{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

avl med shetter uden papirer {{forumTopicSubject}}

er der overhovedet marked for bedækning med en shetlænder uden papirer??
Har en shetlænder hingst der er helt utrolig flot i forholf til han er shetlænder. Han har en kæmpe hårvækst, og en virkelig lækker gang.. han kan ses på min præsentation. kunne virkelig godt tænke mig at han kunne få lov til at lave nogle pragtfulde føl ud over den ene han laver om året på min egen hoppe(=

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  avl med shetter uden papirer
  • #1   19. apr 2007 jeg kan ikke forstå det...
    der er 191 shetlandspony hingste der bedækkede sidste år.??
    hvad er der i vejen med dem siden at din som ingen kåring har ingen stamtavle har kan gøre bedre??
    hvorfor ikke når man skal have føl bare have halv stamme på føllet.
    det der er med de kårede er også at de der har nogen defekter der genetisk kan blive givet videre bliver afvist.
    bla. løse knæskaller, over- underbid.
    det er bare eksempler du kan på ingen måde garantere at der ikke ligger sådan en i din ponys stamme.

jeg vil ikke være grov prøver bare at udtrykke min mening.

• #2   19. apr 2007 hvis du har været inde og se min hingst forstår du måske hvorfor jeg gerne vil bedække med ham. Han er jo gudesmuk i betragtning af at han er shetlænder, og nej han har hverken underbid, skæve ben, dårlige koder eller noget som helst, han har bare ikke stamtavle. og der er mange der gerne vil have en shetlænder som f. eks hyggehest, og ikke vil betale mange tusinde kroner på et føl med stamtavlen og det hele.

• Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #3   19. apr 2007 kan sku ikke finde en shetlænder hingst i din profil

• Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #4   19. apr 2007 nå, nu står der pluddselig shetlænder ... syntes der stod dartmoor ved hesten lige før???

• #5   19. apr 2007 ja det har været en fejl længe, så fik det lige rettet(=

• #6   19. apr 2007 Prøv at gå ind på nogle af de "farvede sider", hvor der sælges sådanne shetlændere. Så kan du se, hvad folk får dem og altså også, om der er et marked. Mange hingsteføl sælges til 5oo-700 kr, og det er jo ikke meget. Så ligefrem et marked kan man vel ikke tale om, men der er da sikkert nogle, der vil være interesserede

• #7   19. apr 2007 Det er Prins ikke? smiley
    Han er køn, men er han ikke meget "høj" af en shetlænder? Han ser meget højere ud end mine..
    Men jeg synes faktisk det er okay, der er os mange andre som gør det. Hvis det er til "eget brug" så er det 100% okay. Men os selv om det ikke er. Jeg gav 1500 for hver shetlænder. Og ville slet ikke give mere for en lille pony som bare ska bruges til det jeg bruger ham til. Laban er redet til og det er Anton ikke. Laban bliver redet af min lillesøster og han ska for vong her til sommer. Når jeg flytter hjemme fra kunne jeg godt tænke mig en hingst og en hoppe også lave et par føl der. Hingsten ska selvfølgelig se virkelig flot ud..

• #8   19. apr 2007 når jamen så må du jo forklarer hvrfor han er elendig bygget!!! og til Mill vil jeg barelige fortælle at jeg solgte Black Bacardi til 2000kr. 6. mdr gammel. efter Prins!
    så de der ponyer til 600-700kr er så heller kke passet med noget overhovedet. et kan jo ikk lade sig gøre med mindre man får minus på hestene. De skal jo også hae vacination, smed dyrlæge osv. lige som alle andre.

• #9   19. apr 2007 jo det er prins. neej han er 100-105 i stamg, han er bare ikke lige så "tyk" som mange andre shetlændere, og har lange ben

• #10   19. apr 2007 han er meget smuk smiley tror godt du kunne bruge ham som ''avlshingst'' smiley

• #11   19. apr 2007 tak for det=). det er rart at høre at det ikke er alle der er så negative....

• #12   19. apr 2007 Okay, Laban ser lidt tyk ud i vinterplasen men han er virkelig køn og slank om sommeren. Anton er slank hele året rundt. Anton har altid så'n at man kan se lidt ribben på ham lige meget hvor meget forder han får. Men nogen gange har han bare sådan en stor trumle mave selv om man kan se lidt a ribbene. Men det er meget forskælligt..

• #13   20. apr 2007 prins er også slank hele året rundt, men når de går i løsdrift får de jo en masse pels, og så ser de lidt tykere ud... men venter stadig svar fra Teis om hvorfor han er elendig bygget.. hun kan måske ikke argumentere for det!!!

• #14   20. apr 2007 Tak for det. det gør jeg også. alle der har set ham i "live" siger han er virkelig lækker (= dem der siger noget andet har jo åbenbart ikke foratand på hvordan en god shetlænder hingst skal være bygget

• #15   21. apr 2007 Jeg er nok lidt nødt til at give Theis ret i hendes mening om Prins' bygning... Jeg vil gerne give et par grunde... Shetlænderenes oprindelige avlsmål går på at ponyerne skal være "så tunge og tæt på jorden som muligt", da der jo var tale om at de skulle kunne fungere som arbejdsheste... Jeg ved godt der er sket en udviklig i avlen siden, men din pony lever ikke op til det oprindelige mål. Han har ikke ret meget af hverken bagpart eller bredde... Jeg kan sagtens se at han er en fin smart shetlænder-agtig type, men han er ikke en god shetlænder...

• #16   22. apr 2007 A6A - Mon ikke det er fordi han faktisk ikke er en shetter? (dvs. han er uden papirer)

Michelle P - Du kanda sagtens avle på ham. Synes bare du skal gøre det med små ponyer, for han er da en køn pony og flot man og hale, men han er bare alt for spinkel og langbenet til at være en "rigtig" shetter. :o)
    Han vil sikkert lave nogle fine små pony-føl..

• #17   22. apr 2007 Det er en meget smuk hingst

• #18   22. apr 2007 Kom lige til at læse tråden igen... Synes det er lidt sjovt at du skriver:"Han er jo gudesmuk i betragtning af at han er shetlænder". Betyder det at du synes at shetlændere, der rent faktisk kan kåres og ligner rigtige shetlændere, er grimme??

• #19   22. apr 2007 dejligt du skriver det nina

• #20   22. apr 2007 jeg synes tit at shettere er for tykke og kraftige at se på. ikke ret mange af dem har en rigtig flot svævende gang. Med hensyn til arbejdshest så har prins rigtig mange muskler, og jeg vil næsten påstå 100% at han er lige så stærk som en almindelig shetlænder, der er avlet til det.
    At han ikke lever op til shetlænder kravene gør jo ikke at han har en elendig bygning. Som Theis skribver. hvis du ser på ham som en "blandings" race kan man jo ikke lige frem sige at hans bygning er elendig. Hans kryds er hverken for højt eller for lavt. Hans ben er 100% lige stillede (konstateret af en dyrlæge) selvfølgelig er han ikke fyldt med muskler lige som en top dressurhest, men han bliver så heller ikke redet. kun en hyggetur en sjælden gang imellem.

Kommentér på:
avl med shetter uden papirer

Annonce