961 visninger
|
Oprettet:
At starte jagt? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg!
Både mig og min veninde vil gerne starte jagt, vi har begge hest på 5-6 år!
Men hvordan starter man og så'n?
Er det dyrt og så'n?
Nogen der ved om der er jagt på Falster, Lolland eller Sjælland til nybegynder eller hvad man nu kalder det!
Håber i vil give masser af Info! Tak
jun 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 229
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 147 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 513
Men herovre i det mørke Jylland
meldte jeg mig til igennem klubben (MJJR - Midtjyskjagtrideklub)
det kostede mig 80kr at starte (mener jeg) fordi jeg ikke var medlem. Dejligt nemt, man skal bare huske at vælge en babyjagt eller en let jagt, da en middelsvær, er springene 80cm høje og noget sværere terræn.
Du rider med en 'partner' og du rider bagerst i feltet hvis du har pony og forrest hvis du har hest. Du må ikke overhale ræven/masteren (den/dem som ridder forrest) og hvis du ikke vil tage alle springene eller du ikke er sikker på at din hest heller ik' vil tage alle springene, så skal man ride bagerst i hestefeltet.
nogle jagter er der opløb (kapløb) til sidst, altså pony mod pony'er og heste mod heste. håber det hjalp lidt ellers læs herinde:
(link fjernet)
http://www.midtjydskjagt.dk/
http://fynsjagtrideklub.dk/
(Der står lidt om påklædning, hvad man forventer af dig og din hest osv)
Nogle jagtklubber kan du melde dig ind i og derpå får du tilsendt mail om hvornår/hvor der er jagter og du kan få jagterne til billige penge
apr 2004
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 5
Begynderjagten i Sportsrideklubben her i efteråret er på søndag den 18. august og starten er fra Eremitageslottet i Dyrehaven (Husk skovkort). Højden er ca 90 cm og plejer at være en skøn tur:)
Men du kan se mere på www.sprjagt.dk ellers er du velkommen til at spørge
apr 2004
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 5
Jeg rider som ponymaster på Søndag (altså mig med den høje hat - forreste hos ponyerne) Så er der nogle spørgsmål spørger i bare.. Vi er meget flinke og alle er søde og rare og vi kan godt lide når der kommer nye ryttere med.. De fleste ponyer plejer at elske at ride jagt, men de fleste bliver også godt tændte af at gå i flok så er hver forberedte på det
At starte jagt?