1.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

HOVDAREN HOVDAREN

Hej HG!
Jeg sidder for sjov og undersøger lidt omkring Shadow's (min parts) stamtavle. Jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om hendes far - Hovdaren. Har læst mig frem til at han blev slagtet for en del år siden.
Det kunne være rigtig fedt hvis nogle af jer kunne hjælpe!
Billeder ville være rigtig fede, at få fat på! smiley

Det er skønheden på billedet jeg har part på (Shadow, 19 år).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HOVDAREN
  • #2   5. nov 2014 Har forsøgt at Google registreringsnummeret, men der kommer ikke noget frem - Udover hans afkom smiley

• #3   5. nov 2014 hmm efter lidt søgen tyder det på at han er tysk og født i 1977

• #5   5. nov 2014 Det her er hans søn som også blev avlshingst og er født 1985

STANSTORPBLAKKEN FJH 645

• #6   5. nov 2014 Tror du skal have fat i nogle seriøse fjordheste avlere for at få mere af vide om ham og evt billede

• #7   5. nov 2014 Vidste også godt at han var tysk og født i 1977 smiley Er bare ikke sikker på jeg ved hvem avlerne kunne være, så håbede på at nogle af jer herinde lå inde med et billede af ham smiley

• #8   5. nov 2014 Det du har linket er da Hovdaren's stamtavle? smiley

• #9   6. nov 2014 Min har også hovdaren i sin stamtavle. Har set mange der har han i stamtavlen, men kender han desværre ikke.. Men kender en der har redet ham, på et stutteri i Nordjylland smiley

• #10   6. nov 2014 Hovdaren var ikke tysk - han var norsk!
    Han kom til Danmark i starten af 80'erne, og jeg tror nok at det var Flemming Strange (Stutteri Stanstorp) der importerede ham, måske i samarbejde med Søren Juellund - men det er jeg ikke sikker på.
    Han har opereret over det meste af Danmark - dengang var man rigtig god til at købe og sælge hingstene, så de fik lov at virke i flere forskellige landsdele, og endte sine dage i Nordjylland.
    Hovdaren selv var vist en nem hingst at arbejde med - men har givet en del hoppeafkom med et lidt heftigt temperament, så han var bedst, da han blev "udvandet" lidt.

På Faceboook har Fjordhesten Danmark en gruppe - prøv at spørge om ham dér, der kommer også nogle af de "gamle" fjordhestefolk, som sikkert kan fortælle meget om ham.

• #11   6. nov 2014 http://www.sukuposti.net/hevoset/hovdaren/101889

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #12   6. nov 2014 Hej.
    Jeg mødte Hovdare i Knabsrup på Dorthealyst, til Kåring i slutningen af 1980 omkring 88-89. Han kom fra norge og på det tidspunkt var det Flemming Strange der ejede ham.
    Jeg selv havde dengang en lille hingst efter ham. Hugo. Hugo var ultra nem og medgørlig og havde et trav over middel. Han blev ikke særlig høj 142 cm. Og ej heller kåret.

• #13   6. nov 2014 Har godt læst mig frem til at han var norsk - Det gjorde jeg kort efter jeg oprettede forummet smiley
    "Min" hoppe er stensikker nok én af de hoppeafkom med heftigt temperament! smiley

Tak for dit tip med Facebook! smiley

• #14   6. nov 2014 Fedt! Har godt læst mig til at han har være på Dorthealyst, som i øvrigt ikke ligger så langt fra hvor jeg bor smiley
    Shadow har også en rigtig lækker trav, så det ligger nok i generne fra Hovdaren smiley
    Shadow er heller ikke mere end 140, så små fjordheste, men de er jo også dejlige!

• Ilse M
    Ilse M Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 1
    #15   16. apr 2015 Hejsa jeg havde en dejlig hoppe som havde Hovdaren som far og temperamentet var noget iltert damen gjorde som hun selv ville. Jeg kørte hende til hun var en fantastisk kørehest men hun hadede at blive redet på. Nineth blev aflivet den 19 oktober 2006 og først nu er jeg ved at være klar til at finde en ny gul tosse. Hun var mit livs kærlighed. Hun blev 19 år hun blev aflivet pga kræft. Jeg tvivler på at jegkan finde kærligheden til en ny gul og når jeg er helt klar vil jeg prøve om jeg kan få en til udlån. Jeg har ikke redet i de næsten 10 år Nineths død kom som et chok. Jeg fik 8 gode år med hende.

Kommentér på:
HOVDAREN

Annonce