654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

HJÆLP MIG!!! HJÆLP MIG!!!

Hej alle......
Jeg har fået at vide at min nabos hoppe, skal have føl her til foråret. Men problemet er bare at de aldrig, sådan rigtig passer dem smiley . Er der noget jeg kan. Den går alene og kun med et gammelt skur med gammel halm i.Jeg vil bare gerne give hoppens føl en god start på livet smiley Det må ikke koste noget da min mor og far ikke skal opdage at jeg roder rundt med den hoppe derovre, men jeg har bare fået ondt af den og de får næsten aldrig mad og den fold den går på er et lille bitte sted hvor der højest skulle gå èn shetlænder!!!!! Så, alle HG, Er der noget jeg kan gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP MIG!!!
  • #1   10. jan 2014 Så melder du sagen til dyreværnet og eller NJD. Den skal jo behandles ordentligt.

• #2   10. jan 2014 Og du skriver en sigende overskrift smiley

• #4   10. jan 2014 Ja meld det til dyreværnet eller noget lignende.
    Og hvorfor må dine forældre ikke vide noget ? smiley

• #5   10. jan 2014 De gider ikke at have jeg blander mig i andre folks sager og jeg sagt til dem at jeg ikke syntes at de bliver passet ordenligt

• #6   10. jan 2014 Men. Du skal også huske på bare fordi andre passer deres heste anderledes end dig, betyder det ikke de ikke passes godt nok.

• #7   10. jan 2014 nej, nej men hoppen er bare pisse tynd og har alligevel kæmpe mave, det ser vild uhyggeligt ud!

• #8   10. jan 2014 Du skal stadig bare huske på ikke at dømme uden at vide. Tal med ejerne først, muligt der er en grund.

Jeg er selv blevet meldt for mit hestehold, fordi mine heste gik i løsdrift og led så meget under at de var beskidte. Dyreværnet har spildt deres tid på det.

• #9   10. jan 2014 Bare så du ved det, så er det at du bare lige har været inde og lurer i deres lade altså ulovlig indtrængen.

• #11   10. jan 2014 kiggede bare ind, desuden har ejern givet mig lov til at gå ind og sige hej til hendes køer. Så jeg gik bare forbi, det var noget foder der hedder Rocky

• #12   10. jan 2014 Hvis det er en ældre hoppe kan den sagtens have en stor mave men stadig se ribbene... smiley ældre heste kan også have svær ved at tage på smiley hvis hesten har været fed engang kan ribbene have udvidet sig, og på den måde se stor ud sammentidig med at den ser tynd ud smiley syntes du skulle snakke med ejeren smiley fordi det er jo vigtigt at en hoppe med føl får nok næring smiley

• #13   10. jan 2014 Den er meget ung, har ejern da fortalt mig. Kan det hjælpe at tage en masse gulerødder med til den?

• #14   10. jan 2014 Du skal ikke fodre på andres heste. Som sagt kan der være en grund til den er tynd.
    En ung hest er også tynd f.eks.

Snak nu bare med ejeren.

• #16   10. jan 2014 "Jeg er selv blevet meldt for mit hestehold, fordi mine heste gik i løsdrift og led så meget under at de var beskidte. Dyreværnet har spildt deres tid på det."

Den har jeg også været ude for et par gange smiley
    Specielt piger fra den lokale rideskole som er blevet mega forfærdede over at se mig på min tynde hest som kun var sin og ben! (Han var slank og i form til en god distance, de er kun vant til 'lettere' fede heste)

Men igen Undlad at fodre på en anden hest. Det lyder nu også lidt vildt, at hoppen er i fol, helt tynd, står på et frimærke, med et gammelt læskur og gammel halm?

• #17   10. jan 2014 du må aldrig blande dig i hvad andre fodere deres heste med. Og da slet ikke komme med foder.
    Prøv lige at tænk på hvis den nu har allergi!
    Nu er du ikke så gammel, så snak med dine forældre.
    Nr 1 så kan man aldrig sammeligne heste - den du har er en ordenlig basse, og så findes der nogle heste som bare er tynde.

nr 2 fint nok at du må snakke med køerne, men hvis de har køer så har de også mere jord end lige et frimærke. Måske de bytter rundt en gang imellem.
    i følge loven skal en hest have 800 m2 fold, og det er faktisk ikke ret meget endeligt.

ja det ser ikke normalt ud når en tynd hest er i fol. Føllet ligger kun i livmoderen. Men en hest har altså hellere ikke for godt af at være for tyk når den skal fole.

Hvis du vil gøre noget, så snak med dine forældre.
    MEN lad for være med at fodere på den!

• #18   10. jan 2014 Ja, som anja siger, så er nogen hesteracer slankere end andre, specielt hvis hesten i sig selv også er slank. Man må gerne kunne ane de bagerste ribben (ikke mer eend ane) og hvis hesten tilmed er ifol kommer den som slank måske enda til at se tynd ud smiley

• #20   11. jan 2014 Ja heste må gerne stå alene på en egendom. Så snart de er over 2 år mener jeg.

Pigen her er 11. Der jeg vil hen er man ved ikke om der er en grund til årsagerne, og man bør kontakte ejerne inden. Specielt nu hvor en 11 årige pige ikke engang ønsker hendes forældre ind over det, tænker jeg blot hvorfor, hendes forældre kan vel selv se alvoren i noget HVIS der er alvor i noget.

Jeg er påpasselig på med det der 'meld alt og alle' da jeg ved hvor trættende der er for diverse folk der skal ud og tjekke efter.
    Jeg er blevet meldt som sagt engang fordi mine gik i løsdrift, og ikke blev striglet dagligt. De led IHVERTFALD ifølge de naboer der ikke engang vidste hvad en hest var. For de havde jo ingen blød seng.
    Er også blevet meldt for at min frieser var for tynd og led fordi han han var så lille. Han var 1 år.
    Og så en 3 gang, lige efter jeg havde fået en mishandlingssag hjem, stod dyreværnet ude ved mig igen og hilste. De fik papirende på dyrelægen som var inde ovre og takkede farvel igen samt roste mit arbejde.

Havde folk taget snakken med MIG som ejer, så havde dyreværnet ikke skulle spilde deres tid, som de selv sagde. Jeg fik en lang god snak med dem hver gang hvor de selv sagde det er så ærgeligt at folk bare melder alt og alle, uden at vide besked.

Derfor, få talt med ejerne, før man bare melder alt og alle, og hør om der er en grund til hesten ser sådan ud. Samt hvorfor vides der at den virkelig er ifol? Igen vil jeg gerne påpege alderen på TS.

Kommentér på:
HJÆLP MIG!!!

Annonce