{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OL, Hyperflektion ?
  • #1   10. aug 2012 (link fjernet)

• #2   10. aug 2012 http://www.facebook.com/the.fei/photos

FEI burde forbydes.. Om det så kostede vores ride ''sport''... Og ja. Nogle folk bliver sikkert sure over dette, men fatter simpelthen ikke underholdning bliver sat over hestene...

• #4   10. aug 2012 Jeg synstes bare ikke det er OK!':i

• #5   10. aug 2012 ¨Ja, de bliver desværre belønnet for det end straffet for det i denne situation / denne præstation/.

• #6   10. aug 2012 Det jo totalt sygt!!

• #7   10. aug 2012 Ligepræcis derfor rider jeg ikke dressur m.m... Jeg gider ikke denne del af hesteverdenen... Den er grusom..

• #8   10. aug 2012 Også den måde de tvinger hesten til at gå!

• #9   10. aug 2012 Ja så blev undskyldningerne(løgnene) "uheldige momenter" og "bare en kort irettesættelse af en skræmt hest" vidst slået til jorden.

Løgne og voldelige overgreb på dyr, er hvad vores topsport består af. Føj :-S

• #10   10. aug 2012 Hvis det er hollænderen der kom på anden pladsen, har lige glemt hvad hun hedder. Så blev der også nævnt flere gange af kommentator Bjarne Nielsen at hesten gik bag lod, og det ikke gav en dårlig samlet enhed.
    Syntes ærligt talt heller ikke at hendes program var 88% værd;-)

• #11   10. aug 2012 *at det gav en DÅRLIG samlet enhed!

• #12   10. aug 2012 Det er heste på højeste niveau vi har med at gøre her. Hvis de ikke vil yde den indsats der skal til så kom de aldrig til tops.
    Du kan presse en rytter til at yde en højere indsats, men hvis hesten ikke er med på det så får du den ikke til at yde de sidste 10%.
    Derfor kan denne træningsform ikke være tvang.. Ikke mere end alle andre træningsformer.

Og jeg må nok sige at jeg syntes i kaste jeres øjne på de mange pony/heste der går rundt om i landet, på rideskoler, hjemme ved uerfarne/uvidende ejere som aldrig bliver redet så de bruger ryggen ordenlig, hvis sadler er købt i en discount butik, som lever af halm, hø og lidt havre, og hvor smeden sjældent kigger forbi.
    jeg ved ikke hvilke heste der har det værst..

• #13   10. aug 2012 Hvis de et så gode som de nu er skal de jo ikke ødelægge hesten?:-)

• #14   10. aug 2012 Er*

• #15   10. aug 2012 der findes ikke et andet link? jeg kan ikke få lov til at se videoen smiley

• #16   10. aug 2012 Syntes du Salinero så særlige ødelagt ud? Den er 18 år gammel.. Hvor mange rideksoleheste når den alder og samtidig ser ung og frisk ud?
    De heste der var med til OL var stort set alle over 10 år.. Hvis din ridning ødelægger hesten så holder den ikke i 10 år..

• #17   10. aug 2012 Kristina M: Jeg giver dig sådan set HELT ret i det du skriver! For det er et voldsomt dyr vi har med at gøre, som "bare" kan "nægte", hvis ikke den vil - forstå mig ret.

Men, men, men... Jeg er akademisk rytter og rider derfor efter hestens primisser, da jeg også gerne vil have en psykisk stærk hest, med et forhold og tillid mellem hest og rytter. Jeg ville ikke kunne have andre former for "forhold" til min hest - slet ikke min nykøbte unghest! Jeg føler man i sidste ende kommer aller længst med sådan en hest inden for alting smiley

Men giver dig stadig helt ret - det kan jeg ikke komme udenom.

• #19   10. aug 2012 Kristina M - Hvordan er det dér ikke tvang? Det handler da ikke om hvad hestene VIL yde - det er heste, de har ikke lyst til at vinde eller yde, de ved slet ikke hvad det vil sige. De har bare intet valg. Der skal da ikke ret meget mere end generel heste viden til, for at vide at man kan tvinge de dyr til næsten hvad som helst.

