522 visninger
|
Oprettet:
Johanne Elmgaard Sørensen
24. sep 2011 Følger: 137 Følgere: 132 Heste: 5 Emner: 98 Svar: 468
24. sep 2011 Følger: 137 Følgere: 132 Heste: 5 Emner: 98 Svar: 468
Hvad svarer sværhedsgraderne til?:-) {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har besluttet at jeg vil begynde at ride distriktstævner og derfor kiggede jeg lige inde på det der DRF-portal noget... Men jeg vidste ikke hvad det der med sværhedsgraderne betyder:-)
- Undskyld er ikke specielt klog på det emne!;-)
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.192
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
Synes det er så irriterende når ryttere starter til distriktstævner uden at være klar/dygtige nok til at ride på det niveau det nu engang forventes af en til distriktstævner. Hold du dig hellere til klubplan så længe du 'kun' rider på LC plan og få lidt rutine i at starte stævner med din pony - så kan du altid starte distriktstævner når du er blevet lidt mere stævnerutineret
jul 2007
Følger: 65 Følgere: 61 Heste: 10 Emner: 14 Svar: 85
Jeg kan godt følge dig i det du skriver. Meen , der er jo ikke mange klubstævner tilbage mere.
Og hvis hun har modet på at prøve distriktplan, kan jeg ikke se der er noget galt i det.
Øvelse gør mestre. Og hun skal jo prøve det før eller siden. Det kan være hun får et kæmpe nederlag, men det kan også være det modsatte..
nov 2008
Men ja det er selvfølgelig helt i orden at gøre forsøget men jeg kan ikke se nogen grund til at TS skulle begynde at ride på distriktplan udover at det er fedt at sige at man rider distriktstævner.
Men jeg kan godt se at det lyder lidt hårdt, men jeg vil blot råde TS til at øve sig lidt mere på klubplan hvor det er lidt mere tilladt at lave fejl og dommeren, modstanderne og publikum ikke er så hårde ved rytteren som de kan være på distriktplan.
sep 2011
Følger: 137 Følgere: 132 Heste: 5 Emner: 98 Svar: 468
Kan godt se hvad du mener med folk der starter distriktsævner uden at være klar til det! Men, jeg har fået af vide af flere at jeg sagtens kunne ride distriktstævner og grunden til det er at vi skal begynde at ride LB og derfor vil jeg gerne lige til at starte med starte LB*(75), hvilket man ikke kan til klubstævner. Også så ville jeg lige spørge hvorfor jeg skulle have sådan et svar? Det var ikke det jeg spurgte om og jeg synes det er lidt "hårdt" at bedømme på den måde når du aldrig har set mig ride! Så du kan jo ikke ligefrem vide om jeg er stævnerutineret eller ej?:-)
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
Jeg ville aldrig byde en ung hest at starte klubstævne i spring af den simple grund, at de fleste banebyggere på klubplan simpelthen er for ringe.
TS - Hvis du er føler dig klar, så af sted til c-stævner med dig - og lad dig ikke skræmme. Så længe du sørger for at ride den højde du og ponyen er klar til, så skal det nok gå godt
nov 2008
Jeg siger skam ikke at det er sværere, jeg siger bare at jeg personligt forventer mig mere af ryttere der starter på distriktplan end på klubplan - klubplan er hyggeligt og for at træne sig selv og sin hest i at være til stævne, man kan få hjælp til det meste og det er okay ikke at være rutineret og lave fejl.
Nu er jeg dressurrytter så hvorvidt banerne i spring er bedre på distriktplan skal jeg ikke kunne udtale mig om - synes ofte der er gjort mere ud af det (fyld, pynt, afstande osv.) men om det er en fordel kommer vel igen an på hvor rutineret man er
Hvad svarer sværhedsgraderne til?:-)