{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Hmmm. tvillinger..Foderet?? {{forumTopicSubject}}

Hold da op hvor synes jeg der har poppet op mange tvillingefødsler/mistanke om flere føl osv. her inde på det sidste. Og jeg kan altså ikke lade være med at tænke på om det har noget med foderet at gøre? Nogle tilsætningsstoffer e.l.... Gødning... Et eller andet der pludselig gør at der bliver født så mange..

Hvad tænker I?
Tror I bare det er tilfældigheder eller tror I det kan være noget med hvad de indtager??

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmmm. tvillinger..Foderet??
  • #1   19. mar 2014 Jeg sad også og tænkte, at der har været to herinde nu... Eller, den ene ved vi jo ikke endnu, men det ser dælme sådan ud! Hvis ikke der er mere end 2... 5 eller sådan noget! smiley
    Nå, jeg ved ikke om det kan være sådan noget? Måske...

• #2   19. mar 2014 Jeg har set/hørt om to fødsler her inde med tvillinger og nu den med 5 smiley

• #3   19. mar 2014
    Jeg tror ikke det har noget med foder og gøre, men noget med at vi nu har større mulighed for at hjælpe hoppen samt føl hvis hun får to.

• #4   19. mar 2014 To?! Har kun set den med hoppen der fødte i går... Jeg føler mig bag ud smiley

• #5   19. mar 2014 Nææh jeg sys ikke der er flere tvliinge fødsler.. altså jeg har kun set en ind til nu men der plejer da og kommer nogen stykker.. Det jo som med mennesker der sker sådan okey tit men ikke noget sådan normalt.. Men hvis hesten ikk er scannet så ved man jo ikke om der er tvillinger og derfor kommer der.. de fleste få jo mast det ene foster ved scanning og der er 2

• #7   19. mar 2014 Hmm jeg har slet ikke set nogen..

Jeg tænker folk måske springer scanninger over, og derfor ikke opdager der er 2..

Jeg fik klemt et foster i en hoppe i 2008, hun var bedækket naturligt, men der var 2 fostre, så jeg valgte at få klemt det ene.

• #8   19. mar 2014 Nææh ingen af mine hopper er scannet =)

Den ene er fordi det ikke kan betale sig i forhold til prisen på føllet..
    Den anden er fordi vi ikke troede hun var ifol..
    Den sidste var fordi jeg ikke sys jeg havde pengene efter og have smidt rigig mange penge i og få min første ifol (som vi troede ikke var lykkes) og vi var så sent ude min min sidste hoppe så selvom hun ikke var ifol så kunne jeg ikke få en ombedækning og var hun ikke ifol gad jeg ikke smide endnu flere penge efter en bedækning som ikke var lykkes..

Jeg har så derfter fået håndprøvet de 2 store ikke den lille.

• #9   19. mar 2014 Så det er fordi folk hopper over scanningen og de ikke bedækker naturligt smiley Så kan jeg godt se hvorfor..Synes bare vi hører så meget om det nu..Har der været en slags tabu e.l. siden det ikke har været fremme... Har ikke hørt om at de har nævnt noget om det på stutteriet og det er tredje følårgang jeg er med til... smiley hmmm

• #10   19. mar 2014 HAHHAHAHAH.. Det har intet med foder at gør. Det er befrugtet æg. Det er min hoppe der fik tvillinger i går smiley Hun var skannet 2 gange. Første gang var der 2. Den ene blev klemt. og hun blev efterfølgende skannet, for at været sikker på den tilbage værene levede.. Her var kun en at se. MEN MEN MEN. Der har så været 3 fra start, hvor den sidste har gemt sig rigtig godt. Ganske naturlig bedækning. Jeg stod selv for det. Ja det sker bare ved hurtig svømmene sædceller

• #11   19. mar 2014 nu mine bedækket naturligt men det kan også sagtens ske ved naturligt..

Men jah mange er begyndt og insiminerer

• #12   19. mar 2014 MarieLouise - Men undrer det dig ikke at der kommer så mange af en naturlig bedækning? På mennesker var det ikke ret normalt indtil for 10 år siden at der blev født tvillinger smiley

• #13   19. mar 2014 Jeg har altid kun brugt naturlig bedækning, så det kan nu også sagtens ske der også.

• #14   19. mar 2014 Formanden - Selvfølgelig.. Men det hører til sjældenhederne men nu hører man om det oftere og derfor begyndte jeg at undre mig om det kan have noget med kosten at gøre..Ligesom miljøet har noget at sige ift. misdannelser og aborter smiley

• #15   19. mar 2014 Hmm ja det er jeg så ikke klar over, har heldigvis kun prøvet det en gang, men har kendskab til flere i min heste omgangskreds der har prøvet det flere gange. Min største skræk ville nok være at få et misdannet føl, puha krøller allerede tæer over tanken om at komme og finde et føl hvor noget mangler eller sidder forkert, udover aftegn, naturligvis smiley
    Og ja vil give dig ret i misdannelser har en del med miljøet at gøre. Men næste gang jeg snakker med dyrlægen vil jeg da lige lade spørgsmålet gå videre.. Hvis jeg husker det, har desværre dårlig hukommelse.

Kommentér på:
Hmmm. tvillinger..Foderet??

Annonce