Det der foregår i toppen, er vel ikke mere okay, fordi der foregår andre slemme ting i bunden. Toprytterne er offentlige personer, forbilleder - DE AF ALLE burde da behandle deres dyr ordentligt, på alle punkter mulige!

• #20   10. aug 2012 London olympics hyperflexion og the neck
    Søg det inde på youtube

• #21   10. aug 2012 Og nej, jeg synes ikke Salinero ser super ud, heller ikke af en 18-årig hest at være. Bedøm selv; http://www.ridehesten.com/dk/Gallery/GalleryView.aspx?ID=71&PicID=39941&PageIndex=0
    Var forsvaret ikke at Rollkür skulle være så godt for ryggen?

• #22   10. aug 2012 Hesten har da et valg..Hvis den ikke bryder sig om det så vil den jo reagere på det, og i sidste ende vil den ikke kunne bruges til konkurrencehest.
    Du kan jo ikke tage hvilken som helst hest og træne den op til et OL. Det er en speciel type hest der skal til for at gå de konkurrencer.
    Hvis en konkurrence hest virkelig led under træning så var den nok ikke særlig nem at sadle op og håndtere fra jorden før træning.

Og jeg mener stadig at det er mere synd for de heste der går med næsen i sky og kun bliver passet af uvidende personer.

• #23   10. aug 2012 Mint: jeg tvivler også stærk på at det ligefrem er sundt! smiley
    Om det skader kan man jo lave undersøgelser for og imod til evig tid. Men vi kan jo kigge på os mennesker. Vi har ikke godt af at være i en unaturlig stilling i for lang tid af gangen. Fx bare det at sidde på en stol ofte og i lang tid, kan skade os og give os men. Men derfor kan vi godt klare det en time af gangen uden det Har nogen efterfølgende betydning. Altdette skal også tages i betragtning af det enkelte individ, om hvor længe man kan holde til det!
    Efter min mening er det fuldstændig det samme med heste! smiley

• #24   10. aug 2012 Mint: Jeg syntes han ser fin ud.. Men kunne du ikke finde et billede til mig af en hest med en rigtig ryg? Altså som du syntes den skal se ud..

• #25   10. aug 2012 Tvang eller ej, det er faktisk sagen uvedkommende.
    At påstå at dette er den eneste måde at nå til tops på, er enden meget naivt, eller også er man bare ikke særlig godt informeret.
    Om hesten bliver "tvunget" til at gå i denne holdning, eller det er for en let tøjle, fordi hesten har lært, at dette er det eneste tidspunkt den ikke bliver flået rundt i munden (hvilket der sjællent er tilfældet det er), så lukker denne form for overbøjelighed af nakken, for hestens vejrtrækning. Tror ikke hesten gør dette af egen fri vilje..... Vi kommer alle til at "hive" vores heste ind under lod, men måske i et par sekunder, her er der tale om lange seancer, hvor hesten tvinges til at gå i en unaturlig holdning, uden at få den fornødne luft/ilt. det kan ALDRIG blive acceptabelt. så vil jeg skide på hvor højt et plan vi er på.
    Med hensyn til de "almindelige heste", er det heller ikek okay der, men desværre er dette det de unge ryttere lærer, fordi deres idol gør det, og det er blevet en meget "almindelig" træningsform. Det er jo også smart ik, for hesten vil helt aftomatisk søge frem af, for at få lukket op for luften, når tøjlen slippes, så er det bare et lille tag i tøjlen, så har du en hest, der ligner en der går i holdning... Og dette belønnes. FØJ siger jeg bare.... Ud over det, skal hesten også lige døje med et alt for stramt næsebånd, som ikke har andet formål end at holde hestens mund lukket, som den åbner pga smerter, fra det påkrævede bid.
    Jeg synes det er sørgeligt at hestesporten er end her, og det er jo ikke kun i dressur, det er i alt konkurence. Også i "så kalde HMS stævner", kan man se overgreb på hesten bag facaden, for at få ris, ros og anerkendelse fra omverdenen.
    Og så er der lige det her med de skide bid, hvorfor er det nødvendig med SÅ meget massiv kontakt til bidet????? Alt i alt synes jeg det er væmmeligt at se på konkurenceridning gennerelt

• #26   10. aug 2012 Elsker dig mulle smiley

Modsiger du ikke lidt dig selv? o.O
    ''Jeg er akademisk rytter og rider derfor efter hestens primisser, da jeg også gerne vil have en psykisk stærk hest, med et forhold og tillid mellem hest og rytter."

