1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kritik af Roskilde Dyreskue! Kritik af Roskilde Dyreskue!

Jeg jeg vil sige at jeg mildest talt er MEGET rystet over, at man vælger at pakke hest i trailer så snart Dyreskuet lukker.

Jeg har ikke før været der om søndagen, og vi var der til dyreskuet lukkede.
Der var rigtig mange mennesker om søndagen, og da klokken var 17 valfartede puplikum mod udgangende.
Vi holdte på den bagerste P-plads, der hvor alle trailerne også holder.

Der var rigtig mange hesteejer som også valgte at det var nu de skulle hjem!!
DYBT uansvarligt, og jeg forstår simpelthen ikke at man som udstiller må forlade pladsen med sit dyr sammen med puplikum??!!

Det blev rigtigt farligt, for mange mennesker stoler fuldt ud på, at hesten er en rolig maskine, der sagtens kan gå mellem børn i klap/ barnevogne osv.

En hest der var meget oppe og køre lossede ud efter en barnevogn, og der blev læsset heste, blandt alle dem der kørte osv.
En hest slap fri og gik HELT i panik over alt der virvar der var på pladsen.

Jeg havede selv min børn med, og selvom de er vant til at omgåes heste, så syntes jeg at der var alt for mange farlige situiationer, da mange hesteejer mente at de havde førsteret til udgangen.

Hvorfor udsætte sin hest og puplikum for alt det kaos, når dyreskuet lukker??

Mvh Jane

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kritik af Roskilde Dyreskue!
  • #2   11. jun 2013 tid er penge? tror det er noget i den stil.. men ja! man kan kun give dig ret.

• #3   11. jun 2013 Man må forlade pladsen efter kl 17. Man må først køre trailer ind på pladsen efter kl 18. Jeg synes det er fint at man må gå kl 17, det har været en lang weekend for hestene også, men jeg kan godt forstå din pointe. Jeg tænker at en løsning kunne være at skille det bedre ad, så heste og publikum ikke afgår fra samme område.

Vores to gik i øvrigt roligt og fredeligt ud ca kl 18, og gik direkte op i deres trailer.

• #5   11. jun 2013 show hestene måtte forlade pladsen efter kl 15 - udstillere blev holdt der til mellem 17-18

jeg så både lørdag og søndag hvordan folk var lige glad med deres børn og hunde , når bilerne kom med trailere - de sku køre i venstre side og til højre stod de betalende gæster - ikke 1 tog sit barn i højre hånd -

• #6   11. jun 2013 Husk i øvrigt at gøre dyrskuets arrangører opmærksomme på din kritik, hvis ikke folk gør det kan de jo ikke foretage ændringer. Der ligger f.eks et spørgeskema på deres hjemmeside hvor man give ris og ros, og de har en Facebookside.

• #7   11. jun 2013 Skriv det til arrangørene istedet, der er meget lille sandsynlighed for at de ser det når du poster det her, og de kan jo ikke ændre noget hvis de ikke selv er opmærksomme på problemet..

• #8   11. jun 2013 så meget enig RIKKE - det hedder jo os dyreskue - da køerne sku ud fra show blev hegnet sat for , og gud hvor folk skabte sig fordi køerne ikke gik hurtigere - så vend for helvedet rundt og tag en anden vej helt ærligt - har man ikke engang tid til en kæmpe tyr kommer igennem - ej alså

• #9   11. jun 2013 Jeg har også skrevet til Roskilde Dyreskue smiley

• #10   11. jun 2013 Jeg red med i kvadrillien sidste år, og der måtte vi først forlade pladsen med hestene 1/2 time efter det lukkede. Så det lyder godt nok underligt.. Men ja, dybt uansvarligt!

• #12   11. jun 2013 fuldstændig enig.

• #13   11. jun 2013 Jeg ville jo så bare mene at de burde holde publikum fra den side hvor heste trailere står parkeret, når man er tilmeldt får man jo en speciel p billet fordi man er udstiller, så de burde bare fortsætte med det kun er udstillere der må være der!

