang sprøjtede dyrlægen så hende igang.

nu skal jeg så have hende til hingst nu her. ville det være en ide at sprøjte hende dagen inden jeg køre hende bar for at hun ikke skal være os hingsten så længe eller minimere det ricikoen for drægtighed når det er en kunstig brunst ( eller en fremkaldet brunst ved ikke hva det heder)

jeg er lidt uklar over hvad der er bedst eller ej, så håber nogle af jer ved noget....

jeg lytter altid på dyrlægen det er tit bar de dyreste muligheder,

hende som har hingsten sagde at det ville være fint at sprøjte hende igang..

hva sys i???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sprøjtes i brunst
  • #1   20. jun 2007 jeg ville nok også vælge at sprøjte igang hvis der før har været problemer

• #2   20. jun 2007 hmm vi har også haft nogle problemer med det, især fordi den ene hoppe lider af hvinskhed, så vi har benyttet det to gange.. begge gange har det givet føl..

så syntes det vil være en god ide da det kan være svært at ramme helt plet uden.. med kan du jo regne ud hvornår brunsten er størst..

Held og lykke.: smiley

• #3   20. jun 2007 Jeg har også haft problemer med April's Nar i år, (det er så første gang jeg forsøger i år) første gang hun kom afsted var desværre i slutningen af brunsten, d´fordi hun er så svær at aflæse, så hun blev sprøjtet igang hos hingsten, og det gik godt, hun tog hingst, da hun blev scannet på 18. dagen var der bare ikke noget, så hun kom afsted igen... brunsten lod vente på sig, og de eneste tegn hun viste på brunst var at svinge med halen, uanset hvad, ville hun ikke lade hingsten komme på, hun blev så bedækket under tvang d. 31 maj, og så fik jeg hende scannet i mandags.. stadig ikke noget, i samarbejde med dyrlægen blev vi så enige om at hun skulle sprøjtes igang igen, når hun var så besværlig over for hingsten, og så bliver hun kørt til hingst i morgen... og så håber jeg på et resultat denne gang....

men det har vist ikke været det bedste år for første gangs "pletskud''... hingsteejer var bekendt med flere hopper der ikke løsnede æg i år... der må være en ''dårlig årgang'', også min fars jyde Mille, måtte afsted for anden gang i går...
    så jeg vil sige, at der sker ikke noget ved at sprøjte hende...

• #4   20. jun 2007 ej hvor er det godt at høre smiley det tror jeg bestemt hun skal så.. jeg havde faktisk regnet med nogle negative svar hvor er det kanon at i gider beskrive jeres problemer også.. jeg er helt glad nu :-O) kæmpe tak for jeres svar

Kommentér på:
sprøjtes i brunst

Annonce