Men hvis du træner på hestens præmisser, hvor fa'en er det så, du ser logikken i LDR/rollkur?

• #27   10. aug 2012 Kristina M:
    Selvfølgelig er det tvang. Og selvfølgelig har hesten en chance for at sige fra. Men når den prøver, så bliver den jo bare snoret mere og mere ind, og der bliver ikke lyttet til den!
    Det er jo ikke det, det handler om. Rytterne her, dropper jo ikke en hest, fordi den 'siger fra'. De forstærker bare deres tvangsredskaber!
    Så sikke en åndssvag holdning at have. De har netop intet valg i længden.

• #28   10. aug 2012 Du kan få en hest til hvad som helst mod dens vilje, det kaldes "at træne til håbløshed". Hvis hesten "brokker" sig ved at bukke, får den tæsk af en pisk, så den skal vælge at acceptere, feks. hård pres i bidet, eller piskeslag........ SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, det er et meget dårligt argument Kristina. Hvis du synes hyperflexion er okay, så er det din meningen, som du skal have lov til at have, men dine argumenter er tåbelige....
    Men jeg synes egentlig at du er sej, at du tør at stå frem med din holdning, da alle andre gør det i smug (mærkeligt nok ikke).

• #29   10. aug 2012 Kristina M - De reagerer da også, bare ikke på den måde mange naivt tror. Mange forventer at en hest i smerte eller en presset hest, vil gå amok, bukke, stikke af. Men hvad gør vi ved en hest der er "ulydig" og udviser den adfærd? Vi straffer den, for det er ikke ønsket adfærd. Hesten skal ikke "slippe afsted med" den opførsel. Du kan være ret sikker på at tophestene heller ikke slipper afsted med den adfærd. Altså får hesten intet ud af at sige fra på den måde. Går den imod presset, vil den kun opleve at presset øges. En ulydig, vil eventuelt blive irettesat med en kraftig anholdning. Den kan derimod undgå det øgede pres, ved at give efter. Ikke fordi den vil, men fordi det er den eneste udvej. Heste er flugtdyr, de vælger sjældent at kæmpe tilbage flere gange.
    Men så er der de "små" tegn - der egentlig er ganske tydelige, hvis man sætter sig lidt ind i adfærd og kropssprog. Hos pressede heste/heste i smerte, ses ofte følgende; pisken med halen, udspilede næsebor, stramme eller hvidt åbne øjne, stramme læber eller stereotyp adfærd som flappende læber, åben mund og overspændte muskler. Noget der går igen hos alle rollkür-redne heste og generelt mange heste i topdressur. Men hesten kan præstere på trods af denne konflikadfærd og ridtet belønnes med høje procenter, selvom hesten ser alt andet end afslappet ud.

• #30   10. aug 2012 Jeg ser ikke logikken i rollkur på den vis, men jeg tror på at et dyr ikke kan tvinges til noget den ikke vil, eller som virkelig gør ondt på den! Derfor giver jeg Kristina ret i Det første indlæg hun skriver om det - dermed ikke sagt at Jeg kunne finde på at "prøve det af". Aldrig!
    Så nej, modsiger slet ikke mig selv, så har du ikke læst mit indlæg ordentligt smiley

• #31   10. aug 2012 Sofie:
    Det er muligt du syntes det er tvang. Men så er alt træning med hesten tvang! Hvis du kunne spørge din hest hvad den helst ville hvad tror du så svaret ville være??
    Men vi bliver aldrig enige om disse træningsmetoder og det er der sådan set heller ikke grund til.
    jeg sidder ikke og kalder dine metoder for dumme og åndsvage. Dem må du bruge som du vil..
    Jeg bliver bare sur når folks skal hænges ud som dyremishandlere og de rene babarer fordi der sidder nogle piger på et hestesite som ikke er enige i toprytternes ræningsmetoder! Metoder som de i bund og grund ikke aner noget som helst om og ryttere og heste som de heller ikke ved noget om.
    Og så skal du ikke kalde mine holdninger for åndsvage!
    Hvis dine metoder er så meget bedre hvorfor var du så ikke på startlisten til OL?