Også vil jeg sige langt de fleste besøgende er meget nærgående og går direkte ud i kollonner med heste racer osv med barnevogne balloner osv det er altså pænt svært at holde hesten væk fra alle de mennesker der ikke tager hensyn. dyrene er trodsalt lidt sværre at stoppe og få til at stå stille når de bliver skilt fra den gruppe man skal følge fra bane til bane. Så ja jeg ville mene at dyrene har første ret og besøgene skal flytte sig for dem!

og ja jeg har været der både som udstiller og som publikum med barnevogn og børn!!!

• #14   11. jun 2013 Jeg har selv udstillet på dyrskuet flere gange, og det er bestemt ikke kun søndag når det lukker der er farlige situationer.
    Jeg oplevet flere gange når man skulle frem og tilbage fra stald til ringene at folk slet ikke viste hensyn, vadet nærmest lige ind i hesten med barnevogne og klapvogne og når hesten så blev forskrækket over det og var ved at vælde dem så blev folk sur. Det er nu engang et dyrskue og så må man altså tage lidt hensyn til dyrene. De er levene i nye omgivelser og der sker en milliard ting, mange af dem er desuden meget unge dyr der måske aldrig har været i byen før.

Jeg var selv der inde lørdag og så flere der ikke kunne finde ud af at give plads når der kom dyr.

• #15   11. jun 2013 Vi læssede også først da alt kaos var væk, da vi ikke ville udsætte Josina for sådan noget! smiley

• #16   11. jun 2013 Nu var jeg der ikke om søndagen.
    Har været på st. Hestedag et par gange, og der har jeg aldrig oplevet det du har.

Men nogle af heste ejerne tænker også med røven.
    De mener at alt skal vige for dem, nogle folk tager hensyn andre ikke, og jeg mener dem der nu er der skal have styr på deres krikker og det har 60% af dem der kommer ikke

• #17   11. jun 2013 Den hest som slap fri i år var en 2 års, hvor det hele blev dog meget for hende... Hele weekenden havde alle folk til trods for advarsler svært ved at holde afstand (jeg var med som hjælper til en anden 2 års -en hingst) jeg råbte til alt og alle som gik i vejen at nu skulle de give god plads fordi vores var en ung hingst som vendte på en fem-øre uden advarsel... Men alligevel gik folk dårligt til side, og børn og klapvogne kørte tæt op og nedad heste (hende som slap løs var på vores "hold" og hun havde været eksemplarisk... Men det er jo dyr! ...men kl 1700 har udstillere lov til at forlade pladsen og hoppen gik omkring 1730... Så altså... De fulgte reglerne:-)...

• #18   11. jun 2013 Jeg kan godt forstå, at folk vil hurtigt hjem med deres dyr, efter sådan en lang weekend. Så må folk lig vige udenom, og i det hele taget holde barnevogne laangt væk fra heste.

• #19   11. jun 2013 Jeg er på INGEN måde enig!!

Det var ganske enkelt umuligt at vige uden om dyrene, og kørerne var ikke specielt samarbejdsvillige, så de lavede propper, og hestene gik i panik over de stædige kører, så der var ganske enkelt ET STORT kaos.

Dyreskuet burde lave et helt separat udgang for udstillerne, og en p- plads KUN til trailerne.
    Det er simpelthen for farligt på den måde det forgår nu. Der var rigtig mange hesteejere som var totalt ligeglade med om der var plads eller ej, og at stå at læsse heste mellem kørende biler og unger med balloner osv. var ikke et stress test jeg selv ville udsætte mit dyr for.

Den hoppe der slap fri, kunne de slet ikke fange igen, og tilsidst måtte dyrlæge skyde den med bedøvelsespile.
    Tænk at den stakkels hest skulle blive så bange, og hvor mange børn osv. det løb rundt imellem. Det kunne hurtigt gå rigtig galt, når den var så meget i panik!

• #20   11. jun 2013 Svar fra Rosklide Dyreskue :

Roskilde Dyrskue Kære Jane. Vi deler din bekymring og synspunkter. Det er ikke en hensigtsmæssigt måde at komme ud med sine dyr på og det er heller ikke den måde vi anbefaler. Der er en særlig udgang til dyreudstillerne, men der var åbenbart mange der ikke fulgte vores anbefaling og vi anbefaler også, at man venter med at tage sine dyr ud til der er mere ro på pladsen. Vi kan se, at vi kommer til at indskærpe reglerne for dyreudstillerne næste år.

Kommentér på:
Kritik af Roskilde Dyreskue!

Annonce