871 visninger
|
Oprettet:
Tennessee Walker {{forumTopicSubject}}
Har læst lidt om Tennessee Walker, men tænker om de får nogle skader da deres bagben er længere end forbenene? Tænker bare når de træder sådan ind under sig.
Tænker også lidt om de ville kunne bruges til dressur hest?:-).
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 136
Jeg ved ikke om nogen kan bruges til dressur men vores vil meget hellere gå pas end trav både på fold og under rytter. Hun kan godt trave men jeg ville aldrig købe en tw'er hvis det var dressur jeg ville satse på. Altså i de højere klasser. Vores tw går dog pænt til biddet og er nem at ride på bane.
Ud fra det jeg kender til dem ville jeg mene at man kunne få en super hest ud af dem indenfor western, trec, distance eller som alm. skovturshest.
Jeg skulle prøve vores af i distance men har kun fået startet et enkelt lille stævne. Der gennemførte vi 14 km. I pas. Begge dyrlægekontroller blev også klaret i pas. Havde ellers øvet og øvet for at kunne vise hende i trav. Jeg tror umiddelbart at det vil blive hårdt både for hende og mig hvis vi skal passe os igennem 60-80 km.
Jeg kender kun hende og har ellers overhovedet ikke kendskab til racen. Hun har et godt temperament, men man skal gøre sig fortjent til hendes venskab. Men når man har det, så er man bedste venner.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 134
Jeg vil heller ikke købe en nu, men tænker i fremtiden og også derfor jeg spørger ind til det. Det var bare et oplæg jeg så på facebook og kom til at undre mig
jun 2012
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Det er en af de mest versatile heste du finder, og bruges både til dressur, western, spring, kørsel, distance, speedracking og en stald avler endda til væddeløb.
Dog er det de færreste der bruger traven under rytter, og med mindre du decideret træner traven op, vil du ikke kunne ride et almindeligt dressurprogram.
Øvelserne vil du dog sagtens kunne i gangarterne.
Her ses en flatwalk:
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
jun 2012
Tennessee Walker