2.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Rugehoppe til embryo - har din? Rugehoppe til embryo - har din?

Er der nogen, som har prøvet at have deres hoppe gående som rugehoppe for et embryo?
I så fald vil jeg meget gerne høre, hvordan oplevelsen har været, hvad der har været anderledes fra en alm. ifoling, hvor føllet er hoppens ejet.
Overvejer at lade min unghest gå som rugehoppe (af personlige årsager), og er faktisk blevet kontaktet i går aftes af én, som muligvis er interesseret i at bruge hende.
Jeg har i øvrigt selv avlet min hest, så kender alt til en alm. ifoling. Dog har jeg hverken selv prøvet, eller kender nogen som har, det med embryo, så er da lidt nysgerrig smiley Det var begrænset, hvor meget info jeg fik i telefonsamtale med Højgård smiley

Spørger jer - lige så meget for at høre hvordan JERES oplevelser har været.
Har hoppen stået hos jer selv, eller hos embryoets ejere? Min kommer til at skulle blive hos mig, bortset fra de dage den skal stå på Højgård naturligvis smiley

Fyr løs smiley

I får lige et billede af min, fra hun selv var en lille bølle - billedet er 3½ år gammelt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rugehoppe til embryo - har din?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #1   26. jan 2017 jeg ved at HP horses benytter sig rigtig meget af embryo hopper - og jeg tror helt bestemt at de gerne vil svare hvis du kontakter dem smiley

• #3   26. jan 2017 AMT: Det kunne overvejes smiley

Maja B: Det er også sådan jeg tænker det skal være - mht. udgifter smiley Vil jo gerne have hoppen hjemme og kunne ride den, idet omfang drægtigheden tillader det. Da min gamle hoppe var ifol med den nuværende red vi mere eller mindre det samme (fortsatte desuden uddannelsen), men hun fik desværre en foldskade lige omkring nytåret.
    Ved du om de har skrevet kontrakt? Kan næsten regne ud at du ikke selv nåede at få lavet en? smiley Det vil jeg i hvert fald have lavet så snart (hvis) ham der er interesseret siger ja tak! smiley

• #6   26. jan 2017 Hvad har der været af "særlige forhold" i kontrakten? Tænker udover udgifter - er der noget med om, hvis hoppen kaster/ikke bliver drægtig, hvis føllet er dødfødt osv? smiley Har du måske evt. en kontrakt jeg kunne få lov at se? smiley

• #7   26. jan 2017 Du skal i hvert fald have med, hvem der står med hvilke udgifter hvis hoppen i værste fald dør under foling.. Eller der opstår komplikationer under folingen. Det er så træls at stå med det bagefter, og skulle 'slås' med de overvejelser hvis man mister hesten..
    Det er selvfølgelig sat på spidsen, men det er alligevel overvejelser man bør tage - især når der er en anden part ind over.

Få noteret ned hvor lang tid føllet skal være hos dig efter fødsel - hvis de vil have føllet til følskuer, hvem står for transport osv. af hoppe og føl, hvem dækker hvis der sker noget..

• #10   26. jan 2017 Sanne K: Ja, det er klart! smiley Det skal i den grad med..

Britt N: Det er jeg klar over smiley De dyrlæger jeg har kontakt til ser også helst at hoppen har været ifolet før, men det er ikke altafgørende. Til gengæld vil de gerne have så unge hopper som muligt, og så gør de meget i hormonsprøjter o.lign. hvis de to hoppers cyklus ikke passer helt 100. Er klar over at den skal stå ved dyrlægen en del dage smiley :)

Maja B: Skal lige være helt med. Er det låner som skulle betale 10.000, som du så tilbagebetalte? Eller hvordan? Der stod jeg lidt af smiley

• #12   26. jan 2017 Okay smiley Men hvad skulle det depositum "sikre" om man så må sige? smiley

• #14   26. jan 2017 Okay, på den måde smiley (y) God ide

• #15   26. jan 2017 Jeg har lånt en hoppemave og venter føl hertil april. Jeg har betalt smed og fodre samt dyrlægen hele vejen igennem. Jeg får hende hjem til mig 1/3 så hun kan fole hos mig og så bliver hoppen afleveret når følle er gammel nok

Kommentér på:
Rugehoppe til embryo - har din?

Annonce