{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Ridelejr - hvad kræver det? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at finde ud af om det kræver det helt vilde at holde en ridelejer !!
Så på en super hyggelig privat gård, med plads til at springe, ride dressur, ride i skoven og masser af tur muligheder smiley

Er der nogle der har godt styr på sådan noget ??
Syntes bare det kunne være VILDT hyggeligt og super fedt at angerer og stå for en ridelejer ;D

Glæder mig til at høre fra jer, mvh Cecilie..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridelejr - hvad kræver det?
  • #2   2. maj 2012 Altså. En ridelejr handler jo om at hygge sig og have det sjovt. Men samtidig skal man også have noget ud af det, så i skal jo kunne undervise :- D

• #3   2. maj 2012 Altså jeg tror jeg har arrengeret omkring 15-20 ridelejere så ved en smugle
    men først vil jeg da lige hører hvormange deltagere du havde tænkt dig at der skulle komme samt hvilken aldersgruppe og over hvor mange dage, så har vi lige lidt v kan gå ud fra hvis vi skal hjælpe det er heller ikke helt ligegyldigt hvilket nivue du ønsker deltagerne på

• #4   2. maj 2012 Det kan vi også, det er self ikke på højt plan men, vi kan undervise sådan så alle får noget ud af det smiley

• #5   2. maj 2012 I kunne jo lave en ridelejr for folk i en ikke alt for høj aldersgruppe i første omgang.
    Du skal nok overveje om i har heste til rådighed, for dem som ikke selv har hest, om hvor mange der er plads til osv.

Jeg tror det kunne være fedt. smiley

• #6   2. maj 2012 og hvor mange regner i med samt hvilken aldersgruppe

• #7   2. maj 2012 Alle deltager skal ha egen hest/pony med smiley

tænker 5 eller 6 deltager..

• #8   2. maj 2012 okay (:
    så ville jeg skyde på at det ca. kræver dette
    * sepererede folde (ikke alle heste enes jo lige godt)
    * to hjælpere + en mad mor og en backup
    * sove stæd og mad (naturligvis)
    * 2-3 backup planer
    * en underviser (kunne evt. være en af hjælperene)
    * aktiviteter uden hest (rundbold og hestevogns kørsel af en ude fra er altid et hit)
    * afvæksling i aktiviteterne med hestene (f.eks. agility western, tur i skoven, ud og bade med hesten dressur og spring

• #9   2. maj 2012 Okay super tak for rådene Heidi smiley

Dem skriver jeg ned ;D

• #10   2. maj 2012 bare i orden (: jeg har også lige skrevet et alternativ til hvordan et program kunne se ud og så lige fortælle lidt om hvorfor man skal have en back up plan ikke for at lyde bedre videne men fordi det er en lidt sjov historie om hvordan ALT kan gå galt i løbet af ingen tid

for at overskueliggøre det hele vil jeg kalde personerne bogstaver
    A = mig
    B = min mor
    C = en hjælper der lige havde fået en opration i knæet som han næsten var kommet over
    (vi var ca 6 hjælpere og havde omkring 25 -30 børn)

Men altså vi skulle alle sammen ud og køre i hestevogn undtagen A og en hjælper mere som fik lov at ride bageefter og da vores heste var skridtet varme ville vi trave efter vognen, hvilket resulterede i at A's hest fik øje på et skilt og hopper til siden i fuld galop, A falder af og lander med hovedet ned i asfaldten (heldigvis med hjælm på) den anden rytter får fat i hesten mens B og C hopper af for at hjælpe A.
    C hopper først af men ser ikke at der er en snor der skal åbnes for at man kan komme ud af hestevognen, så C falder og slår sit dårlige knæ B hopper over ham og over til A sammen med den sidste af hjælperne
    De får så fat i en til at køre A og C på sygehuset mens den sidste hjælper tager A's hest og rider hejm med den
    Det viser sig at A har fået en meget kraftig hjernerystelse og skal indlægges og C's opration er gået op igen så det er altså to hjælpere ude af spillet og B får fulgt hestevognen og børnen hjem hvor der er en hjælper og en madmor de får så aftalt at B kan tage hen til A og være på sygehuset.
    Nu er der så bare det at A skulle have undervist og alt hvad der er tilbage på ridelejeren er to hjælpere hvoraf kun den ene ved noget om heste samt der er 25-30 børn
    de får så hurtigt kontakt til to der kan komme og hjælpe dem næste dag
    men det var noget af et delema at B måtte kører frem og tilbage hele dagen samt manglen på hjælpere
    og for at gøre det hele meget bedre måtte hende A havde redet sammen med tage hjem kort efter fordi hun skulle noget andet

Så derfor husk rigeligt med hjælpere og back up planer

• #11   2. maj 2012 Okay, for den da også !!

Skal nok huske at ha flere mennesker i baglommen smiley

• #12   3. maj 2012 Det kan ihvertfald nemt blive aktuelt, husker også engang vi skulle have haft hestevogns kørsel men manden der havde dem var faldet og brækket armen dagen inden så hva gør man så, så skal alle deltager ud og bade

eller hva gør man hvis stædet hvor ridelejeren skulle have været pludselig ikke kan aligevel tre dage inden, så finder man bare et nyt sted hehe (pænt mange møder og meddelelser der skulle sendes rundt MEGET HURTIGTI)

Kommentér på:
Ridelejr - hvad kræver det?

Annonce