{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

D-stævner C-stævner ARH hjælp! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har jo egentlig planer om at skulle til at begynde og starte stævner men jeg har aldrig startet før og ved derfor intet, indtil videre har jeg fundet ud af at man skal være medlem af en klub og man kan så starte stævner inde for det område de "dækker"

Men så jeg jo også at folk skriver på dristikplan, hvad er ne det for noget??? Er det er sværrere plan

Så er der nogle der skriver D-stævner og C-stævner, hvad er det???

Ja som sagt så er jeg helt lost, nogen der vil hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  D-stævner C-stævner ARH hjælp!
  • #1   29. aug 2006 D-stæcner er klubstævner og C-stævner er Distriktstævner smiley

• #2   29. aug 2006 D-stævne er klubstævne, og C-stævne er distriktstævne, B-landsstævne, A-Elitestævne :}

• #3   29. aug 2006 Hmm OK og klubstævner er dem man starter når man er medlem af en klub?

• #4   29. aug 2006 Jeg ved heller ikke så meget om det men ja det er hvad jeg ved...

• #5   29. aug 2006 Udpenslet kan man sige:

D-stævner er klubstævner, hvor der kun bliver inviteret bestemte klubber. Er for det meste ikke så store og tit lokale.

C-stævner er distrikts-stævner, hvor alle klubber fra hele distriktet inviteres. Stævnerne koordineres via Rideforbundet og man skal have løst rytter-licens for at starte her. Niveauet er højere og der er ikke de mindste klasser. Der optjenes også DRF point, som efterhånden giver adgang til højere klasser og højere stævne-typer.

B-stævner er landsstævner hvor der inviteres fra hele landet. Her skal man kvalificere sig via f.eks. C-stævner.

A-stævner er elite-stævner. Her kommer kun cremen af dansk ridesport smiley

Håber det gav et overblik smiley Ellers må du bare spørge igen...

Jeg kan også anbefale at prøve på www.rideforbund.dk... Der kan findes alverdens oplysninger, hvis man leder længe nok smiley

• #6   29. aug 2006 <b>Karin O</b>

Tak, så ved jeg det, men nu dukker et nyt spørgsmål op, hvordan får man rytter licens?

Altså vil det sige at hvis man starter LA til D-stævner så rider man ikke på lige så højt plan som hvis man starter LA stævner til dirstriktstævner... SHIT hvor er det indviklet

• #7   29. aug 2006 Det er ikke helt ved siden af.... Niveauet af de startende ekvipager er højere til distriktsstævner end til klubstævner, så derfor kan man sige at hvis man f.eks. ride 60 % til et klubstævne kan man risikere kun at få 50-55 % til et distriktsstævne fordi konkurrencen er større...

Det nemmeste mht. rytterlicens er, at finde et nummer på www.rideforbund.dk, som du kan ringe til og høre hvordan og hvorledes... For der er reglerne nemlig lavet helt om inden for de sidste par år og er blevet temmelig indviklede smiley

• #8   29. aug 2006 Håber du kan bruge alle mine lange forklaringer til noget smiley

• #9   29. aug 2006 <b>Karin O</b>

Ja helt sikkert tusind tak smiley Så tror jeg at jeg bare starter med at starte klubstævner og finder ud af hvor mit niveau ca. er og finder ud af om jeg gider starte mange stævner i fremtiden smiley

• #10   29. aug 2006 Lige netop... Så skal du heller ikke til at tage en masse kurser for at få rytterlicens - eller til at betale for rytterlicens for den sags skyld...

Det er tit også meget hyggeligere til klubstævner fordi man kende så mange fra de lokale klubber... Jeg har tidligere redet mange distriktsstævner, men har simpelthen bestemt mig for, at i år gider jeg kun ride klubstævner... Så får vi lidt øvelse og det er ikke så dyrt smiley

Så god fornøjelse og held og lykke smiley

• #11   29. aug 2006 <b>Karin O</b>

Jo tak... Skal man også betale for rytterlicens??? :S

Er det ikke noget med at man skal have ridemærke 1 og 2 for at få rytterlicens? nej du sagde jeg skulle ringe til nogen undskyld hehe smiley men der dukker hele tiden nyr spørgsmål op smiley

• #12   29. aug 2006 Rytterlicens koster X antal kr for et helt år og så kan man starte c-stævner i det distrikt, hvor klubben man er medlem af ligger.

For at få rytter-licens skal man helt rigtig have ridemærke 1 + 2 samt et klar-parat-start kursus smiley

(Så vidt jeg husker (-:)

• #13   29. aug 2006 Når du skal have rytterlicens skal du først tage ridemærke 1 & 2 . Bagefter skal du gennenføre et bestemt kursus . Det finder du inde på dansk rideforbund indeunder kurser . Du får et bevis på at du har gennemført kurset som du skal sende ind til dansk rideforbund . Alt det får du mere afvide om på kurset smiley

• #14   29. aug 2006 Hold da op hvor er det besværligt, bare fordi man gerne vil starte høje stævner når man en dag bliver dygtig

• #15   29. aug 2006 Ja det er blevet temmelig besværligt smiley

Kommentér på:
D-stævner C-stævner ARH hjælp!

Annonce