Kritik af Roskilde Dyreskue! Kritik af Roskilde Dyreskue!
Jeg jeg vil sige at jeg mildest talt er MEGET rystet over, at man vælger at pakke hest i trailer så snart Dyreskuet lukker.
Jeg har ikke før været der om søndagen, og vi var der til dyreskuet lukkede.
Der var rigtig mange mennesker om søndagen, og da klokken var 17 valfartede puplikum mod udgangende.
Vi holdte på den bagerste P-plads, der hvor alle trailerne også holder.
Der var rigtig mange hesteejer som også valgte at det var nu de skulle hjem!!
DYBT uansvarligt, og jeg forstår simpelthen ikke at man som udstiller må forlade pladsen med sit dyr sammen med puplikum??!!
Det blev rigtigt farligt, for mange mennesker stoler fuldt ud på, at hesten er en rolig maskine, der sagtens kan gå mellem børn i klap/ barnevogne osv.
En hest der var meget oppe og køre lossede ud efter en barnevogn, og der blev læsset heste, blandt alle dem der kørte osv.
En hest slap fri og gik HELT i panik over alt der virvar der var på pladsen.
Jeg havede selv min børn med, og selvom de er vant til at omgåes heste, så syntes jeg at der var alt for mange farlige situiationer, da mange hesteejer mente at de havde førsteret til udgangen.
Hvorfor udsætte sin hest og puplikum for alt det kaos, når dyreskuet lukker??
Mvh Jane
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.882
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.456
Vores to gik i øvrigt roligt og fredeligt ud ca kl 18, og gik direkte op i deres trailer.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
jeg så både lørdag og søndag hvordan folk var lige glad med deres børn og hunde , når bilerne kom med trailere - de sku køre i venstre side og til højre stod de betalende gæster - ikke 1 tog sit barn i højre hånd -
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.456
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 177 Svar: 1.005
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 39 Svar: 220
aug 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 341
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 904
sep 2008
Følger: 62 Følgere: 57 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 20
Også vil jeg sige langt de fleste besøgende er meget nærgående og går direkte ud i kollonner med heste racer osv med barnevogne balloner osv det er altså pænt svært at holde hesten væk fra alle de mennesker der ikke tager hensyn. dyrene er trodsalt lidt sværre at stoppe og få til at stå stille når de bliver skilt fra den gruppe man skal følge fra bane til bane. Så ja jeg ville mene at dyrene har første ret og besøgene skal flytte sig for dem!
og ja jeg har været der både som udstiller og som publikum med barnevogn og børn!!!
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
Jeg oplevet flere gange når man skulle frem og tilbage fra stald til ringene at folk slet ikke viste hensyn, vadet nærmest lige ind i hesten med barnevogne og klapvogne og når hesten så blev forskrækket over det og var ved at vælde dem så blev folk sur. Det er nu engang et dyrskue og så må man altså tage lidt hensyn til dyrene. De er levene i nye omgivelser og der sker en milliard ting, mange af dem er desuden meget unge dyr der måske aldrig har været i byen før.
Jeg var selv der inde lørdag og så flere der ikke kunne finde ud af at give plads når der kom dyr.
dec 2009
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 328
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.394
Har været på st. Hestedag et par gange, og der har jeg aldrig oplevet det du har.
Men nogle af heste ejerne tænker også med røven.
De mener at alt skal vige for dem, nogle folk tager hensyn andre ikke, og jeg mener dem der nu er der skal have styr på deres krikker og det har 60% af dem der kommer ikke
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 222
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.022
apr 2008
Det var ganske enkelt umuligt at vige uden om dyrene, og kørerne var ikke specielt samarbejdsvillige, så de lavede propper, og hestene gik i panik over de stædige kører, så der var ganske enkelt ET STORT kaos.
Dyreskuet burde lave et helt separat udgang for udstillerne, og en p- plads KUN til trailerne.
Det er simpelthen for farligt på den måde det forgår nu. Der var rigtig mange hesteejere som var totalt ligeglade med om der var plads eller ej, og at stå at læsse heste mellem kørende biler og unger med balloner osv. var ikke et stress test jeg selv ville udsætte mit dyr for.
Den hoppe der slap fri, kunne de slet ikke fange igen, og tilsidst måtte dyrlæge skyde den med bedøvelsespile.
Tænk at den stakkels hest skulle blive så bange, og hvor mange børn osv. det løb rundt imellem. Det kunne hurtigt gå rigtig galt, når den var så meget i panik!
apr 2008
Roskilde Dyrskue Kære Jane. Vi deler din bekymring og synspunkter. Det er ikke en hensigtsmæssigt måde at komme ud med sine dyr på og det er heller ikke den måde vi anbefaler. Der er en særlig udgang til dyreudstillerne, men der var åbenbart mange der ikke fulgte vores anbefaling og vi anbefaler også, at man venter med at tage sine dyr ud til der er mere ro på pladsen. Vi kan se, at vi kommer til at indskærpe reglerne for dyreudstillerne næste år.
Kritik af Roskilde Dyreskue!