{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Er jeg klar til min egen hest {{forumTopicSubject}}

Er jeg klar til at få en Pony. Hvad syntes i.
Jeg har næsten redet på alle hestene og ponyer på den rideskole jeg rider på
Jeg rider lige pt på en dansk varmblod hest der hedder Selando jeg kan godt strigle den. Det eneste er sadlen og hovedtøjet. Der skal mor komme ind. Han er altså også mega høj.
Men hvis jeg får en pony skal den jo ikke være så høj til mig.

Nå men hvad syntes i så.
Hilsen Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg klar til min egen hest
  • #1   28. maj 2013 Du skal selv kunne sadle op. En egen hest skal jo passes hver dag. Måske du skulle prøve med noget part inden du køber din egen? Så får du et indblik i ansvaret.

• #2   28. maj 2013 Hvad ved du omkring fodring og hestesygdomme?

Det er rigtig godt at have lidt styr på smiley

• #3   28. maj 2013 Jeg har endelig fåret lov at få min egen såfremt at jeg selv betaler hesten og bidrager med et større beløb om måneden. Derfor skal jeg også have et job.
    Jeg har haft part på en heste omkring 2 år og det vil jeg også anbefale dig at gøre. Så ved du hvordan man skal gøre tingene og så lærer du mere! smiley

• #6   28. maj 2013 Som de andre skriver skal du selv kunne sadle op og vide noget om sygdomme, fodring osv. Ville anbefale at du først fik part på en pony/hest inden du vil have din egen smiley

• #7   28. maj 2013 Start med en part og lær hvad det vil sige og have hest og ansvaret for den. Og kunne ride rundt på hesten har intet med og være klar til og få hest det er pasningen og plejningen hver dag som afgører det

• #8   28. maj 2013 Hvis du har forældre opbakning så synes jeg da du er klar. Jeg købte min første pony sidste år og havde aldrig fået undervisning. Jeg gør alt selv nu;-) Og hesten jeg købte ville ikke sadles op eller noget, men det har jeg trænet helt selv med tålmodighed smiley Så jeps, hvis du er sikker på du har Interressen, tiden og råd, plus forældre opbakning, ja så synes jeg du er klar:) Du kan altid læse om sygdomme osv (-:

• #9   28. maj 2013 Som nogle af de andre siger: start med en part, det giver et godt indtryk af at have sin egen smiley så længe du har noget at ride på og lære af, betyder det vel ikke det store, om du kan kalde den "din", så længe den gør dig glad og det fungerer smiley

• #11   28. maj 2013 Jeg vil stadigvæk anbefale en part først.
    For så er du også sikker på, om du har tiden og lysten til det. Du kan jo risikere, at du køber en hest, og ikke har tid eller mister lysten, når den skal passes hver dag smiley

• #12   28. maj 2013 at kunne strigle er en meget lille del af helheden af hesten. På rideskole lærer man ikke så meget, men det er en god start, og som de andre siger, synes jeg helt klart du skal have en part først, for at se om det er noget du vil, inden du binder dig til ansvaret helt. Det er jo trods alt et liv man skal værne om smiley
    Jeg har haft en del parter da jeg ikke har haft råd til min egen, som jeg selvfølgelig gerne vil, og det har jeg lært super meget af! - de fleste har jeg måtte have som var de min egen, så jeg kunne ikke mærke den store forskel smiley håber det var brugbart..

Kommentér på:
Er jeg klar til min egen hest

Annonce