• #32   10. aug 2012 Kristina M - Ser den fin ud?? Der er INGEN rygmuskler, han er hul bag manken. Hvordan er det fint? En rigtig ryg på en ridehest, har muskler.

• #33   10. aug 2012 Så vis mig da et billede af hvordan det skal se ud.. Og ikke bare en fed hest der er rund og ryggen.

• #34   10. aug 2012 Jeg kalder ikke din holdning for åndssvag, men dine argumenter er åndssvage. Alle der bare har lidt forstand på hestes indlæring, ved at sådan fungerer det altså ikke.

Så bare fordi man er toprytter - så har man ret i alt og ved alt, er det dét du siger?

Jeg er ikke med til OL af flere grunde smiley Min hest har ikke gangarter til OL, jeg kan ikke lide den måde de rider på, jeg ville bare blive placeret i bunden, fordi min hest den ikke er snoet nok ind i halsen smiley og mange andre sjove grunde.

Hvis en hest havde et valg imellem at blive redet med LDR og så frem-og ned med samling bagfra, så jeg tror helt sikkert, at hesten ville vælge den sidste løsning. Det kan godt være det tager flere år at opnå en 'flot' ridning udefra, men tilgengæld så kan jeg godt være stolt af mit arbejde smiley
    Jeg giver min hest et valg. Han kan sige fra, men når han gør det, er det altid mig selv, jeg skal kigge på. Forlanger jeg for meget af ham? Så må vi gå tilbage i historien, og begynde derfra, hvor jeg missede noget og forlange lidt mindre af ham.
    Dét hedder god hesteforståelse.

• #35   10. aug 2012 Kristina, nu er det ikke alle her inde på HG der ikke ved hvad "træningsmetoden" rollkur går ud på....... Og hvis jeg mener at jeg har viden nok til at mene at dette er mishandling, så har jeg da lov til det... Ligesom, jeg før skrev, at du har ret til din mening.... Så vær sød ikke at kalde os for "piger" i den tone.... der er veldokumenteret viden omkring, hvordan en hest har det rent fysisk, når den rides under lod.
    Når det er sagt, så har du faktisk til dels ret i en påstand. Alt træning er tvang på en eller anden måde. For hesten gør de ting vi beder den om, fordi vi har lært dem, at de kun slipper for den negative forstærkning, når den gør det vi beder den om. Og i en læringsproces, kan dette godt virke voldsomt, og stressende på hesten. Det samme gælder Rollkur, problematikken er bare, at selv om hesten gør hvad der bliver sagt, fortsætter rytteren med at hive i bidet. Hesten får IKKE lov til at slippe for den negative påvirkning, og derved bliver det tvang, eller indlært håbløshed.
    Men vi kan jo diskutere dette fra nu af, og til solen holder op med at brænde.... Jeg mener stadig det er dyremishandling at pakke hesten så meget sammen, at dens vejrtrækning bliver besværet, og derefter bede den om at lave fysisk hårde øvelser, og det er lige meget hvor højt et plan det er på. Du mener så at have viden nok til at være tinghænger af dette, men hvor er dine faks, HVORFOR er det en god træningsmetode, hvad gør den godt for? Hvis du kan komme med noget videnskabeligt belæg for, at dette er den bedste måde at træne en hest op på, jamen BRING IT ON..... Ellers er du jo SELV en af "de piger på et hesteforum" der bare skyder med påstande, som hun faktisk ikke har noget forstand på......

