Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zonyx på DV hoppe
  • #1   15. sep 2015 Her er et
    http://kirk-arabians.dk/DK/Følgalleri/2015.aspx

De har sikkert flere på siden smiley

• #2   15. sep 2015 Hvis du søger på Sippekildegård på Facebook, kan du se et skønt hoppeføl efter Zonyx, med Rubin som morfar! smiley

• #3   15. sep 2015 Hvad vil du opnå med føllet? Synes sjældent araberne giver så meget hvad gang angår, tilgengæld er der jo andre kvaliteter at komme efter, hvis hoppen selv er godt gående.

Bare noget at overveje.

• #4   15. sep 2015 Min dyrlæge vandt en bedækning hos ham sidste år, og det føl er faldet meget heldigt ud! smiley

Kan ses her:
    http://www.ridehesten.com/dk/koebogsalg/heste/sehest/?id=35274&SecurityCheck=635760456600000000#.VdtleMsM4qk.facebook

• #6   16. sep 2015 Der er flere grunde til at jeg overvejer araber.. Et så avler hoppen meget stort og alle næsten DV hingste er 170 + så det var for at avle noget mindre og ædelt smiley og så skal den kunne kåres;) så derfor gerne en kåret araber smiley og Zonyx er kåret i både DV og DSAH smiley

• #7   16. sep 2015 Zonyx tror jeg bestemt vil være et godt valg i din siuation smiley Og for lige give ham ekstra bonus, så har han netop vundet EM i dressur for arabere.
    Jeg syntes selv han er utrolig lækker sammensat, med en god højde samt virkelig fine gangarter.

• #8   16. sep 2015 Lock Horses -nu var det ikke tænkt som kritik af araberen, men hvis det man avler skal være DV, så er det jo ikke ligegyldigt om gangarterne ligner araberens eller DV'ss smiley

Faktisk var det heller ikke en opfordring til at vælge anderledes -blot noget at have i baghovedet jeg kender jo ikke hoppen, så spørgsmålet er jo altid hvad den selv bidrager med, og dermed hvilke kvaliteter hingsten SKAL have, og hvilke man kan gå lidt på kompromis med -hvad araberne ofte mangler gangmæssigt (set med DV-briller) kan de jo sagtens opveje med andre kvaliteter smiley

• #9   16. sep 2015 Nu har jeg ham her fra sidste år og som 1 års målte han 164 cm og har ingen ide om hvor han ender smiley derfor leger jeg med tanken om Zonyx smiley pt rider jeg en araberhingst og syntes de har et god sind smiley

profilbillede
  • #11   16. sep 2015 Lock Horses -ork, jeg er skam ikke gang-hysterisk. Min dejlige, trofaste Axel traver som en shetlænder, men han er (eller var i sine yngre dage) taktfast og har klaret sig ganske godt alligevel smiley
    I ridesporten tæller "taktfast" og "stabil" nok bare ikke helt så meget som det har gjort for os i kørslen.

Vi har osse belgier -og her kan man stå og tale om god gang osv. -men god gang vil jo for en belgier nødvendigvis være noget HELT andet end god gang for en DV.

Og ligesådan (omend meget mindre ekstremt) forholder det sig jo for araberen -det er jo ikke at gangen mangler -blot DV'ens version af hvad en god gang er smiley

Tilgengæld kan jeg så godt lide meget af det andet de bidrager med både i sind og i brugen af dem, så skidt pyt smiley

I øvrigt synes jeg det er skidesvært at vurdere en hingsts "avlsevner" når afkommene er så unge som det er tilfældet her -medmindre man da har fået ekstremt gode eller ekstremt dårlige afkom.

Kommentér på:
Zonyx på DV hoppe

Annonce