657 visninger
|
Oprettet:
Hingst med højde. {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har ikke den vilde indsigt i avl, men vil rigtig gerne lave et føl på min pintohoppe Annabell.
Hun måler 155 cm. Har ikke det store sving i sine gangarter, men er af sind en meget kærlig og omgængelig hest.
Jeg ønsker gerne et føl der får en god del mere højde på (gerne 165 cm eller derover), men har svært ved at finde hingste med højde nok synes jeg. Eller er jeg lidt blind?
Har I evt. nogen gode hingste jeg kunne se på?
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Der er en del pintohopper til inseminering ved ham, da afkom kan blive reg, i pinto, samt at han avler meget farve, og derfor stor chance for broget på en pintohoppe..
Han er 170 cm og avler for det meste dejlige afkom med gode hoveder. og han er en god allrounder..
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Hvis det ER til dig selv, hvad er det så du håber at få tilført? Altså udover højde og gang, hvilke "svagheder" har hoppen så, som hingsten forhåbentligt kan kompensere for (med det i baghovedet at ingen hingst self kan udvirke mirakler)
jun 2011
Følger: 72 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Ang. broget eller ej er chancen for broget føl på hende rimelig sikker - hun har bare selv glemt pletterne. Men jeg behøver ikke et broget føl.
jun 2011
Følger: 72 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Jeg skal alligevel selv beholde det, så kæresten har noget at hygge om.
Hingst med højde.