1.092 visninger
|
Oprettet:
Avl {{forumTopicSubject}}
Hvilke parametre er vigtige for at sikre sig en god følhoppe?
- Hvis du skulle ”designe” din egen hesterace, hvilke parametre vil du lægge vægt på?
- Hvilke lovgivningsmæssige ting skal du være opmærksom på ved opstart af hesteavl?
sep 2012
Følger: 93 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 141 Svar: 907
Hvis jeg skulle lave om på hende ville jeg;
Have mere højde på
Mere fylde
Mere hårpragt ( man,hale osv. )
Lidt bedre skridt og mere sving i galoppen.
Havde jeg skullet avle på hende havde jeg ventet på at hun blev 8 for at se hvor høj hun endte med at blive. Ender hun på 160, så skal der er en oldenborg på hende, og bliver føllet en hoppe skal hun have føl med en stor PRE. Så har jeg min drømmehest
Havde jeg så selv skullet designe min egen race skulle den være:
Høj
Sporty men med massere af fylde
Lækker hårpragt ( som en PRE f.eks. )
Lækre gangarter. ( over middel )
Både spring- og dressurbetonet.
En hest der ville kunne tåle at stå i en uge og stadig være lige så sød at ride på og have med at gøre.
En cool hest som ikke løber når den bliver bange, men heller ikke bare går forbi alting. Jeg vil have lidt at arbejde med.
Ellers vil jeg bare sige, fine en hingst der opfylder DINE krav, samtidig med at han opvejer hoppens svage sider og hun opvejer hans. Så kan det ikke gå helt galt.
Lovmæssigt ved jeg ikke rigtig hvad du skal ligge vægt på, og jeg ved ikke om du fik svar på dit spørgsmål, men jeg håber at noget af det kunne bruges
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
Alt hovskæg burde forbydes.. Det grimt Kort man, ikke for tyk. Og en middel tyk hale
sep 2012
Følger: 93 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 141 Svar: 907
Nok bare ikke til en holstener xD
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Jeg er vild med Oldenborg racen, men kun den gammeldags type. En godmodig hest som ikke er kæmpe høj og mega stor og bred, men har stadigvæk et ret koldt temperament. De kan både springe og gå dressur og så er jeg generelt vild med temperamentet.
Så hvorfor lave en ny race, når den perfekte race står overfor mig
Også selvom jeg nok ikke ender med en Oldenborg. Det handler jo ikke om racen, men om en hest med de rigtige "idéer".
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 111
http://www.youtube.com/watch?v=lYmVd8OK1ZI
Jeg ved ikke hvad min ynglingrace er. Måske en skønsom blanding af lidt af hvert. Jeg synes de fleste heste er smukke, men for mig er det ikke de det handler om. Selvom det nu ville være rart med 10-15cm til Pony kræet..
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Eller en irish cob - dem har jeg også altid været forelsket i...
Avl