{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Er jeg klar til min egen pony {{forumTopicSubject}}

Er jeg klar til at få en Pony. Hvad syntes i.
Jeg har næsten redet på alle hestene og ponyer på den rideskole jeg rider på
Jeg rider lige pt på en dansk varmblod hest der hedder Selando jeg kan godt strigle den. Det eneste er sadlen og hovedtøjet. Der skal mor komme ind. Han er altså også mega høj.
Men hvis jeg får en pony skal den jo ikke være så høj til mig.

Nå men hvad syntes i så.
Hilsen Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg klar til min egen pony
  • #2   28. maj 2013 Jeg ville sige du selv skulle kunne ligge hovedtøj og sadel på før du får en hest/pony:) men hvor lang tid har du gået til ridning? Og hvor dygtig er du?

• #3   28. maj 2013 Hvor gammel er du? hvor lang tid har du redet? Hvilke niveau ligger du på? ved du noget om hvordan hesten skal fodres og på fold, sygdedomme og sådan?

• #4   28. maj 2013 Jeg er 10 jeg har min egen pony men hvad er grunden til du gerne vil have din egen? det kan måske hjælpe:)

• #5   28. maj 2013 jeg har min egen pony er 10 år og kan ikke selv ligge hovedtøj og sadel på
    da min pony bliver lidt aktiv ved disse ting. vi bruger selv pas. det vil sige vi selv står for foder, wrap, mugning, smed, dyrelege, ormekur osv. jeg laver selv foder, wrap (nongen gange min pony for 8 kg. det tar lang tid og lave) og muger. så hjelper jeg kluben ved stævnerne osv. TROR godt du vil kunne have en PONY. har sel redet på rideskolehold i Ca. 2 år også fik jeg loke.

• #7   28. maj 2013 En god ide er at tage ryttermærkerne, de giver en rigtig god basisviden omkring heste smiley Når du har dem så er du klar til at få pony.

• #8   28. maj 2013 Jeg vil mene man er klar til at skulle ha egen pony/hest. Når man har forståelse for hvilke udgifter der følger med. Smed, dyrlæge regninger. Ud forudsidelige udgifter, som akut dyrlæge/dyrhospital. Men du skal også ha forståelse med hvordan har ponyen/hesten det. Har den ondt? Har den det godt? smiley

• #9   28. maj 2013 Ærligt nej. Du skal da kunne lægge hovedtøj på. smiley

• #10   28. maj 2013 Nej ville jeg sige, du skal selv kunne klare sådan nogle ting som sadel og hovedtøj! smiley

• #12   28. maj 2013 Som de andre siger er det nok en god idé at få styr på, hvordan man sadler op. smiley Du skal også tænke over ting som, hvad du skal gøre, hvis den bliver syg, hvor tit den skal vaccineres og sådan nogle ting. smiley Det er ikke kun ridning... smiley
    Men held og lykke med det. smiley

• #13   28. maj 2013 Jeg tror det er meget individuelt fra person til person. Det afhænger af hvem man er og ikke hvor godt man har styr på ting fra jorden/ryggen.
    Man kan være nok så dygtig til at ride og strigle men være enormt uansvarlig.

Jeg tror ikke der er nogen af os her inde der kan sige om du er klar eller ej. Det er nok kun dine forældre der kan sige det. Jeg er selv 15 (har rider i 9 år.. ) og har ikke egen hest.
    Prøv en privat part, lån en pony. Der er masser af muligheder uden i skal ud og købe en pony. For det første er det slet ikke sikkert du må få en pony. For det andet kan i risikere at du køre tør i det efter 2 måneder..: Så står i med en pony i skal ha solgt/passet..

• #15   28. maj 2013 Jeg fik min første pony før jeg var klar, og det var et helvede. Jeg ønsker ingen skal ud for det samme som mig. Men hvis du opstalder den på rideskolen og hvis folk er hundrede procent klar til at hjælpe og dine forældre har pengene til at have sådan et luksusdyr så go for it.
    Husk ponyen skal have den rigtige mængde foder og det rigtige foder, den skal have smed regelmæssigt, sadel der passer og det kan kun en sadelmager sige.
    Tænk dig lige en ekstra gang om og overvej part, for det er virkelig et helvede ikke at være klar smiley

• #16   28. maj 2013 Når du kun er 9 år, synes jeg ikke at det er et krav, at du har så meget styr økonomi, dyrlæge osv, inden du får hest, det kan du altid lære, når du er ældre, og evt. skal hjælpe med betaling.
    Jeg synes det er mere vigtigt om dine forældre har styr på alt hvad det kræver at få hest, da jeg vil mene det er dem, og ikke dig, der har ansvar for ponyen, også selvom det er din smiley

• #17   28. maj 2013 Det er ligemeget om du har redet alle hestene smiley Jeg synes det kommer an på om du kan være alene med hesten for jeg tror ikke din mor eller far vil hænge i stalden med dig hver dag, hvis du får hest. Synes også det er ekstremt vigtigt at du kan lægge sadel og hovedtøj på, selv ride hesten osv osv.. Det er også vigtig du tar' en grundig snak med mor og far for det er altså en dyr hobby.. Hesten skal have smed regelmæssigt, den skal have tandlæge/dyrlæge, sadelmager osv smiley

Det jeg synes det skal gøre er at finde en part der ikke står på en rideskole (for en rideskolehest er en rideskolehest.. Den gør lige nøjagtigt hvad den får besked på og så er den ikke længere) Ud og find en hest der ikke går rideskole som du finder udfordring i! Her kan du så starte med at lære at være alene derude, lægger sadel og hovedtøj på, selv kunne trække hesten ind og ud fra fold hvis det er det osv smiley Få også noget undervisning af en privat rutineret underviser.. Herefter synes jeg først du kan vurdere hvorvidt du er klar eller ej smiley

• #18   2. jun 2013 Jeg er 9 år. Og tak for jeres ærlighed med det. En dag skal jeg nok få en hest. Syntes jer der siger at jeg skal have en part først er et godt valg. Hvis jeg vælger en anden kan jeg slet ikke få sadlen på. De er nogle møg ponyer de har på rideskolen. Og den danskvarmblods hest som jeg red på flyttede, så nu skal jeg til at vælge en af møg ponyerne. Hurra. )-: i har ret alle sammen. Dem som siger at jeg skal tænke på foder er nogle gode ryttere/hestepassere. Tak alle sammen. Tak

Kommentér på:
Er jeg klar til min egen pony

Annonce