{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

"De nye out regler"? {{forumTopicSubject}}

Davs smiley

Jeg hørte lige noget med nogle nye OUT regler, og da det er en del tid siden jeg sidst læste reglementet og jeg via. tablet ikke kan få adgang til dem, og ikke har mulighed for computer lige nu, har jeg altså besluttet at spørger jer smiley

Så, de "nye" out regler, hvad siger de?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "De nye out regler"?
  • #1   13. maj 2013 dressur:
    Ekvipager udelukkes af de respektive dressurklasser, hvis de har:
    1. Vundet det aktuelle program 3 gange med min. 65%
    2. Vundet højere programmer 3 gange med min 65%
    3. Været placeret 3 gange i højere sværhedsgrader end det program man ønsker at ride med min. 65%
    Bemærk at pkt. 1 og 2 skal kombineres.
    Case: En ekvipage vil gerne starte LB2 (svh. 0).
    Ekvipagen har vundet LB2 2 gange med 65% og har vundet LB3 (svh. 0) 1 gang med 65%. Ekvipagen må IKKE starte LB2, men må gerne starte LB3.
    Case: En ekvipage vil gerne starte LB2.
    Ekvipagen har vundet LB3 2 gange med 65%, og har været placeret 2 gange i LA1 (svh. 1) med 65%. Ekvipagen må GERNE starte LB2.


  • #2   13. maj 2013 spring sværhedsgrad 0 for hest:
    1. Vundet den pågældende klasse/højde 3 gange med 0 fejl 2. Været placeret 3 gange i højere klasser med 0 fejl
    Bemærk at pkt. 1 og 2 skal kombineres.
    Case: En ekvipage vil gerne starte LD. Ekvipagen har 3 placeringer i LC med 0 fejl. Ekvipagen må IKKE starte LD (medmindre det er met. B0) men gerne LC.

    spring sværhedsgrad 0 for pony
    1. Vundet den pågældende klasse/højde 5 gange med 0 fejl eller 2. Været placeret 5 gange i højere klasser med 0 fejl
    Bemærk at pkt. 1 og 2 skal kombineres.
    Case: En ekvipage vil gerne starte LE. Ekvipagen har været placeret i LD 4 gange med 0 fejl og vundet LE 1 gang med 0 fejl. Ekvipagen må IKKE starte LE (medmindre det er met. B0) men gerne LD.


  • #3   13. maj 2013 så vidt jeg kan se er intet ændret???

  • #4   13. maj 2013 Der er da ingen nye OUT-regler, hvor har du det fra?

  • #5   13. maj 2013 Det kan godt være intet er ændret, stod bare i en stævnetilmelding at man var udklasset efter de nye OUT regler, så tænkte lige mit smiley

    Sandie
    Kan du måske hjælpe mig med at regne ud hvad jeg er udklasset i?

    1 nulrunde i LC - D klasse
    2 nulrunder i LB - D klasse (1 placering)
    5 nulrunder i LB - C klasse (3 placeringer)


  • #6   13. maj 2013 Der er ingen forskel på om det er D eller C klasser...

    men så vidt jeg kan se er du udklasset af LC og der under


  • #7   13. maj 2013 til klub stævner vel og mærke - du bliver ikke udklasset på C plan med mindre der står noget i propertionerne

  • #8   13. maj 2013 Den er jo lavet lidt om, for jeg kan jo i følge reglerne sagtens starte en LD på min gamle hest, selvom jeg har vundet en LA4, da jeg kun har een enkelt registreret start på over 65%

    Det er jo ikke rimeligt, men i følge reglerne lovligt.
    Reglen skulle være der for at aflive rosetryttere, men det gør den da ikke.


  • #9   13. maj 2013 jamen du er da ikke roset rytter, om du så har redet MB0 uden placering og så går ned og rider LC??? man har jo ingen rosetter fået hvis man ingen placeringer har smiley


  • #10   13. maj 2013 Jeg har masser af rosetter, det er der problemet er smiley
    Jeg ville have en ret dårlig smag i munden, hvis jeg startede under LA på hende.


