{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Puha!:-) så er det imorgen: søger råd :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg skal til stævne i morgen:-) dog kun elev stævne... Men glæder mig alligevel:) Jeg har bare et par spørgsmål.

1: syntes i man skal flette en nordbagger? Altså halen?

2:Han er jo en elev hest, men han kan simpelthen ikke rides til biddet i mere en 5 sekunder af gangen!? Hvad gør jeg? Skal jeg bare tænke på min opstilling og programmet eller skal jeg arbejde med ham konstant?
Han er så hård i munden begrund af de små unger som har redet ham så han bare ligger sig på bidet og INORERRE næsten alt kontakt til biddet:(?

3: Jeg har meget svært ved at sidde ned på ham, og så mister jeg modet når jeg føler at jeg sidder der som en sæk kartofler, hvad skal jeg gøre?
Hjælper det at klemme med knæene så man næsten klemmer sig fast?

4:Og så undskyld mit sprog men har jeg altså en giga røv;) syntes jeg selv! Så når jeg rider syntes jeg det ligner jeg sidder og stritter med måsen:) haha! er der noget jeg kan gøre så det ser lidt pænere ud?

4: Jeg skal ride LC1 og jeg har et problem, når jeg setter ham ned i trav fra galop, så løber han bare:( enten går hannens i skridt eller også løber han afsted? Hvad gør man?:(

Jeg er så heldig at han er helt min egen på rideskolen, det vil sige der er ingen andre der tør ride på ham:-D Så jeg har ham også helt selv til stævnet;-) håber på massere af svar og på forhånd tak:-D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha!:-) så er det imorgen: søger råd :-)
  • #1   24. maj 2013 du SKAL klemme dine ben for at sidde fast ellers sidder men ikke ordenligt smiley
    Bidet må du arbejde med og få snak til ham smiley
    Holder korter tøjler smiley
    Håber mine råd hjalp lidt;)

• #2   24. maj 2013 Takker:-)
    Det kan være derfor jeg ikke sidder rigtigt! Jeg er nemlig bange for at hvis jeg klemmer så får han for hurtigt;)

• #3   24. maj 2013 smiley

• #4   24. maj 2013 Og ja de hjalp lidt;)

• #5   24. maj 2013 Klem med dine ben men samtidig holde korte tøjler;)
    Hvis du føler han bare løber så kort dine tøjler smiley

• #6   24. maj 2013 Okay:-) vil jeg prøve:D Syntes det er dejligt med de elev stævner så man kan få trænet! Nu vil jeg gå igang med at pisse ridestøvler!;-)

• #7   24. maj 2013 1. Det er jo valgfrit, men jeg synes det er pænt, hvis man kan finde ud af at lave en fransk fletning smiley men det vigtigste er vel bare, at pelsen ikke er så støvet og udstyret bliver gjort lidt i stand.

2. Lad være med at tænke på hestens hoved. Det er dumt at begynde at bøvle med en helt masse, når man i forvejen skal tænke på programmet, opstillingen, tilskuere osv.

3. Prøv at tænke "ned omkring ham" med dine ben. Man kommer tit til at sidde og 'klamre' sig fast og anstrenge sig så meget for at sidde ned, at man bliver stiv som et bræt og så kan man slet ikke sidde ned smiley så slap af, læn dog godt tilbage, ret ryggen, stræk benene ned omkring ham og find så en talt, hvor du kan følge med - ikke for hurtigt og ikke for langsomt.

4. Læn dig godt tilbage - det vigtigste er ikke udseendet, men indvirkningen på hesten. Men sørg for at komme godt ned og tilbage i sadlen, så der kan tegnes en lodret streg fra dine skuldre gennem hoften og ned til hælende smiley

4.2. Nu er stævnet i morgen, så du har jo ikke så neget tid at øve, men prøv at tænke lidt "baglæns", når du skal lave overgangen. Sørg igen for at komme godt tilbage med skuldrene kig op, og lav så en så langsom overgang, som du overhovedet kan tænke dig til. Forbered, forbered, forbered inden han laver overgangen. Det er selvfølgelig nemmere, hvis du har en eftergiven hest, der er samlet lidt mere ind under dine hjælpere, men det er tit rigtig svært, når det er en elevpony du rider på - og det ved dommeren til stævnet også godt smiley

Men du skal i hvert fald have held og lykke fra mig - og glem nu ikke at nyde hvert sekund, du har på banen smiley så er det okay, at det ikke går perfekt, bare du smiler og har en rigtig god tur.

