903 visninger
|
Oprettet:
Kursus i hesteadfærd! {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Så er det tid til mit kursus!
Mød op på brøndbyøster bibliotek og køb biletter.
kurset afholdes d. 24. november kl. 10-14.
kom glad!
jan 2011
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 96
dec 2009
Følger: 41 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 33 Svar: 137
Jeg poster lige reklameteksten
dec 2009
Følger: 41 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 33 Svar: 137
Kursus v. Nadia Winther omkring håndtering af heste.
Målgruppe: Hesteglade mennesker, der gerne vil lære mere om hestens adfærd, historie og reaktioner. Fra 8 år og opefter.
Beliggenhed: Brøndbyøster Bibliotek v. Kilden.
Nygårds Plads 31.
2605 BRØNDBY.
Tlf: 43 28 20 00
Pris: 25,- Billetter købes via. Biblioteket.
Tilmeldingsfristen er 2 dage før kursusstart.
Max. 20 personer pr. Kursus.
Kurset handler om hestens adfærd og forståelse for denne.
Som deltager i dette kursus vil du få en sjov dag sammen med andre heste entusiaster og gå derfra med en bredere viden omkring hestens adfærd og håndtering af hesten i de forskellige hverdagssituationer som kan være svære at håndtere alene.
På kurset vil der blive lagt meget vægt på generel håndtering af heste og på at forstå hestens reaktioner på eventuelle problemstillinger, så man selv kan reagere og handle derefter.
Målet med kurset er:
-At fjerne frustrationen hos ejer/rytter/partner i de forskellige situationer der kan opstå.
-At hæve tålmodigheden hos ejer/rytter/partner i tilfælde af langsom indlæring.
-At give ejer/rytter/partner en forståelse for hestens indlæringssystem.
-At lære at arbejde sammen med hesten mod de mål man har sat sig.
-At få en hyggelig og lærerig dag, omgivet af mennesker med samme interesser som du.
Mine erfaringer og principper:
Jeg er 16 år og går i Gymnasiet med henblik på videreuddannelse til Dyreadfærdsterapeut.
Jeg har b.la. været på kursus hos Dyreadfærdsterapeut, Truels Bisgaard og har 13 års rideerfaring.
Jeg har i de sidste 5 år beskæftiget mig med HMS og tillidsøvelser og går meget op i arbejdet fra jorden.
Mine principper lyder på, at hestens behov ALTID kommer i første række og at lytte til og reagere på hestens signaler, på korrekt måde.
Kursus i hesteadfærd!