{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Dressur stævner regler? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley Nu er det Meget lang tid siden jeg har deltaget i et dressur stævne!
Og har kun været til et i hele mit liv.
Har redet i 16 år.

Så nu vil jeg lige øre hvis man gerne vil starte et helt alm klubstævne og et ld2 program smiley
Hvordn er reglerne så?
Skal hesten have hvidt underlag på ?
Skal man ride med spore og pisk?
Hvordan skal man selv være klædt?

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur stævner regler?
  • #1   19. maj 2013 Du kan læse det på www.rideforbund.dk i dressurreglementet.

• #2   19. maj 2013 Nu kan det så godt være jeg bare er emsy smiley men ville meget gerne slippe for at læse et helt reglement igennem XD

• #3   19. maj 2013 Hesten skal have Hvidt underlag på:)
    Du må ride med pisk hvis hesten er under 4, og spore er valgfri i ld2:)
    Du skal have, hvide/lyse bukser på, og sort jakke/stævnejakke på:)
    Sådan var det i hvert fald sidst jeg startede stævne smiley

• #5   19. maj 2013 Nej du SKAL ikke have hvidt underlag på - der er frit farve valg så længe vi ikke snakker pink eller anden skrig farve..

Du skal ha hvide bukser på, stævne jakke må du har blå, brun, sort osv på.
    Hjelmen skæ være sort eller af samme farve som din jakke.

• #6   19. maj 2013 Du SKAL ikke have jakke på. Man må også ride i en mørk bluse eller en klubtrøje.
    Men kig i reglementet. Det er nemt at overskue og hurtigt læst.

• #7   19. maj 2013 Læs nu reglementet, det er langt det hurtigste - for ikke også at nævne, at det er en pligt, at alle, der vil starte stævner under DRF skal have det læst.

Allerede de 4, der har svaret indtil videre modsiger hinanden og kommer med forkerte påstande smiley Så for din egen skyld: læs reglementet.

• #8   19. maj 2013 Jeg vil også råde dig til at læse reglementet. Det kan godt være at der er mange sider, men til gengæld er du blevet meget klogere når du når til ende smiley

• #10   20. maj 2013 Som flere andre skriver, så vil det være rigtig smart at kigge i reglementet. Når du spørger, så får du nemlig 117 forskellige meninger, og nogen af dem er rigtige, mens andre skriver det rene sludder. Hvordan vil du afgøre, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, hvis du ikke gider kigge i reglementet? Og nej, du skal ikke nødvendigvis læse hele reglementet igennem;)

Kig på indholdsfortegnelsen, så kan du lynhurtigt se, hvilke kapitler du bør tjekke, såsom "hestens/ponyens udstyr" og rytterens "beklædning og udstyr". Måske falder du over noget mere, der lyder interessant - men du behøver ikke at læse alle 48 sider fra ende til anden.

http://www.rideforbund.dk/da/Ridesport/Reglementer/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/Dressur/2013/Dressur%20%20Reglement%202013%2013122012.ashx

• #11   20. maj 2013 Så vidt jeg ar kunne forstår for nu har jeg læst de sektioner smiley
    (grunden til jeg ikke kunne overskue det er at jeg for ikke ret lang tid siden sad og læste distance reglementet igennem 3 gange samt fælles bestemmelser! og der er meget!)

Så må hesten bære underlag i hvad enten farve man ønsker bare det er DISKRET!
    Og den behøver ikke bære gamacher eller bandager smiley
    Jeg er så i tvivl om hans bid er godkendt til klubstævner eller ej smiley

Rytterens jakke skal matche hjelmen så de skal være samme farve.
    Som skal være mørk.
    Og ens støvler skal være sorte .

Man skal ikke ride med pisk eller spore.

jeg har bare fået mange sjove ting at vide med man skal have handsker og man kan blive disket for ikke at have det rette tøj osv osv.

• #12   20. maj 2013 Der står bør og ikke skal være diskret altså må man gerne ride med pink.

• #13   20. maj 2013 Det tror jeg altså ikke ville klæde lille Artax smiley haha

• #14   20. maj 2013 Når du spørger rideforbundet selv siger de at skrig farver ikke er tilladt - og det er jo i sidste ende deres ord der er lov...

• #15   20. maj 2013 Hvis du ser under "hestens udstyr", er det inddelt i forskellige paragraffer, hvor det ene hedder "udstyr på hestens hoved" (eller noget i den stil). Der er der lavet skemaer med de tilladte bid, trenser o.l. smiley

Med hensyn til hat og støvler, skal de være sorte eller samme farve som jakken. Og jakken skal være mørk; dvs. mørkeblå, sort, mørkbrun e.l.

Gamacher/bandager/klokker er ikke påbudt, men må bæres til og med sværhedsgrad 1 (altså til og med Lb3 for pony og til og med La3 for hest), derefter må der IKKE bæres noget på hestens ben.

Til og med Lc3 for både hest og pony, må der rides med ENTEN pisk, sporer eller ingenting. Herefter (altså fra og med Lb1) skal der bæres sporer, disse må dog være uden dorn.

Og der skal rides med handsker. De skal være hvide, off white eller samme farve som jakken.

Og det er korrekt, at du kan blive diskvalificeret, hvis du bærer noget "forkert" udstyr smiley

• #16   20. maj 2013 Det er reglementet der er lov, så når der kun står bør, så skal man ikke.

• #17   20. maj 2013 Der står så følgende ved hans bid:
    Tilladte trensebid. Biddene er KUN godkendt til nationale stævner og
    IKKE godkendt ved FEI stævner

Hvad betyder det? smiley
    Er det så tilladt ved klubstævner eller ikke ?

• #18   20. maj 2013 Klubstævner hører til de nationale stævner (danske stævner), FEI stævner er de internationale stævner (hvor også ryttere fra andre lande er inviterede), og her gælder FEIs reglement, som på nogle punkter adskiller sig fra DRFs reglement.
    Det behøver vi "almindelige" ryttere dog slet ikke at bekymre os om smiley

Kommentér på:
Dressur stævner regler?

Annonce