{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad farve får føllet evt.???
  • #1   3. jun 2014 Skimmel, er den mest dominerende farve, så du skal regne med en rød født, der bliver skimmel smiley

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #2   3. jun 2014 Det er nu ikke altid Ida , for min skimmel hingst har da lavet en brun på en skimmel hoppe og en brun på en sort hoppe . Så det kommer vel an på hvilke farvegener, der er dominerende

• #3   3. jun 2014 Det kommer meget an på hvilken skimmelfarve hingsten er.

Hvis han er homozygot skimmel, (2 skimmelgener) vil føllet uanset hvad ende som skimmel.
    Hvis han er heterozygot skimmel, (1 skimmelgen + 1 farvegen) er det 50/50 om føllet bliver skimmel eller farvet.

Hvad der derudover er af farvemuligheder, kommer an på hingstens grundfarve og bedsteforældrenes farver

• #4   3. jun 2014 Tak for jeres svar. Dvs. Jeg skal regne med føllet helt sikkert bliver skimmel med årene. Ved ikke hvordan med hingsten, ved kun den har lavet et brunt føl sidste år.
    Men tak smiley

• #5   4. jun 2014 Hvis hingsten allerede har lavet et føl som ikke skimler, så er det også 50/50 om dit føl bliver skimmel eller ej

• #6   4. jun 2014 Skimmel giver ikk altid skimmel afkom.
    Jeg har før haft en skimmel hoppe, der blev bedækket med en skimmel hingst og fik et dunfarvet føl.

• #7   4. jun 2014 Okay ??det føl jeg ved hingsten har lavet er brunt nu hvor det er et år gammelt, det kan vel nå at blive skimler, eller hvad ??
    Mit føl kommer først til næste år, glæder mig til at se det ??

Kommentér på:
Hvad farve får føllet evt.???

Annonce