  • #11   13. maj 2013 tjah men hvis dine placeringer ikke udklasser dig, så KAN du jo i realiteten bare ride lavere klasse.. hvad der så er etisk korrekt eller ej, er jo forskelligt fra person til person...

  • #12   13. maj 2013 Jeg har selv siddet som stævnearrangør og rystet på hovedet over uligheden i en LC, hvor den lille pige på sin nye hest, som reelt har valgt en klasse, der passer til niveauet, og rytteren på 30+ på sin gamle garvede hest, som i følge reglerne må starte, rider mod hinanden.

    Det er svært ikke at sparke den ældre over knæet og sig "kom nu videre".

    Jeg har muligvis ikke redet til højre procenter dengang, fordi sværhedsgraden i programmerne var tilsvarende meget højere, end de er i dag. Dengang gik LA2 på kandar.


  • #13   13. maj 2013 Jah jeg er til dels enig..

    Men hvis de gamle garvede rider de lave klasser, så må de jo ikke være så gode som alderen kunne hentyde til...

    3 første pladser som voksen rytter er alligevel ikke synderlig meget... og de har fjernet reglen om at der skal være minimum 4 i klassen...

    At jeg så ikke mener der skulle være nogen grænse for hvilke % man har redet før det tæller, det er så en anden side af sagen... en 1 plads er en 1 plads, lige gyldig om man har redet 50% eller 90%


  • #14   13. maj 2013 "At jeg så ikke mener der skulle være nogen grænse for hvilke % man har redet før det tæller, det er så en anden side af sagen... en 1 plads er en 1 plads, lige gyldig om man har redet 50% eller 90% "

    Der er vi fuldstændig enige smiley
    Det vil én gang for alle aflive rosetryttere.


  • #15   14. maj 2013 Camilla B: hvis du har siddet som stævnearrangør og ærgret dig - så kunne du da bare have gjort noget ved det!
    Det er til enhver tid tilladt for en stævnearrangør at stramme OUT-reglerne - det skal bare fremgå af propositionerne.

    I det hele taget er mange stævnearrangører ALT for fantasiforladte, når det gælder propositioner smiley Hvis man gerne vil tilgodese de "små"/uerfarne/nye ryttere, så kan man da bare udskrive nogle klasser til dem smiley


  • #16   14. maj 2013 Dengang vidste jeg ikke det var en mulighed, så det er ret svært at gøre noget ved så mange år efter Mimre !!



  • #17   14. maj 2013 Nu skrev du jo ikke noget om, hvornår det var - det kunne jo i teorien have været i sidste måned smiley
    Skidt også med det. Nu er det nævnt, og det kunne jo være, at det kunne komme andre stævnearrangører til gode smiley

    Mht. procenterne, så synes jeg at det er HELT fint. Tænk hvis man for første gang nogensinde vover sig ud i en lidt sværere klasse, og så kommer for skade at vinde den, selvom det måske ikke går særlig godt? Et eksempel kunne være, at der kun var 3 eller 4 starter, og at ingen af ekvipagerne reelt var klar til klassen, så man vandt måske med 58% - det ville være rigtig surt at det var pønalitetsgivende smiley

    Jeg synes til gengæld, at det er virkelig træls at det er sværhedsgrader der tæller - det var bedre, at man var udklasset hvis man havde vundet/fik placeringer i højere KLASSER i stedet for højere sværhedsgrader. På den måde vil eksempelvis LC-ryttere være "beskyttede" mod "roset-hajer" fra de højere klasser.


  • #18   14. maj 2013 ja for i realiteten må man som heste rytter, hvis man ikke er udklasset, ride LD1 og LA3 til samme stævne smiley

    Ld, LC og LB klasserne i dressur for hest er sværhedsgrad 0 og LA1, 2 og 3 er sværhedsgrad 1... og man må starte 2 på hinanden følgende sværhedsgrader smiley


  • #19   14. maj 2013 Korrekt Sandie - derfor ville det også være meget smartere at lade OUT-reglerne gælde klasser og ikke sværhedsgrader - især da, hvis man gerne vil passe lidt på de unge ryttere smiley


Kommentér på:
"De nye out regler"?

Annonce