• #8   24. maj 2013 Lea: Tusond tak!:-D Det har virkelig hjulpet mig! Alle de ting jeg har troet var rigtige men aldrig turde gøre er rigtige;)!
    Ja han er MEGET svær at samle! Så det bliver bare jeg varmer ham godt op og samler han så godt jeg kan der, så plejer det at gå bedre bagefter! Når vil pudse videre tak for hjælpen!:-)

• #9   24. maj 2013 Havde jeg alle de problemer var jeg ikke startet - hellere undvære stævner og forberede mig bedre hjemmefra, end at tage afsted og prøve at fixe mine fejl på stedet.

• #10   24. maj 2013 Astrid: læs nu emnet! Jeg rider på en elev pony det er et elev stævne,? Så forærede mig hjemmefra er umuligt? Jeg kan godt ride men spørger efter råd da jeg altid kan blive bedre!:)

• #11   24. maj 2013 Det er da også bare med at komme afsted og få nogle oplevelser smiley hvis man kommer ud med et træls resultat, så har man jo bare det at arbejde videre på - så skader det da ikke noget at komme ud og starte nogle stævner. Uanset om det er elevstævne eller ej, er der mindst ligeså meget læring i det, som den daglige træning - hvis ikke endda mere, når man får er par nye øjne på ens ridning smiley

• #12   24. maj 2013 1. Hmm ved ikke kommer an på hvad du selv er til, på ponyer syntes jeg det er "sødt" smiley

2. Ville nok bare være kold overfor hvor den går med hovedet og så bare tænke på opstilling og programmet det er trods alt "kun" en LC1
    "Formål: At gøre urutinerede ryttere og eller heste fortrolige med dressurens mest grundlæggende principper.
    Krav: Hesten/ponyen skal være lydig, afslappet og tillidsfuld og have givet korrekt efter på biddet, og den skal arbejde i en utvungen
    holdning med næseryggen lidt foran det lodrette plan. Hesten/ponyen skal gå energiskt fremad i god balance med rentaktede og naturlige
    gangarter, og den skal være i stand til at gå korrekt på de svagt bøjede spor som LC niveauet forlanger. Der skal lægges mere vægt på
    gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed, end på øvelsernes præcision. Rytteren skal have så meget
    kontrol over sig selv, at han/hun er i stand til at kontrollere og indvirke korrekt på hesten/ponyen." (taget fra LC1 programmet) og det er jo ikke et krav at den går til biddet, blot at den har givet efter på biddet, og der er mange ponyer der går meget højt med hovedet der går LC1:P

3. Tilbage at sidde og lange ben og for guds skyld LAD VÆR at klemme med lårene, det gør det kun værre og du kan ricikere at hesten får mærker fra sadlen ved det (det gør min engang imellem, og NEJ det er ikke fordi sadlen ikke ligger ordentlig på hende):P Og så efter stævne så prøv at tage bøjlerne af lidt, så er det lettere at komme ned om den smiley

4. Prøv om det hjælper hvis du komme længere tilbage at sidde.

4. Hmm det skal jeg ikke kunne sige:P

• #13   24. maj 2013 Man skal klemme med lårene ellers hænger dine ben og dingler smiley

• #14   24. maj 2013 Nej, klemmer du med lårene skubber du dig selv "op af sadlen" for at ens ben ikke skal dingle, skal man holde benene inde ved hesten og støtte hesten smiley

• #15   24. maj 2013 1: syntes i man skal flette en nordbagger? Altså halen?

