1.426 visninger
|
Oprettet:
hvor meget spiser en shetlandspony? {{forumTopicSubject}}
hej jeg er en pige som er ved at overtale mine forældre til at få en shetlandspony, og mangler et brik i puslespillet: hvor meget og hvad spiser en shetlandspony?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det kommer an på hvad du mener med spise :o) En shetlænder skal have hø/wrap og den skal have vitamin/mineraler hvor meget den skal have af vitaminer kommer an på hvad der står på sækken, det er det man skal følge.
Og hø/wrap kommer an på om den tager let på og hvad det indeholder, men den skal have det.
Kender du ikke nogle hestefolk der kan hjælpe dig?
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Mine to minishettere er slanke af statur og bliver aldrig fede. De får wrap ad lib og nogle gange ryger der 4 kg andre gange 8 kg. Når de bliver trænet en del eller ved pelsskifte eller meget koldt vejr, så får de en pæn del krybbefoder.
Til gengæld har vi også en standard shet i stalden. Han er ALTID kuglerund. Han får wrap ad lib og så vitaminer, og ligner en der venter trillinger.
Nogle er bare mere nøjsomme end andre.
Hvis jeg var dig, så ville jeg hente "sund hest" de har en gratis prøveversion. Der kan du få et gennemsnitligt ca-tal, og så har du noget konkret i hånden at vise dine forældre hvad den udregning er baseret på
hvor meget spiser en shetlandspony?