{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

fjordhest ... papirer {{forumTopicSubject}}

vores dejlige fjordbasse har jeg ikke fået papirer på ... men jeg har fået en kopi af hans fars fjordhesteavlen i danmark registreringsattest og mors landsudvalget for hesteavl afstamningsoplysninger ...

ved far står der brand ved lår 326 ... kan jeg bruge det til noget ???

har hørt noget om at hvis far er kåret kan man få papirer på vores er det sandt ???

jeg er ikke medlem af fjordhesten dk endnu så kan ikke søge noget som helst

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fjordhest ... papirer
  • #1   16. dec 2013 Hvis du skal have lavet papirer, så bliver det en bekostelig affære. Hvis faderen ikke havde avlsgodkendelse på bedækningstidspunktet, så kan du godt glemme det. Hvis han havde det, så kan der foretages afstamningskontrol via DNA. Der skal udtages DNA-prøve af din hest, dens far og dens mor, og hvis det matcher, kan der laves papirer.

Hvis du oplyser navne og registreringsnumre på faderen og moderen, skal jeg fortælle dig, om det kan betale sig for dig at gå videre. Skiv evt en besked, hvis du ikke vil lægge oplysningerne ud her

• #2   16. dec 2013 far ... hedder felix er født 11.05.1993 med DK Fjord nr 9303326

mor ... hedder saga er født 22.04.1992 med DK LU nr 9205052

der er en del halsnæs i familien ved ikke om det betyder noget

• #3   17. dec 2013 Spørg hellere i facebook gruppen der hedder fjordhesten-Danmark, der er mange folk derinde som er fantastiske til at hjælpe smiley

• #4   17. dec 2013 Den kan måske få blåt hestepas, men det ender ikke rigtig noget. Den kan ikke få rødt hestepas når moren er LU registeret.

• #5   17. dec 2013 Faderen har ikke - og har aldrig haft - avlsgodkendelse, så dér ender din søgen.

For at kunne udstede afstamningspapirer på en hest, så skal som minimum faderen have avlsgodkendelse.

Din hest er papirløs, og sådan forbliver han. Men derfor er han sikkert speciel for dig alligevel smiley

Kommentér på:
fjordhest ... papirer

Annonce