Aldrig har jeg prøvet noget lignende... {{forumTopicSubject}}
Tja, alle stævnedage kan vel ikke være vellykkede?
Vi starter med at køre af sted. Vi havde besluttet at tage til stævne i Slagelse, fordi der ikke var andre ponyspring distriktstævner den weekend. Der venter mere end en times kørsel forude. Nå ja, vi har prøvet værre...
Så holder vi i kø på motorvejen pga. et uheld. Tiden tikker af sted, og vi ender med at blive ret tidspresset.
Nå. Vi ankommer til stævnepladsen, en smule stresset. Vi finder ud af stævnet er 1 time forsinket. Nu vel, det er da til vores fordel.
Det første vi ser til stævnet er præmieoverrækkelsen for Distrikt 4 ponyspring mesterskab for hold. Der står 3 hold fint på banen og venter. To af holdene med røde og blå dækkener på (1. og 2. Pladserne). Det ser da fint ud. Men Uuuups lyder det fra dommerne, vi har set forkert, 1. Og 2. Pladserne skal lige bytte dækkener. Hov hva?
Nå ja men min klasse starter endelig. LA* for 2'er og 1'er ponyer. Få minutter inden er startrækkefølgen ændret. Nå, hva pokker.
Jeg rider en fejlfri runde. Wuhu, fører klassen! Jeg skynder mig af for at bytte ponyen ud med pony nr. 2 som jeg skal ride i samme klasse. Jeg var lige så småt ved at få nerver på, selvom jeg aldrig plejer det. Men en tidsplan man ikke kan regne med, og et småregnvejr kan gøre hvad som helst ved en.
Jeg kommer op på ponyen, og varmer lidt op. Pludselig lyder et ordenligt skrald fra himlen. F*ck!
Det holder op, og jeg begynder så småt at springe lidt. Det går fint, indtil jeg rider mod en lodret (som jeg havde taget før). 1 sekund inden afsæt lyder et ordenligt tordenskrald. Hesten stopper. Wow. Den har ikke stoppet i flere år! Den er en super ærlig hest, og springer altid - lige gyldigt hvad. Nå, det kan ske tænker jeg, og rider mod igen. Hesten stopper. Var 3 sekunder fra at melde fra, da det er en hest som virkelig aldrig normalt stopper. Og 100 cm er jo ikke nogle små spring for en pony.
Pludselig styrtregner det, og rytteren der venter på banen bliver bedt om at gå i ridehuset og vente sammen med os andre indtil de ved mere om regnen stopper.
Hmmm... Held i uheld.
Vi venter og venter og venter. Jeg har kun redet 1 ud af 4 gange, og vi er 1,5 time bagud.
Til sidst kommer stævnearrangør og siger vi bare må tage hjem igen. Okay så... Vi skal nok få vores indskud igen (I mit tilfælde 480kr).
Det var da en irriterende dum dag at køre 80 km for...
Nå. Det skulle vel prøves. Og jeg kommer for sent til 18 års fødselsdag.
Andre med ligeså mislykkede dage?
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 56
sep 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 9 Svar: 546
jan 2013
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 32
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Min dag har været alt andet end skod. Lever stadig højt på, at jeg fil mine nye ridestøvler i morgen, og har bøvlet lidt med min hest i venstregaloppen, men i dag gik det pludselig helt super (er det mon støvlerne? :b) - så ikke engang en strømafbrydelse midt i aftensmaden, kan stoppe mig i dag - nok mest fordi det betyder pizza til miiig!
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
Det har nu regnet i 2 timer og ser ikke ud til at stoppe
Og det var en i forvejen ret glat bane, så den blev livsfarlig. Og ville ikke have budt min hest det Desværre.
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Min dag har heller ikke været toppen. Jeg skulle have redet Apple. Jeg kommer derover, henter hende ind og hun har helt klart en af sine gode dage hvor hun bare er smaddersød. Jeg hører et lille "buller" imens jeg strigler mm. og tænker åh-åh, bare det ikke bliver værre... Da jeg så ligger sadel på kommer der et ordenligt brag, og lidt efter et mere. Og så pisser det ellers bare ned! ÆV! Har altså ikke nerver til at ride en unghest i torden og regn, specielt ikke når det er udendørs. Så hypsen kom ud igen. Havde lige glædet mig. Har ikke set den bette i 14 dage
Og oven i det lykkedes det mig også at blive uvenner med min mor i formiddags. Heldigvis er det overstået
Aldrig har jeg prøvet noget lignende...