Altså jeg er generelt ikke så meget til flettede haler, med mindre det er lavet virkelig godt smiley

2:Han er jo en elev hest, men han kan simpelthen ikke rides til biddet i mere en 5 sekunder af gangen!? Hvad gør jeg? Skal jeg bare tænke på min opstilling og programmet eller skal jeg arbejde med ham konstant?
    Han er så hård i munden begrund af de små unger som har redet ham så han bare ligger sig på bidet og INORERRE næsten alt kontakt til biddet?

Bare glem det, fokuser på at ride præcist, sidde pænt, og sørge for at både du og hesten slapper af smiley

3: Jeg har meget svært ved at sidde ned på ham, og så mister jeg modet når jeg føler at jeg sidder der som en sæk kartofler, hvad skal jeg gøre?
    Hjælper det at klemme med knæene så man næsten klemmer sig fast?

Prøv at slappe af og følg rytmen så godt du kan - det er vigtigt at du ikke klemmer eller spænder, så har du bare sværere ved at følge med.

4:Og så undskyld mit sprog men har jeg altså en giga røv syntes jeg selv! Så når jeg rider syntes jeg det ligner jeg sidder og stritter med måsen haha! er der noget jeg kan gøre så det ser lidt pænere ud?

Bare sid som man nu engang skal smiley

4: Jeg skal ride LC1 og jeg har et problem, når jeg setter ham ned i trav fra galop, så løber han bare enten går hannens i skridt eller også løber han afsted? Hvad gør man?

Det er nemmere at få styr på hvis du havde lidt mere tid, for det meste gælder det om at vide hvor meget man skal trykke på "knapperne". Men husk at følge med i overgangen - ikke bare gi signalet og så sidde og vente til skiftet "er ovre" smiley Og så selvfølgelig forberede hesten på skiftet smiley

• #16   24. maj 2013 Benedicte:
    Det kommer jo an på hvordan man definerer "at klemme med lårene", for nej, det skal ikke blive et langt sej-træk, hvor man udelukkende sidder og vil klemme sig fast, men man skal samtidig have knæslut, og til det er man nødt til at klemme lidt med knæene smiley Men det skal jo kun være i det omfang, der får én ned omkring hesten, så man også kan bruge sædet til at stoppe op med.

• #17   24. maj 2013 Ja klemme med lårene skal man man skubber ikke sig selv op sf sadelen modsat;)

• #18   24. maj 2013 Lea, du siger det selv, det er knæene man skal "klemme" med og dermed ikke lårene?
    Altså det er det jeg har lært i de nu 12 år jeg har redet:i

• #19   24. maj 2013 CEN FOTO:
    Hvordan vil du overhovedet skubbe dig selv ud af sadlen? smiley

Benedicte:
    Det kan vi så godt blive enige om, man skal klemme med knæene. Gik bare ud fra, at det også var det, der menes, når man siger, at man klemmer med lårene. For du kan jo ikke "klemme" med lårene, du kan spænde i lårene, og det er en ond cirkel. Men for at "klemme" sig ned om hesten, er man nødt til at bruge knæene smiley

• #20   24. maj 2013 Hun skrev man skubber selv sig selv
    Citat fra benedicte:

1 time siden
    Nej, klemmer du med lårene skubber du dig selv "op af sadlen" for at ens ben ikke skal dingle, skal man holde benene inde ved hesten og støtte hesten smiley

• #21   25. maj 2013 Tak for alle rådene !-) ligger vågen nu af spænding smiley

• #22   25. maj 2013 Hold da op, det går godt for mig smiley overså bare dit ene "man" i den kommentar du skrev tidligere. For man kan ikke skubbe sig selv ud af sadlen, men hestens takt og rygsving, kan skubbe en ud af sadlen.

Men tror inderst inde også, at vi er enige, det bliver lidt mundkløveri af ordvalg smiley

Kommentér på:
Puha!:-) så er det imorgen: søger råd :-)

Annonce