{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

M & M Winter show {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har tilmeldt mig til M & M wintershow i Ringsted her d. 3 marts, hvilket jeg glæder mig utroligt meget til.

Er der nogen af jer, der har været der før? Hvordan foregår det osv?? Skal man mønstre sin pony, eller hvordan og hvorledes ??

Fortæl alt hvad i ved! smiley

På forhånd tak (og måske ses vi?)

-Mie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  M & M Winter show
  • #1   12. feb 2012 Det kommer jo an på hvad i har tilmeldt jer men er det fremvisning ved hånd er det mønstring og hesten skal være så naturlig som muligt.
    læs mere www.mountainandmoorland.dk

Praktisk oplysninger:
    (link fjernet)

Guide til mønstring:
    Vi skelner mellem 2 mønstringsmetoder: Den danske og den engelske. For begge metoder gælder, at de er vejledende, og at du altid skal følge dommerens anvisninger.

Ved den danske kommer helt holdet i ringen, og går i rundkreds indtil de får besked på at forlade ringen. De kommer nu ind enkeltvis efter nummerorden, traver ind i ringen, stiller op foran dommeren, skridter en lille trekant og traver en stor trekant, stiller igen op foran dommeren, og forlader ringen i trav. Når alle heste har været i ringen enkeltvis, kommer hele holdet ind igen og går i rundkreds. Dommeren oprangerer (dvs. flytter de heste frem), som de synes bedst om. Til slut får holdet besked på at stille op i en række, kritikken bliver læst op og rosetterne bliver uddelt.

Også efter den engelske metode kommer helt holdet i ringen og går rundt indtil dommerne beordrer holdet til at samle sig i udkanten af ringen. Dernæst vises hestene enkeltvis i trav på hele cirkelvolten. Dommerne foretager en midlertidig oprangering, hvor hestene opstiller på en række. Derefter mønstres hestene enkeltvis, denne gang i den midlertidige oprangeringsorden. Hesten stilles op foran dommerne, der skridtes på lige bane frem og tilbage parallelt til de opstillede heste. Hesten vendes altid højre om. Dernæst vises hesten i trav på hele cirkelvolten. Hele holdet går i rundkreds, og dommeren oprangerer oftest ved at stille dyrene op i præmieorden. Når alle dyr er oprangeret, læses kritikken op, og der uddeles rosetter og præmier.

Opstilling

Hvis muligt trav altid ind i ringen. Opstil ponyen med den manfrie side mod dommerne. 5-7 m afstand til dommerne er passende. Så kan dommerne se ponyen i sin helhed. Sørg for, at ponyen står ”åben”, dvs. at den manfrie sides forben står lidt længere frem og at bagbenet i samme side står lidt længere tilbage, således at dommeren kan se alle 4 ben på en gang. Hils på dommerne og koncentrer dig om din pony.
    •Hvis terrænet er ujævnt, sørg for, at ponyen står højest med forparten
    •Hvis det er muligt, lad ponyen se i den retning, hvor de andre heste er
    •Hvis det er en følhoppe, stil føllet foran hoppen
    •Prøv at ”forlænge” ponyens hals med din ”græshånd”
    •Få din pony til at spidse ører
    •Skub aldrig din pony tilbage ved at tage i tøjlerne. Det skubber hesten sammen. Sæt i stedet for hånden imod hestens bryst, når den skal bakke, eller prøv en ny opstilling et skridt længere frem.

Skridt

Når du bliver bedt om at skridte, kast græsset og stil dig roligt ved siden af din pony. Giv hesten tilstrækkelig tøjlefrihed, ånd dybt igennem og skridt frisk derudaf. Hvis hesten småtraver frem for at skridte, foretag gentagende anholdninger samtidig med, at du øjer din egen skridtlængde.

Trav

Ånd dybt igennem og start med at løbe langsomt. Når ponyen har fundet takten, kan du sætte farten op.

Slutopstilling

Husk afstanden til dommerne. Svar på eventuelle spørgsmål. Forlad ringen i trav.

Alle i ringen

Skridt rask derudaf. Brug din stemme (stille) til at opmuntre hesten til at gå hurtigere og hurtigere. Hvis hesten foran går for langsomt, udnyt hjørnerne.

• #2   12. feb 2012 jep men giver ret fint indblik i dagen smiley

• #3   12. feb 2012 jeg var med i Dec, og det er mønstring for hånd, men de løb i det ridehus frem og tilnage, så i skal bare øve jer efter hvad der står på hjemmesiden, hva skal i deltage i?? skal have figaro med igen der den. 3 og det er bare så hyggeligt sted, hos team cape.
    og er der noget i er i tvivl om på dagen, så bare spørg, de er vældige søde og afslappet allesammen smiley

• #4   12. feb 2012 altså på den engelske metode, og tror også de bruger den denne gang,

• #5   14. feb 2012 uhh glæder mig til at se hende smiley

Kommentér på:
M & M Winter show

Annonce