{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ifoling
  • #1   6. dec 2015 Så længe hesten er sund og rask tænker jeg ikke det er noget problem at hoppen er gammel, så længe i som ejer er økonomisk klar på ar det måske vil koste mere idet hoppen er ældre og måske har svære ved at blive med føl.
    Pt har vi i vores stald en 18 hoppe ifolet som førstegangs mor.

• #2   6. dec 2015 Tak for dit svar smiley Økonomien er ikke noget problem, min tanke gik mere på ponyen, som vi selvfølgelige ikke vil udsætte for fare. Hun er 10 år, men som sagt i fuld ridning og med papirerne i orden. Det er ikke mhp videre salg, at vi vil sætte hende i fol.

• #3   6. dec 2015 Min smertegrænse for en førstegangshoppe er omkring de 7-8 år. Hovedsageligt fordi de derefter ikke længere vokser og langsomt begynder at kalke til i bækkenet. Det har ikke så stor en indvirkning, hvis hoppen har folet før. Så der skulle yderst vægtige argumenter til, før jeg ville ifole en gammel førstegangshoppe, og hun ville skulle konstateres ren før jeg overhovedet ville prøve.

• #4   6. dec 2015 Men er du i tvivl om din hests helbred er jeg sikker på at din daglige dyrlæge vil kunne tjekke hoppe igennem for at se om det er noget hesten muligvis vil være nogen risiko for hoppens helbred under ifoling

• #5   6. dec 2015 Ok tak for dit indlæg smiley Det er meget tidligt, i forhold til hvad jeg ellers har hørt fra avler og dyrlæge, men det er fint med forskellige synspunkter smiley

• #6   6. dec 2015 Vores dyrlæge har ingen problemer med at vi sætter hende i fol, da hun er i super form, men jeg skriver dette indlæg for at høre lidt om jeres erfaringer med alder for ifolet hopper smiley

• #7   6. dec 2015 Ikke at der ikke er ting, der for mig kan berettige til en lidt sen ifoling, men det seneste jeg har været med til var en hoppe på 10. Hun var i super form, og blev ikke ifolet før, da der ikke kunne findes en passende hingst til hende i racen. Hun blev inden ifoling tjekket grundig igennem med fokus på bækken og lænd og der blev taget svaberprøve på hende. Da alt så fint ud blev hun ifolet med frostsæd og blev drægtig i første hug. Folingen gik fint, omend lidt langsomt, men hoppen klarede det uden men.

Kommentér på:
Ifoling

Annonce