1.444 visninger
|
Oprettet:
Klar til stævne, hvad gør du? {{forumTopicSubject}}
Når i skal til stævne hvad gør i så for at ponyen/hesten ser over lækker ud?
Hvilket shampooer eller pels pleje bruger i?
Hvor køber i det og hvad giver i for det?
Er der andre ting i gør for at gøre jeres bedst ven lækker?
Er der noget i gør for at forberede hesten på at den snart skal ind og lave noget og for at den gør sit bedst ;)?
Hvilket shampoo eller pleje produkt vil i bruge til skimmel heste?
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
Hvilket shampooer eller pels pleje bruger i?
-Sanex skælshampoo, Parfumefri balsam til halen, og bare en eller anden heste shampoo, ikke noget bestemt mærke.
Hvor køber i det og hvad giver i for det? Super markeder og Rideudstyr forretninger mellem 20 og 130 kr
-Smøre Baby olie eller Vaseline på mulen for at få den til at skinne.
-Fletter den og sætter hvid bånd omkring.
-Smøre hovfedt eller olie på hovende
Er der noget i gør for at forberede hesten på at den snart skal ind og lave noget og for at den gør sit bedst ?
- Nogle gange får de en energi Booster fra Blue Hors
Hvilket shampoo eller pleje produkt vil i bruge til skimmel heste?
Blue Hors skimmel shampoo eller bare helt almindelig heste shampoo
jul 2005
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 6 Emner: 19 Svar: 104
aug 2007
Følger: 231 Følgere: 150 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 220
Forskellige hesteshampooer ikke noget bestemt men ofte af mærke galop (:
Og så får min hest ellers bare en ordentlig tur hvis vejret er til det over hele kroppen ellers bare ben og hale.
Hvor køber i det og hvad giver i for det?
Rideudstyrsforetninger, køber ofte et lager hvis noget er på tilbud så ved faktisk ikke hvad jeg giver for det (:
Min hest for en tur med showshine, eller dreamcote, dreamcote over hele kroppen og man og hale, men aldrig showshine i sadellejet. så fletter jeg halen for at den krøller og ikke filtre sig sammen (: Smøre med hov olie på for det meste, og lade det tørre inden hesten kommer indi boksen igen så spånerne ikke sætter sig fast på hovene (:
dec 2008
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 1.348
Hvor køber i det og hvad giver i for det? 17 Kr
Er der andre ting i gør for at gøre jeres bedst ven lækker? Fletter den, baby olie i hovedet og hovolie med tjære Fletter halen så den bølger:-)
Er der noget i gør for at forberede hesten på at den snart skal ind og lave noget og for at den gør sit bedst ?
rid den som normalt Den skal nok yde sit bedste hvis du her ro på nerverne
Hvilket shampoo eller pleje produkt vil i bruge til skimmel heste? Normal shampoo og derefter kartoffel mel på og børster det af dagen efter
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Da jeg startede få stævner, små klub, fik den hele armen med vasken, og pudsen og hvad ved jeg .
Da jeg begyndte at starte flere gange pr mdr, på distriks plan, blev det til hvidt underlag, andre gamacher, stævnenummer og en omgang med børsten. Andet gad jeg ikke, vi var så ofte af sted, og inde på banen i hvad maks 60 sek af to gange ( jeg sprang)
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Hun bliver som regel ikke rigtigt striglet mere end hun plejer
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
maj 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 102
Jeg klipper man og hale, koder, 'skæg' så det ikke sidder fast i hovedtøjet og ører
Jeg giver også hovene hovolie.
Jeg pudser også udstyr og gør stævnejakke og sådan noget klar
Alt det er dagen før
På dagen vasker jeg eventuelle lortepletter af og strigler hende grundigt og giver hende en let omgang showshine, på steder hvor udstyret ikke skal sidde
Så får hendes mule lidt babyolie og så bliver hun ellers læsset, efter at vi har pakket bilen
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Fletter den og vasker sokker og evt hale . Lidt babyolie v mulen , hvis hesten en langpelset og ser støvet ud , så fugt et håndklæde og kør over den , det tager det meste støv efter det bliver jeg at tage lidt babyolie på strigle eller rent håndklæde og over hestens krop igen , så ligner den pludselig en stævneklar hest
Ved skimmel heste er kartoffelmel godt til trælse pletter
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
Hesten bliver gnubbet godt igennem for løse hår (som til hverdag), og så bliver hun vasket i en shampoo fra carr&day&martin, deres Galop produkt til rødbrune heste det giver bare SÅ flot en pels dette gøres et par dage før afgang!
Hendes hove bliver i forvejen passet med olie, dog vil jeg gerne have fat i klar lak til dem, da de er 2 farvede allesammen, undtagen 1.
på dagen bliver hun striglet og sprayet med showshine, får syet rosenknopper og får evt. vasket pletter af ben osv.
Rider både dressur og spring, så hun er altid stadset op nu starter vi heller ikke så tit, og det hele står på standby lige nu pga. skade, men elsker at hygge om hende med det hele, og hun falder til ro ved at stå og blive flettet og striglet og nusset om
en uges tid inden får hun for øvrigt rettet hale, man og trimmet kodehår
Klar til stævne, hvad gør du?