• #36   10. aug 2012 Nu kunne jeg aldrig selv finde på at ride en hest ud fra rollkur, da jeg ikke mener det er en rigtig træningsform! Men hvis rollkur skal forbydes, pga af vejrtrækningen, så var der godt nok også mange af de hingste der red ind på banen der skulle diskes. For hold da op nogle af dem prustede helt vildt, og Bjarne kommenterede på det gang på gang, og fortalte at det var fordi de ikke kunne trække vejret - det væmmes jeg mig altså også ved smiley

• #37   10. aug 2012
    Hun skulle heller ikke have vundet noget med den tøjle kontakt hun red rundt med inde på banen.

• #38   10. aug 2012 jeg takker for linket smiley

• #39   10. aug 2012 Man kan diskutere om det er tvang eller ej og hvordan hesten rent pshykisk har det med denne træningsmetode er svær at spå om.... Men man kommer ikke uden om at det rent anatomisk ikke er særligt godt for hestene og at de i gennemsnit ikke bliver særligt gamle (og ja der er enkelte undtagelser) Men en hest burde have sin storhedstid helt fra den er omkring 10 år og op til i hvert fald 20, det burde ikke være en særlighed at en hest gå på dette niveau til den er en 18-20 år....
    Nå jeg sidder og ser ol og høre på hvad kommentatoren siger synes jeg næsten det er flovt når han taler om takt og bæring og rygsving, for det er der stort set ikke nogen af disse heste der har, de spjætter bare med forbene og har ikke bagparten ordentlig med, de kan nærmest ikke bære sig selv igennem en piaffe, og bruger i hvert fald slet ikke ryggen korrekt (i forhold til deres anatomi)... Det der forbensspjætteri som vi har så meget af i moderne ridning og som de fleste synes ser vildt godt ud er direkte skadeligt for hesten på sigt....
    På dette link kan det ses hvad der sker med hesten når vi beder den gå i den holdning det fleste gør i konkurrence ridningen, og klikker man ind på nogle af de andre billeder ses det hvordan en hest bør gå
    http://www.gerdheuschmann.com/bdp-schenkel.html#pose
    Og dermed ikke sagt at man ikke må ride dressur fordi det skader hesten, vi kan stadig følge FEI og DRF programmer og regelsæt til hvordan det skal se ud, faktisk bedre end hvad man gør idag, med korrekt ridning kan man netop får en langt bedre taktfasthed mere afspændt hest, løftet ryg og så viddere og stadig udføre de øvelser der er i dagens dressur programmer...

Og jeg syntes det er super fejt af alle jer der siger at i dropper dressur sporten på grund af den gængse indstilling.... Vi kan ikke ændre sporten ved at lade være med at ride, men ved at vise at vi kan det samme som profferne kan nu langt bedre med vores ridestil... Det er den eneste måde man kan gøre en forskel, ellers bliver det aldrig bedre, og hvis dem der rider korrekt aldrig kommer længere end til at ride rundt på egen ridebane uden at ville noget med sin ridning så er det fuldstændig umuligt at ændre holdningen... Jeg har i hvert fald intentioner om at træne min unghest mod at ride 6 års championat og på sigt højere klasser og vil med tiden have ham lært alle de svære øvelser der rides på top plan.... Alt dette vil jeg efter bedste formåen gøre efter alle foreskrifter i anatomisk ridning, så kan de lære det, dem der mener det er nødvendigt at presse hestens snude ind til bringen og få den til at sparke sig selv i snotten samtiddig med at dens bapart hænger en halv meter efter den!!!!!!!!!!

• #40   14. aug 2012 Hesten har jo IKKE godt af og næsten skulle røre sin bring i de næsten ti minutter hun rider i måske mere!!!
    Det er ikke FAIR!!
    Fatter ikke at du ikke forstår at det ikke er naturligt og ride sådan..
    Det ikke naturligt og ride på dyret men så hver dog SØDE ved det så længe de er så søde ved os!
    Heste kan ikke tænke sig til at de vil smide den af når den har gjordt det så mange gange som om det er blevet en vane ! EN MEGET DÅRLIG VANE!!!!

Kommentér på:
OL, Hyperflektion ?

Annonce