{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder på hingst ved avl....
  • #2   27. jan 2007 Øhmmmm en hingst kan avle fra stenene er faldt ned, men det anbefales ikke at bruge dem før de er min 3 år, da de også skal kunne holde til det i ryggen og i benene.
    Før den tid har de ikke udviklet sig nok.

Dette anbefaler samtlige avlsforbund og dyrlæger. Og det kan slide meget på en hingst at bedække så ung.
    Min hingst er 3 år og han har fået en midlertidig bedæknings tilladelse og må bedække 5 hopper i år. Dette er for at skåne ham, at han ikke bedækker flere.

Derfor vil jeg med den viden jeg har, ikke anbefale dig og bruge han til avl før han er blevet 3 år min.

• #3   27. jan 2007 Hvis du er medlem af et avlsforebund er det deres regler der gælder for hvornår du må bedække med ham.
    Mange steder skal hingsten være fyldt 3 år. Men det kan nu godt svinge lidt. Tag evt kontakt med dit forbund hvis du har et. De vil kunne fortælle dig det.

• #4   27. jan 2007 Han ligner jo kun et lille legebarn som J P siger og jeg syntes også du skal vente ! Lad ham more sig med andre hingste/heste og lad ham være barn ! (: Han er jo kun en lille dreng (:

• #5   27. jan 2007 Man kårer jo hingsten i efteråret, hvor hingsten er 2½ (alle heste regnet fra d. 1/1). Den bedækningstilladelse hingsten får, gælder fra året efter - dvs hingsten først kommer til at bedække det år den er 3.

• #6   27. jan 2007 Tak til alle jer der har svaret på mit indlæg.

Kommentér på:
Alder på hingst ved avl....

Annonce