Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedækning?
  • #1   23. sep 2015 Det var da noget at en højdeforskel. Jeg er ikke sikker på jeg ville bedække en pony med så stor en hest smiley jeg ville tage en på maks 155.

• #2   23. sep 2015 Det er svært at sige.. Men ville ikke lade en stor hest bedække en så lille pony naturligt..

• #3   23. sep 2015 det er en forespørgsel - og ville aldrig lade det være naturligt!

• #4   23. sep 2015 Ja, det kan lade sig gøre, men er ret usikkert. Har selv tilført stor hingst 168 på min pony på 139. Kæmpe stor succes. Er kåret med flere 9 taller og blev dagens bedste hoppe, gik fløj og er generelt rigtig godt sat sammen. Hun holder pony slut mål.

• #5   23. sep 2015 Højst sandsynligt nok ende i en lille hest.. ville max vælge en på 160 hvis man skal være mere sikker på det bliver en god str 1 pony uden den går over mål

• #6   23. sep 2015 Ikke helt smart smiley

Kan ende med et resultat som min shandie, en pony på ca 1,45, med for lang krop, og for korte ben.
    Hvilket betyder at hesten får en for lang ryg, og det kan igen give hesten rygskader, fordi ryggen bliver svag, når den er for lang.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #7   23. sep 2015 højden er ikke til at vide.

også er det direkte useriøs avl - har man de planer bør man holde sig langt fra avl.

• #8   23. sep 2015 Hvis det er fordi du vil avle en større pony til dig selv eller et familiemedlem, så kan du for samme udgifter, hvis ikke meget billigere, købe en ny hvor du ved hvad du får..
    Det er dyre at avle end man lige regner med.

• #9   23. sep 2015 Altså min med mor på 140 og far på 156 er altså på de ca. 160, så det ville jeg nok passe på med! smiley Så skal de hvertfald avle småt begge to....

• #10   23. sep 2015 Og min var altså en "fejl"... Stort tab for stutteriet, der avler connemaraer.... Min er halv SWB og Connemara ikke lige det man får flest penge for.... smiley

• #11   28. sep 2015 Det gør man bare ikke!
    Det var sku da synd for hoppen. Føllet vil da være ALT for stort til hoppens mave. Aldrig heller en naturlig bedækning på sådan en lille pony.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#12   28. sep 2015 eva: i 99% af alle tilfælde så tilpasser føllet sig hoppens mave, men fordi at den så er så lillebitte forhold til normalen, vil den vokse ekstremt, når den er født, hvilket hurtigt kan resultere i ødelagte led, sener og knogler

• #13   28. sep 2015 Ja okay, men uanset så er det da vildt unaturligt med at sætte sådanne to sammen.... smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   28. sep 2015 eva: det er bare useriøst, og når det er useriøst så skal man holde sig fra avl.

(men jeg har også MEGET stærke meninger omkring avl )

• #15   28. sep 2015 Præcis smiley

• #16   28. sep 2015 Nu har jeg uden problemer sat hingste på 150 på min hoppe på 123 og der er intet useriøst i det har har fået nogle virkelig gode afkom.. Det kommer helt klart an på HVAD man vælger og krydse med.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   28. sep 2015 camilla: det er useriøst når man gør det for at få en bestemt størrelse, som er enormt svær at ramme.

Avler man efter race - fint nok, men så ved man ofte også hvad man laver

• #18   28. sep 2015 Jeg vil give ret i og prøve og lave det efter str så ja er det dumt. Da det jo ikke er til og vide hvad afkommet bliver

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   28. sep 2015 camilla: især ikke når man vil have en god stor 1'er.

en ting er at man så ender med en lille 1'er, men man kan også ende med en lille hest

• #20   28. sep 2015 Lige med denne blanding er der stor chance for det bliver en lille hest. Tror næppe den ender som 1 pony medmindre hoppen avler meget småt.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#21   28. sep 2015 camilla: også min tanke.

og i følge min optik, så avler man kun fordi at der er en god grund til det, og for at få det bedst mulige (det behøver ikke være OL heste, men det skal heller ikke være for sjov på lille musse), også avler man kun når man ca. kender udfaldet i forhold til hvad man ønsker - ergo Ingen chance avl. .

• #22   28. sep 2015 Giver dit ret i man skal have en god grund til og lave et føl. Man skal have en god ide om hvad der kommer ud. Og vide hvad man sætter det i verden for. Og man skal være kritisk omkring de heste man bruger til avl. Og ikke bare gøre det fordi det sjovt. Selvfølgelig kan mam eksperimenter lidt men stadig med en grundtanke bag og med en ide om det man laver giver et godt udfald.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   28. sep 2015 camilla: helt enig.

Men de avlere man ser eksperimentere, er ofte så meget inde i avl at det stadig bliver gode heste, I stedet for at der igen igen bliver lavet en pony som hverken kan bruges til det ene eller andet (sorry,ved at det udtalelse støder msnge)

• #24   28. sep 2015 Helt klart giver jeg dig helt ret i.

Kommentér på:
bedækning?

Annonce